ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου κατά 3,5%, παρά το lockdown, για την «Κωτσόβολος»

ayxisi-tziroy-kata-3-5-para-to-lockdown-gia-tin-kotsovolos-2388363

Θετικά έκλεισε η προηγούμενη χρονιά για την «Κωτσόβολος», η οποία, αν και επηρεάστηκε αρνητικά από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων για ενάμιση μήνα λόγω της πανδημίας, εξακολούθησε να σημειώνει άνοδο στα βασικά οικονομικά μεγέθη της. Ετσι, ο κύκλος εργασιών τη χρήση 2019-2020 (έως 31 Απριλίου του 2020) σημείωσε αύξηση 3,5% και έκλεισε στα 538 εκατ. ευρώ από 520 εκατ. ευρώ το προηγούμενο οικονομικό έτος 2018-2019, με τη διοίκηση της εταιρείας να χαρακτηρίζει «άθλο» την αύξηση των πωλήσεων σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία. «Στοχεύαμε αρκετά υψηλότερα, αλλά με ενάμιση μήνα κλειστά καταστήματα, θεωρώ ότι ήταν μία επιτυχημένη χρονιά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, στο περιθώριο διαδικτυακής παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της «Κωτσόβολος» για τη χρήση 2019-2020. Υπενθυμίζεται ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της, η εταιρεία έσπασε πέρυσι (2018-2019) το φράγμα των 500 εκατ. ευρώ, ενώ την τελευταία τετραετία οι πωλήσεις της έχουν αυξηθεί 46%. Οσον αφορά την κερδοφορία της τη χρήση 2019-2020, τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) σημείωσαν άνοδο 1,2% στα 21,3 εκατ. ευρώ από 20,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) διαμορφώθηκαν στα 26,2 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ., γεγονός που ικανοποίησε τη διοίκηση της εταιρείας λόγω του αυξημένου κόστους (logistics, μέτρα προφύλαξης εργαζομένων κ.ά.). Σημειώνεται ότι κατά την προηγούμενη χρήση, που περιλαμβάνει και την περίοδο του lockdown, το κανάλι των τηλεφωνικών παραγγελιών καθώς και το ηλεκτρονικό κατάστημα της «Κωτσόβολος» έφθασαν να διατηρήσουν ορισμένες φορές και το 75% των πωλήσεων της προηγούμενης χρονιάς.

Οσον αφορά τα ταμειακά διαθέσιμα, μειώθηκαν στα 32,4 εκατ. ευρώ από 95,4 εκατ. ευρώ, γεγονός που συνδέεται με τη στρατηγική απόφαση της «Κωτσόβολος» να προχωρήσει σε άμεση πληρωμή, μέσα στο lockdown, των υποχρεώσεών της προς τους προμηθευτές της. Πέρυσι, οι επενδύσεις ανήλθαν στα 11,4 εκατ. από 10,5-10,7 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προγραμματιστεί, ποσό που αυξήθηκε λόγω έκτακτων παρεμβάσεων της εταιρείας στην εφοδιαστική αλυσίδα (αποθήκη – δίκτυα διανομής) κ.ά.

Κατά τη χρονιά 2019-2020, η εταιρεία προχώρησε σε οκτώ ανακαινίσεις καταστημάτων, μία μεταστέγαση καταστήματος αλλά και στην ίδρυση δύο νέων καταστημάτων. Επίσης, εντός του 2019, η εταιρεία δημιούργησε μία νέα αποθήκη στον Ασπρόπυργο 17.000 τ.μ., ενώ ανέπτυξε και τα νέα γραφεία της στο Ν. Ηράκλειο 3.500 τ.μ. Για την τρέχουσα χρονιά (2020-2021) η εταιρεία δρομολογεί τέσσερις ανακαινίσεις, δύο μετεγκαταστάσεις και ένα νέο κατάστημα, ενώ προωθεί επενδύσεις και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των καταστημάτων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων νέο εργαλείο για την εξυπηρέτηση των πελατών. Επίσης, δρομολογεί τη δημιουργία του πρώτου software defined wide area network σε συνεργασία με τη Vodafone και την HP για την απρόσκοπτη λειτουργία ασύρματου δικτύου, ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού η εταιρεία θα υλοποιήσει ένα ηλεκτρονικό ταμπελάκι (dynamic electronic self labeling) που θα δίνει πληροφορίες για τα προϊόντα στα καταστήματα. Σε ό,τι αφορά την αποθήκη στον Ασπρόπυργο, η εταιρεία προγραμματίζει να επενδύσει σε satellite τεχνολογία για την ταχύτερη πραγματοποίηση αποστολών προϊόντων εντός της ημέρας, ενώ σκοπεύει να ανανεώσει τον στόλο διανομής με οχήματα νέας τεχνολογίας κ.ά. Στόχος αυτή τη χρονιά είναι το πλάνο των επενδύσεων να αγγίξει τα 10 εκατ. ευρώ, ωστόσο λόγω της πανδημίας η διοίκηση θα είναι ικανοποιημένη εάν αυτό φθάσει τα 8-9 εκατ. Τέλος, η εταιρεία προετοιμάζεται για μία πολύ δύσκολη περίοδο μεταξύ Σεπτεμβρίου – Ιανουαρίου, τη δυσκολότερη της τελευταίας δεκαετίας, όπου προβλέπει κάμψη για την αγορά των ηλεκτρονικών ειδών μεταξύ 15%-20%, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης αλλά και του γεγονότος ότι μεγάλα καταναλωτικά events (Black Friday, Χριστούγεννα) θα πραγματοποιηθούν υπό όρους νέας πραγματικότητας.