Ενα βήμα πριν από τη συγχώνευση Κωτσόβολος και Ράδιο Αθήναι

Ενα βήμα πριν από τη συγχώνευση Κωτσόβολος και Ράδιο Αθήναι

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιτακτική γίνεται πλέον η ανάγκη αναμόρφωσης του ομίλου Κωτσόβολου, με τη διατήρηση των αρνητικών συνθηκών στην αγορά των ηλεκτρικών ειδών για δεύτερη χρονιά εφέτος. O όμιλος, ο περισσότερο χαμένος των ηλεκτρικών από την περυσινή ύφεση, με ζημίες 2,3 δισ. δρχ. στο εννεάμηνο, οδηγείται σήμερα σε κινήσεις πλήρους αναδιοργάνωσης εφόσον έχει σκοπό την εξυγίανση από ζημιογόνες δραστηριότητες, αλλά και τη διατήρηση του μεριδίου στην αγορά.

Βασικός προβληματισμός παραμένει η πιθανότητα συγχώνευσης των αλυσίδων Κωτσόβολος και Ράδιο Αθήναι, απόφαση που σχεδόν θεωρείται ειλημένη, αλλά «κολλάει» στην εμπορική εικόνα των δικτύων. H ενοποίηση των εταιρειών θα οδηγήσει σε σημαντικό περιορισμό του κόστους λειτουργίας, βελτιώνοντας έτσι τη συνολική θέση κυρίως του Κωτσόβολου, που το 2001 εμφανίστηκε ιδιαίτερα επιβαρυμένος και με σημαντικά μειωμένα μικτά αποτελέσματα. Να σημειωθεί ότι σε επίπεδο προμηθειών και διανομής τα δύο δίκτυα λειτουργούν από διετίας με κοινές αποθήκες. Ωστόσο, ο προβληματισμός έγκειται στην εικόνα των καταστημάτων, αφού ως στρατηγική θεωρείται καλύτερη η ύπαρξη δύο ανεξάρτητων αλυσίδων παρά μιας ενοποιημένης που ενδεχομένως και να χάσει από το συνολικό μερίδιο των δύο στην αγορά.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι η θυγατρική OneWay Technostores, που αποτελεί από την έναρξη της λειτουργίας της βασικό ζημιογόνο παράγοντα για τον όμιλο. Μετά 3 χρόνια, αποφασίστηκε τελικά η αναδιοργάνωσή της, με κλείσιμο όλων σχεδόν των καταστημάτων, εκτός αυτών σε κεντρικές περιοχές, και αντικατάστασή τους με shops ishop. H λύση θα υλοποιηθεί εφέτος, αφού η περίπτωση απορρόφησης από τον Κωτσόβολο έχει σχεδόν αποκλειστεί, γιατί θα επιβαρύνει την εταιρεία με σημαντικότατες ζημίες δισεκατομμυρίων αφ’ ενός και θα πρέπει να εξαγοραστεί το ποσοστό της Ρanafoαφ’ ετέρου.

Παράλληλα, από πέρυσι έχει ξεκινήσει η υλοποίηση προγράμματος συγκράτησης του κόστους. Οι πρώτες περικοπές της OneWay ξεκίνησαν το 2001 χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα δεδομένων των μεγάλων αναγκών της αλυσίδας. H συντηρητική διαχείριση του προσωπικού είναι σημαντικός τομέας περικοπών και τα νέα καταστήματα λειτουργούν με αναδιάταξη των εργαζομένων παρά με νέες προσλήψεις.

Ωστόσο, προγραμματίζονται και για εφέτος νέες επενδύσεις σε καταστήματα Κωτσόβολου κυρίως. H διοίκηση του ομίλου μιλάει για περίπου 10 νέα σημεία πώλησης ανά την Ελλάδα, αφού θεωρεί ότι υπάρχουν περιοχές της Αθήνας και επαρχιακές πόλεις όπου πρέπει να αποκτήσει παρουσία. Οι επενδύσεις ανά κατάστημα υπολογίζονται μεταξύ 150-300 εκ. δρχ. ανάλογα με την περιοχή και το μέγεθος αυτού. Υπάρχει και η νέα στρατηγική των μεγάλων καταστημάτων 3.500 τ.μ., όπως αυτό της Θεσσαλονίκης, που όμως συνδυάζονται με τις επενδύσεις του μητρικού ομίλου Φουρλή στα ΙΚΕΑ.

Σε περίπτωση που διατηρηθεί ανεξάρτητη η Ράδιο Αθήναι, σχεδιάζεται η λειτουργία 3-4 καταστημάτων στην Αθήνα. H επέκταση στην επαρχία με τα 3 καταστήματα πέρυσι τελικά δεν απέδωσε, αφού επαληθεύτηκε ο αρχικός προβληματισμός για το αν μπορεί το όνομα να «ταξιδέψει».

Η όλη ανασυγκρότηση του Κωτσόβολου είναι ουσιαστική και για τον μητρικό όμιλο Φουρλή, ο οποίος πρέπει εφέτος να επικεντρωθεί στις λοιπές επενδύσεις του στο εμπόριο. Τα IKEA θα προχωρήσουν πάραυτα και βάσει των επιταγών της σουηδικής εταιρείας θα πρέπει μέσα στο 2002 ο Φουρλής να επενδύσει τουλάχιστον 20 δισ. δρχ. για το κατάστημα της Αθήνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT