ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σανίδα σωτηρίας οι ψηφιακές πωλήσεις

sanida-sotirias-oi-psifiakes-poliseis-2389533

Ψηφιακή απάντηση έδωσαν στην κρίση του COVID-19 οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο –και στην Ελλάδα–, με την τεχνολογία να λειτουργεί σαν σανίδα σωτηρίας ώστε να διατηρηθεί όσο ήταν δυνατόν η κανονικότητα στη δραστηριότητά τους. Σε 49 χώρες του κόσμου, το ένα τρίτο των μικρομεσαίων εταιρειών «είδε» ένα ποσοστό 25% του τζίρου να προέρχεται από το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων στη διάρκεια του lockdown που επιβλήθηκε ανά τον πλανήτη για τον περιορισμό της μετάδοσης του νέου κορωνοϊού.

Περισσότερο από το 60% των εταιρειών σε Σιγκαπούρη, Καναδά και Ιρλανδία είδε το ένα τέταρτο του τζίρου να προέρχεται από το Διαδίκτυο. Μάλιστα, σε 15 χώρες του κόσμου, περισσότερες από τις μισές μικρομεσαίες εταιρείες έκαναν τουλάχιστον το 25% των πωλήσεών τους μέσω Διαδικτύου κατά τον μήνα Απρίλιο, οπότε εφαρμόστηκαν μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Υπήρξαν και χώρες στις οποίες οι μικρομεσαίες εταιρείες έκαναν ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους, μέσω του online καναλιού. Συγκεκριμένα, ποσοστό άνω του 60% των μικρομεσαίων εταιρειών σε Σιγκαπούρη (62%), Καναδά (64%), Ιρλανδία (65%) και Ρωσία (65%) πέτυχε πωλήσεις οι οποίες κατά το ένα τέταρτο προέρχονταν από το Διαδίκτυο.

Ο τομέας των κατασκευών ήταν αυτός που αξιοποίησε σε μικρότερο ποσοστό το διαδικτυακό κανάλι στη διάρκεια του lockdown, με το 27% των μικρομεσαίων εταιρειών του κλάδου να αντλεί το ένα τέταρτο των πωλήσεών του διαδικτυακά. Στον αντίποδα, ο τομέας των επικοινωνιών ήταν εκείνος που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό μικρομεσαίων εταιρειών, οι οποίες αξιοποίησαν το online κανάλι για τις πωλήσεις τους (60%). Στην Ελλάδα λιγότερο από μία στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναφέρει ότι δεν αντιμετωπίζει προκλήσεις αυτήν την περίοδο (8%). Το αντίστοιχο ποσοστό στο συνολικό δείγμα είναι 13%, ενώ στην Ευρώπη φθάνει στο 16%.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι, μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου 2020, το 26% των ΜμΕ έκλεισε, ποσοστό το οποίο σε ορισμένες χώρες ήταν πάνω από 50%. Ειδικότερα, το 54% των τουριστικών πρακτορείων και το 47% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων φιλοξενίας και εκδηλώσεων έβαλαν λουκέτο το εξεταζόμενο διάστημα.