Εξατομικευμένη διατροφή για καλύτερη υγεία με χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Εξατομικευμένη διατροφή για καλύτερη υγεία με χρήση τεχνητής νοημοσύνης

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το όνομα της εταιρείας μας είναι εμπνευσμένο από την ελληνική λέξη “ζωή”, αφού σκοπός μας είναι να δώσουμε λύση σε προβλήματα υγείας, τα οποία συνδέονται άρρηκτα με την καθημερινή μας διατροφή». Με αυτά τα λόγια, ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, συνδημιουργός της νεοφυούς εταιρείας ZOE και συνιδρυτής της ελληνικής πλατφόρμας e-food, περιγράφει τις πτυχές μιας επιχείρησης, η οποία δραστηριοποιείται από το 2017 στον κλάδο του healthtech αντλώντας μέχρι στιγμής πάνω από 30 εκατ. δολ. από διεθνείς επενδυτές. «Το προϊόν της ZOE που θα λανσάρουμε εμπορικά στις ΗΠΑ το προσεχές φθινόπωρο αφορά έναν εξατομικευμένο οδηγό διατροφής σε συνδυασμό με μία εφαρμογή που βοηθάει τον καθένα να βελτιώσει το βάρος, τον μεταβολισμό και γενικά την υγεία του. Μέσα από έναν μεγάλο όγκο επιστημονικών δεδομένων και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης έχουμε τη δυνατότητα να υπολογίσουμε σε ατομικό επίπεδο τι επιπτώσεις έχει η τροφή που καταναλώνουμε στον κάθε οργανισμό (επίπεδα σακχάρου, λιπίδια, υγεία του εντέρου), προβλέποντας μέσω ειδικών αλγορίθμων τις τροφές που είναι ιδανικές για κάθε οργανισμό καθώς και εκείνες στις οποίες ο οργανισμός δεν αποκρίνεται θετικά», αναφέρει ο κ. Χατζηγεωργίου.

«Μέσω ενός test kit που στέλνουμε εμείς στο σπίτι του πελάτη (που περιλαμβάνει αιματολογική εξέταση, δείγμα κοπράνων) μπορούμε να αναλύσουμε τον μεταβολισμό και την υγεία του εντέρου, δείχνοντας ουσιαστικά πώς ανταποκρίνεται ο οργανισμός σε διάφορες τροφές. Επειτα, του αποστέλλουμε ένα report που εξηγεί τον τρόπο αντίδρασης του οργανισμού στις καθημερινές διατροφικές του συνήθειες, παρέχοντας και πληροφορίες για τις τροφές –και τον συνδυασμό τροφών– που πρέπει να καταναλώνει, ώστε να βελτιώσει τον μεταβολισμό και την υγεία του.

Παράλληλα, έχουμε δημιουργήσει μία “ατομική” εφαρμογή, η οποία βαθμολογεί τρόφιμα και προϊόντα, βάσει των επιπτώσεων που έχουν στον οργανισμό», εξηγεί ο ίδιος. «Είμαστε η μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που μπορεί μέχρι στιγμής να αναλύσει μέσω της τεχνητής νοημοσύνης δεδομένα τα οποία συλλέξαμε σε διάστημα τριών ετών. Αυτά τα δεδομένα προέκυψαν από την εκπόνηση των μεγαλύτερων εξατομικευμένων μελετών στον τομέα της διατροφής (Predict Studies) σε συνεργασία με επιστήμονες του νοσοκομείου Massachussets General Hospital, του Stanford University, του Harvard κ.ά.».

Ολα αυτά δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν δίχως την παρουσία επιστημόνων στην κεντρική ομάδα της ZOE. Ετσι, εκτός από τον κ. Χατζηγεωργίου, στην ίδρυσή της συμμετείχε ο καθηγητής γενετικής επιδημιολογίας του King’s College στο Λονδίνο, Τιμ Σπέκτορ, ενώ την ομάδα συμπληρώνει και ο πρώην υπεύθυνος σχεδιασμού προϊόντος (CPO) της εισηγμένης στον Nasdaq, Criteo, Τζόναθαν Γουλφ. Μολονότι το όνομά της παραπέμπει στην Ελλάδα, η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ διατηρεί γραφεία και στη Βοστώνη απασχολώντας συνολικά 50 άτομα. Προς το παρόν έχει λάβει την ψήφο εμπιστοσύνης επενδυτικών κεφαλαίων (seed funds) που διαχειρίζονται κεφάλαια περίπου 200 εκατ., όπως το γαλλικό Daphni και το αμερικανικό Accomplice, ενώ έχει αντλήσει χρηματοδότηση από επιχειρηματίες μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών όπως η βρετανική Zoopla και η αμερικανική Pinterest.

Εν αναμονή του λανσαρίσματος του προϊόντος της, η ομάδα ήρθε αντιμέτωπη με τις «προκλήσεις» την πανδημίας, η οποία κάθε άλλο παρά ανέστειλε τα σχέδιά της. Με επικεφαλής τον κ. Σπέκτορ, δημιούργησε μία από τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές έρευνας και παρακολούθησης της πορείας της COVID-19 παγκοσμίως, η οποία κατόρθωσε, 48 ώρες μετά το λανσάρισμά της, να μετράει 1 εκατ. χρήστες. «Στις 19 Μαρτίου ο Τιμ μας ανακοίνωσε ότι θέλει να μελετήσει την εξέλιξη της πανδημίας στους διδύμους, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να μπαίνουν στην εφαρμογή και να καταγράφουν τα συμπτώματά τους, πώς νιώθουν, εάν νιώθουν καλά κ.λπ. Τελικά αποφασίσαμε να επεκτείνουμε τη χρήση της εφαρμογής σε όλους και βάσει των δεδομένων που συλλέγουμε από την καταγραφή των συμπτωμάτων, του ιστορικού του χρήστη, και του αποτελέσματος των τεστ για τον κορωνοϊό, να προβλέψουμε ποιοι είναι συμπτωματικοί σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές στις ΗΠΑ, στη Βρετανία και στη Σουηδία, παρακολουθώντας και την πορεία της νόσου», επισημαίνει ο κ. Χατζηγεωργίου.

Τα δύο αυτά εγχειρήματα του κ. Χατζηγεωργίου δεν είναι και τα πρώτα της επιχειρηματικής του πορείας. Μετά την e-food, έστρεψε το ενδιαφέρον του στην HouseTrip, στην οποία επένδυσε, αναλαμβάνοντας τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου το 2014. Πριν μάλιστα, την «αποκαθηλώσει» η Airbnb και εξαγοραστεί από την TripAdvisor, η εταιρεία κατέγραφε πωλήσεις άνω των 100 εκατ. μόνο στην Ευρώπη, ενώ είχε χρηματοδοτηθεί από μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια όπως η Index Ventures, Accel Partners και Balderton Capital. «Ημουν τυχερός, επειδή από την αρχή της καριέρας μου έμαθα να αντιμετωπίζω και να ξεπερνώ προσωρινές δυσκολίες ή αποτυχίες. Πριν ξεκινήσω τις σπουδές μου με είχαν απορρίψει όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια –μερικά μάλιστα δύο φορές– καταλήγοντας τελικά στο Clarkson University, στο Potsdam. Προς το τέταρτο εξάμηνο μεταφέρθηκα στο Tufts University, πήρα το πτυχίο μου και συνέχισα τελικά τις μεταπτυχιακές σπουδές μου στο ΜΙΤ», καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή