Αναζητείται λύση εκ των ενόντων για τη διάσωση της O.A.

Αναζητείται λύση εκ των ενόντων για τη διάσωση της O.A.

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντιφατική είναι η εικόνα που εμφανίζεται ως προς την τύχη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς κυβερνητικοί παράγοντες προεξοφλούν το «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων με την IAS, ενώ την ίδια στιγμή οι δύο συναρμόδιοι για την O.A. υπουργοί Οικονομίας και Μεταφορών ζητούν από την Κοινοπραξία να εμφανίσει την επόμενη Τετάρτη (9/1) ενώπιόν τους, την ομάδα των στελεχών πρώτης γραμμής που έχει επιλέξει.

Κορυφαίος υπουργός της κυβέρνησης, ήδη, κάνει λόγο για λύση εξυγίανσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, εκ των ενόντων με προϋπόθεση τη συναίνεση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υποστηρίζοντας ότι και το σχήμα της IAS δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί τη μεσοπρόθεσμη επιβίωση της εταιρείας.

Σήμερα, πάντως, ένα από τα θέματα αιχμής που θα απασχολήσουν τον πρωθυπουργό K. Σημίτη που συναντάται με τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Βερελή θα είναι και η τύχη του διαγωνισμού για την O.A. Υπό το πρίσμα ότι παρά τις διιστάμενες εκτιμήσεις για το προφίλ και την επάρκεια του εναπομείναντος «μνηστήρα» μεγάλη μερίδα κυβερνητικών παραγόντων υποστηρίζει ότι επιβάλλεται να αλλάξει το ιδιοκτησιακό status στην O.A., και αυτή να φύγει από την κρατική αγκαλιά.

Από την άλλη, στην Ολυμπιακή Αεροπορία, φαίνεται ότι δρομολογούνται συνθήκες σμίκρυνσης του δικτύου προορισμών της εταιρείας, που αντιβαίνουν ακόμα και στο υπό διαπραγμάτευσιν επιχειρησιακό σχέδιο της IAS. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενώ η IAS διατηρεί το δρομολόγιο της Αυστραλίας, η διοίκηση της O.A. έχει ήδη ατύπως ειδοποιήσει τα πρακτορεία ότι το δρομολόγιο θα ανασταλεί από την 1η Απριλίου. Παράλληλα, επίκειται η εξαγγελία από την O.A. της διακοπής των δρομολογίων της εταιρείας προς Βαρκελώνη, Νάπολη, Μασσαλία, Κοπεγχάγη κ.α., ενώ η εταιρεία αναζητεί εναγωνίως να εξασφαλίσει κεφάλαια ύψους 15 εκατ. δολαρίων που απαιτούνται στις 14 και 28/1/2002 για την απόκτηση και των δύο ακόμα από τα έξι B 737-400, βάσει της JLL συμφωνίας μίσθωσης που συνήφθη το 1991. Ταυτόχρονα, η O.A. με διαρκή διαβήματα απαιτεί από φορείς του Δημοσίου (κατά βάση) οφειλές, οι οποίες στο τέλος του 2001 ξεπερνούσαν τα 15 δισ. δρχ., προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις ταμιακές δυσκολίες που έχουν ανακύψει και ως προς την καταβολή των μισθών.

Οι πολυεθνικές γενικά επωφελούνται από την παγκοσμιοποίηση, που μειώνει το κόστος των συναλλαγών, επιτρέπει την πιο αποτελεσματική κατανομή των πόρων, εκλογικεύει και ενισχύει την αλυσίδα της προσφοράς και διευκολύνει τις μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακος. Το όφελος και το κέρδος δεν είναι, πάντως, συνώνυμα. Είναι γενικά ευκολότερο για τις εταιρείες να αποσπάσουν μεγαλύτερα κέρδη σ’ ένα περιβάλλον προστατευτισμού παρά σε μια ελεύθερη οικονομία αγοράς. Εκείνος που βλάπτεται από τον προστατευτισμό είναι ο πολίτης και κυρίως οι πλέον ενδεείς πολίτες μιας κοινωνίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT