ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι Νοτιοκορεατές τρώνε ελληνική κομπόστα ροδάκινο

oi-notiokoreates-trone-elliniki-komposta-rodakino-2384677

Στο 70% υπολογίζεται το μερίδιο αγοράς των ελληνικών κονσερβών ροδάκινου στην κορεατική αγορά ενώ οι Έλληνες εξαγωγείς έχουν κατακτήσει την πρώτη θέση μεταξύ των «παικτών»που δραστηριοποιούνται στη ασιατική χώρα. 

Μάλιστα, υπό προϋποθέσεις, μπορούν να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την κυρίαρχη τους θέση στα αμέσως επόμενα χρόνια, σύμφωνα με σχετική έρευνα του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στη Σεούλ, η οποία δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες.

H ελληνική κονσέρβα ροδάκινου αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον προϊόν για τη Νότια Κορέα και σύμφωνα με το γραφείο ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας στη Σεούλ, «αρέσει πολύ στο κορεατικό κοινό και καταναλώνεται ευρέως, ενώ ουσιαστικά δεν υφίσταται εγχώρια παραγωγή και οι ανάγκες καλύπτονται από τις εισαγωγές».

Βάσει της έρευνας, το 2019 η χώρα μας εξήγαγε προς τη Νότια Κορέα 4.700 τόνους κονσέρβας ροδάκινου, συνολικής αξίας 5,1 εκατ. δολαρίων, περισσότερους κατά 18,7% συγκριτικά με το 2018. 

Μάλιστα, στο «πρώτο εξάμηνο φέτος η αξία των εξαγωγών μας σημείωσε νέα κατακόρυφη άνοδο κατά 68,6%», όπως επισημαίνεται.

Οι προοπτικές και ο ανταγωνισμός 

«Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις να κυριαρχήσει στην κορεατική αγορά κονσέρβας ροδακίνου κατά τα προσεχή χρόνια», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην έρευνα και τονίζεται ότι «το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελληνικές εξαγωγές είναι η έλλειψη ενίοτε επαρκούς αριθμού εισερχόμενων στην χώρα μας κοντέηνερς για να εξυπηρετήσουν τις εξαγωγικές μας ανάγκες, καθώς πρόκειται για προϊόν με χαμηλά περιθώρια κέρδους στο οποίο η συνολική κερδοφορία συναρτάται άμεσα από τον όγκο των εξαγωγών. Ακόμη και το πρόβλημα αυτό τείνει ωστόσο να αμβλυνθεί».

Προκειμένου να ισχυροποιηθεί περαιτέρω η θέση των Ελλήνων θα πρέπει «να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην εξασφάλιση αυστηρών διαδικασιών ποιοτικού ελέγχου και στην αποφυγή αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των ελληνικών εταιρειών εις βάρος της ομολογουμένως υψηλότατης ποιότητας του προϊόντος και της αντίστοιχης εκτίμησης που χαίρει στην απαιτητική κορεατική αγορά».

Σε ότι αφορά στον ανταγωνισμό, η Κίνα ακολουθεί σταθερά πτωτική πορεία, καθώς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Ελλάδα ούτε σε ποιότητα ούτε -πλέον- σε τιμή, η Νότιος Αφρική έχει ουσιαστικά βγει εκτός αγοράς, όπως και η Χιλή, ενώ αναφορικά με την Ταϊλάνδη, «παρότι εμφανίζει αξιόλογες εξαγωγές προς την Κορέα (28,3% της αγοράς) δεν έχει πραγματικά δική της παραγωγή ροδάκινων». Περιορισμένες εισαγωγές κονσέρβας ροδάκινου στην κορεατική αγορά γίνονται από Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία.

Κατά τον τρόπο αυτό, εκτιμούμε ότι το μερίδιο αγοράς των ελληνικών κονσερβών ροδακίνου στην Κορεατική αγορά είναι στην πραγματικότητα της τάξης του 70%», τονίζεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ