Ετοιμη να αναλάβει το πρώτο οδικό έργο είναι η ΜΕΤΚΑ

Ετοιμη να αναλάβει το πρώτο οδικό έργο είναι η ΜΕΤΚΑ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Επίθεση σε όλα τα μέτωπα» δρομολογεί η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, σχεδιάζοντας την ενεργότερο συμμετοχή της σε όλα τα νέα μεγάλα δημόσια έργα, σε διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, σε έργα ΑΠΕ, όπως επίσης και σε έργα οδοφωτισμών. Σύμφωνα με τη διοίκηση, συνολικά ο όμιλος βρίσκεται σε εξαιρετικά πλεονεκτική θέση προκειμένου να αξιοποιήσει τις επενδυτικές ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν από την εξασφάλιση συνολικών κονδυλίων ύψους 72 δισ. ευρώ, τόσο μέσω του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και μέσω του ΠΔΕ και ιδιωτικών κεφαλαίων, με δανειακή μόχλευση.

Τα κεφάλαια αυτά πρόκειται να επενδυθούν τα επόμενα χρόνια σε τομείς όπως ΑΠΕ (αποθήκευση ενέργειας, φωτοβολταϊκά, αιολικά πάρκα κ.λπ.), σε έργα ΣΔΙΤ, σε υποδομές και γενικότερα στην πράσινη οικονομία.

«Πρόκειται για τομείς στους οποίους έχουμε αναπτύξει σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία, τόσο μέσω της δραστηριότητάς μας εντός κι εκτός συνόρων όσο και χάρις στην προεργασία που έχουμε πραγματοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια εντός του ομίλου, αναμορφώνοντας και ανασχεδιάζοντας όλες τις εσωτερικές δομές μας, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη», σημειώνουν στελέχη του ομίλου στην «Κ».

Η νέα αυτή, πολλά υποσχόμενη περίοδος ξεκινάει με μια εξέλιξη που έχει και χαρακτήρα συμβολικό, καθώς σηματοδοτεί τη διαφαινόμενη ανάληψη από τον όμιλο Μυτιληναίου του πρώτου οδικού έργου. Ο λόγος, για την εργολαβία-σκούπα για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο – Αμβρακία.

Ο σχετικός διαγωνισμός είχε κινδυνεύσει σοβαρά με ακύρωση, καθώς αυτή ήταν η επιθυμία του υπουργείου Υποδομών, που θεωρούσε ότι μετά τον αποκλεισμό του αρχικού μειοδότη, της κοινοπραξίας «Ακτωρ»-ΤΕΡΝΑ, αποτέλεσμα προσφυγής του αμέσως επόμενου, της ιταλικής GD Infrastrutture, το έργο δεν είχε μέλλον. Η ιταλική εταιρεία προσέφυγε και εναντίον της απόφασης για την ακύρωση του διαγωνισμού, η οποία επίσης έγινε δεκτή από το ΣτΕ και, μετά και την αποτυχία του υπουργείου Υποδομών να την ανατρέψει, επελέγη η λύση της συνέχειας του υφιστάμενου διαγωνισμού, υπό τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων.

Μετά την κλήση των υπόλοιπων υποψηφίων να ανανεώσουν τις προσφορές του, η μοναδική εταιρεία που το έπραξε ήταν η «Μυτιληναίος», με αποτέλεσμα να προβάλει ως το μεγάλο φαβορί για την ανάληψη της σύμβασης των 150 εκατ. ευρώ, χωρίς επί του παρόντος να είναι σαφές αν θα επιλέξει να συνεργαστεί με κάποιον από τους υπόλοιπους υποψηφίους (γεγονός που θα εξηγούσε και την απουσία των υπολοίπων σχημάτων από την ανανέωση των προσφορών). Υπενθυμίζεται ότι η «Μυτιληναίος» είχε καταθέσει την τρίτη καλύτερη προσφορά, με βάση τον διαγωνισμό του 2018, προσφέροντας έκπτωση της τάξεως του 39,63%, έναντι έκπτωσης 42,41% της GD Infrastrutture και 39,59% της Intrakat, ενώ η «Αβαξ» είχε καταθέσει προσφορά με έκπτωση 39,54%.

Νέα εποχή

Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης του ομίλου Μυτιληναίου, η διαφαινόμενη ανάληψη του έργου Ακτιο – Αμβρακία σηματοδοτεί μια νέα περίοδο για την εταιρεία, καθώς αποδεικνύεται ότι είναι εφικτή η επιτυχημένη διεκδίκηση έργων χωρίς παραχωρήσεις σε ζητήματα όπως η πολιτική των εκπτώσεων. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή