ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Aegean προετοιμάζεται για έναν δύσκολο χειμώνα

i-aegean-proetoimazetai-gia-enan-dyskolo-cheimona-2389347

Τη δυσκολότερη χρονιά της διανύει η αεροπορική αγορά, με τις προβλέψεις για το τι ακολουθεί να καθίστανται αδύνατες. Η ρευστότητα που είχε εξασφαλίσει μέχρι πρότινος η Aegean αποτελεί το δυνατό χαρτί της, το οποίο θα επιχειρήσει να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο ενόψει του επικείμενου χειμώνα. Με δεδομένη την αδυναμία προβλέψεων για το μέλλον, οι οποίες εξαρτώνται από την άγνωστη πορεία της πανδημίας, η Aegean συνεχίζει να προβαίνει σε μια σειρά από ενέργειες που θα εξασφαλίσουν την αντοχή της εταιρείας. 

«Οι πέντε τελευταίοι μήνες ήταν οι πιο δύσκολοι και επίπονοι στην ιστορία της εταιρείας», δήλωσε κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο δρόμος της επαναφοράς του πτητικού έργου δεν είναι «ούτε ομαλός ούτε προβλέψιμος».

Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο επανήλθε το 40% της πτητικής δραστηριότητας της Aegean, με τις εκτιμήσεις για τον Αύγουστο να φέρουν το ποσοστό αυτό να προσεγγίζει το 50%, με ανοδική τάση όμως στο εσωτερικό δίκτυο. Κατά συνέπεια, η εταιρεία επικεντρώνεται στην ενίσχυση της ρευστότητάς της, ώστε να αντεπεξέλθει στις πρωτοφανείς συνθήκες του επόμενου χειμώνα.

«Το 2020 είναι η πιο δύσκολη χρονιά για την παγκόσμια αερομεταφορά και για την Aegean», παραδέχθηκε ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση των μετόχων, ενώ επισήμανε ότι έχει προχωρήσει σε ενέργειες που ενισχύουν την αντοχή της εταιρείας. «Σίγουρα το 2020 δεν θα είναι ευχάριστο, αλλά έχουμε δείξει ότι έχουμε την προσαρμοστικότητα και την αντοχή για να αντεπεξέλθουμε», τόνισε στους μετόχους.

O κ. Βασιλάκης υπενθύμισε ότι η αβεβαιότητα είναι μεγάλη, «καθώς δεν γνωρίζουμε την πορεία της πανδημίας». Σημείωσε μάλιστα ότι, λόγω της συγκυρίας, τα εισιτήρια κλείνονται πλέον πολύ κοντά στις ημερομηνίες των πτήσεων, γεγονός που δεν επιτρέπει στην εταιρεία σημαντικά περιθώρια ευελιξίας.

Τόνισε, ωστόσο, ότι αν και οι προβλέψεις για ζημίες της τάξεως των 26-28 εκατ. ευρώ ανά μήνα για το δεύτερο τρίμηνο του έτους επιβεβαιώθηκαν, οι απώλειες των ταμειακών διαθεσίμων (cash burn) ήταν τελικά χαμηλότερες από τα περίπου 40 εκατ. ευρώ τον μήνα που αναμενόταν.

Στο τέλος Ιουνίου η Aegean είχε ταμειακά διαθέσιμα 400 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτά να περιλαμβάνονται η πιστωτική γραμμή ύψους 120 εκατ. ευρώ που έχει εξασφαλίσει από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και το δάνειο 150 εκατ. ευρώ που έχει ληφθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19.

Οι αλλαγές στους περιορισμούς των πτήσεων, οι συνεχείς διακυμάνσεις της ζήτησης και ένα γενικότερο περιβάλλον το οποίο διαφοροποιείται κάθε 15 ημέρες απαιτούν αυξημένο βαθμό ευελιξίας από την πλευρά της Aegean, επισήμανε ο κ. Γερογιάννης. 

Η πτητική δραστηριότητα της εταιρείας αναμένεται να αγγίξει το 50% τον Αύγουστο, με ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό στο δίκτυο εσωτερικού. Στις αρχές Αυγούστου αναμένεται να διεξάγονται 73 πτήσεις από την Αθήνα και άλλες 52 από τις υπόλοιπες βάσεις της Aegean (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος και Λάρνακα).

Στο μεταξύ, συνεχίζεται κανονικά το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών neo της Airbus, παρά το γεγονός ότι παρατηρούνται κάποιες καθυστερήσεις λόγω των περιορισμών. «Παρά την κρίση, έχουμε παραλάβει πέντε αεροσκάφη από την Airbus και αναμένουμε άλλα δύο μέχρι το τέλος του έτους. Το πρόγραμμα θα συνεχίσει κανονικά να εκτελείται, αλλά με μια ευελιξία στους χρόνους λόγω της πανδημίας», δήλωσε ο κ. Γερογιάννης.