Αμερικανοί, Γερμανοί και Ιταλοί διεκδικούν 3 λιμάνια της χώρας

Αμερικανοί, Γερμανοί και Ιταλοί διεκδικούν 3 λιμάνια της χώρας

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αμερικανική υπόθεση φαίνεται πως θα εξελιχθεί ο επικείμενος διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης όπως και η παραχώρηση του προβλήτα «Φίλιππος Β΄» στον λιμένα Καβάλας.

Την ίδια ώρα η πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας φέρεται, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι, να προσελκύει και γερμανικό ενδιαφέρον.

Οι τρεις διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν ταυτόχρονα και μάλιστα θα προβλέπουν ταυτόσημες ημερομηνίες υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος αλλά και προθεσμίας των επόμενων φάσεων, δηλαδή της υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Ο σχεδιασμός αυτός έχει γίνει ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε οποιονδήποτε θέλει να αποκτήσει δύο ή και περισσότερα εκ των τριών περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ να μπορεί να το επιχειρήσει. Στην ουσία πρόκειται για δυνατότητα απόκτησης ελέγχου en bloc στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης για την οποία έχει εκδηλωθεί αμερικανικό ενδιαφέρον.

Αν και ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα σχήματα τα οποία θα κατέβουν στον διαγωνισμό για την Αλεξανδρούπολη αλλά και για την Καβάλα, οι μέχρι στιγμής πληροφορίες δείχνουν την Black Summit Financial Group ως ενδιαφερόμενο και ενδεχομένως και την ONEX, γνωστή από την εξαγορά των ναυπηγείων στο Νεώριο της Σύρου και την εν εξελίξει επιχείρηση απόκτησης του ελέγχου των Ναυπηγείων Ελευσίνας διαμέσου του πτωχευτικού δικαίου.

Για την Ηγουμενίτσα ο επικείμενος διαγωνισμός για την εξαγορά της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος ενδέχεται να μετατραπεί σε ιταλογερμανική διελκυστίνδα. Για το λιμάνι έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, γνωστός στην Ελλάδα από την ιδιοκτησία των Μινωικών Γραμμών και στην Ηγουμενίτσα επειδή είναι ένας από τους μεγαλύτερους, αν όχι ο μεγαλύτερος, χρήστης. Αξιόπιστες πηγές όμως δηλώνουν στην «Κ» πως για τον διαγωνισμό ενδιαφέρεται και ο γερμανικός ναυτιλιακός όμιλος Förde Reederei Seetouristik, o οποίος δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε πολλές χώρες, και πιθανόν να λειτουργήσει κοινοπρακτικά με ελληνικό επιχειρηματικό σχήμα.

Οι τρεις διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν αμέσως μετά την ψήφιση από τη Βουλή ρυθμίσεων σχετικών με τη χερσαία ζώνη του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και κάποιων άλλων θεμάτων που έχει καταθέσει η κυβέρνηση προκειμένου να ξεκαθαρίσει το καθεστώς που επικρατεί στα λιμάνια. Η ψήφιση αναμένεται να γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες και έτσι εκτός απροόπτου η διεθνής πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για τους διαγωνισμούς αναμένεται να προχωρήσει εντός του Ιουλίου.

Μάλιστα, χθες, Δευτέρα οι υπουργοί Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Ναυτιλίας Ιω. Πλακιωτάκης ανακοίνωσαν από κοινού την επίλυση χρόνιων ζητημάτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια και ειδικά την Αλεξανδρούπολη ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η αξιοποίησή τους από το ΤΑΙΠΕΔ.

Δύο από τα βασικότερα προβλήματα του λιμένα Αλεξανδρούπολης ήταν η απαλλοτρίωση 195 στρεμμάτων, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα και η διευθέτηση της ζώνης της ΓΑΙΑΟΣΕ που βρίσκεται και αυτή εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα εκδοθεί η προβλεπόμενη κοινή υπουργική απόφαση για την κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. Οσον αφορά τη διευθέτηση των ακινήτων κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ, το υπουργείο Οικονομικών προωθεί νομοθετική ρύθμιση, ώστε η διαχείριση και η εκμετάλλευση των εν λόγω εκτάσεων να περάσουν στον Οργανισμό Λιμένος χωρίς να θίγεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ. Η διάταξη αυτή αφορά εκτός από τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης και τον λιμένα του Βόλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή