Ποιος είπε πώς πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα;

Ποιος είπε πώς πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα;

6' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτόν τον μήνα, η Coca-Cola βγαίνει ξανά «στον αέρα» μετά από πέντε μήνες. Μια μακρά περίοδο κατά την οποία η εταιρεία παρέμεινε «σιωπηλή» αλλά όχι αδρανής. Όταν «χτύπησε» η πανδημία, αναστείλαμε κάθε διαφημιστική δραστηριότητα, επιλέγοντας να εστιάσουμε ένα μεγάλο μέρος των πόρων μας για την ανακούφιση των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο από τον Covid-19. Ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά αναμφίβολα η σωστή. Έχοντας συνεισφέρει περισσότερα από 120 εκατομμύρια δολάρια σε τοπικές πρωτοβουλίες, ευελπιστούμε ότι έχουμε συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της περαιτέρω εξάπλωσης του ιού, στηρίζοντας τους συνεργάτες μας και τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.

Ωστόσο, τώρα επιστρέφουμε με μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση. Το «Open Like Never Before» είναι κάτι περισσότερο από μία καμπάνια. Εμπνευσμένο από ένα ποίημα του Τζορτζ Μπάνγκα, γνωστός ως «George the Poet», το μανιφέστο αυτό σηματοδοτεί μια νέα αρχή.

Οι ζωές μας, κατά πάσα πιθανότητα, δε θα είναι ποτέ ξανά ίδιες. Οι άνθρωποι μιλούν συχνά για μια «νέα κανονικότητα» αλλά αυτό που εννοούμε στην πραγματικότητα είναι ένας νέος κόσμος. Ένας κόσμος που θα πρέπει να «επαναπρογραμματιστεί». Αυτή είναι μια ευκαιρία να μάθουμε από τις πράξεις ανιδιοτέλειας, θάρρους και καλοσύνης που ανέδειξαν οι τελευταίοι μήνες. Η συνειδητοποίηση ότι πρέπει να εκτιμάμε πολύτιμα πράγματα που μέχρι χθες θεωρούσαμε δεδομένα, δίνοντας σημασία μόνο σε αυτά που έχουν αξία, θα μας βοηθήσει να βγούμε πιο δυνατοί και να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Δε χρειάζεται να επιστρέψουμε στο «παλιό φυσιολογικό», μπορούμε να κάνουμε μια νέα αρχή.

Αυτό είναι το αισιόδοξο μήνυμα της καμπάνιας «Open Like Never Before», η οποία εκφράζει απόλυτα τον εταιρικό μας σκοπό, με πρωταρχικό στόχο να «δροσίσουμε» τον κόσμο ΚΑΙ να κάνουμε τη διαφορά. Είναι το μοντέλο σκέψης που μας προσκαλεί να γιορτάζουμε καθημερινά το φύλο, τη φυλή μας και όλο το «είναι» μας -ψυχή τε και σώματι -, και να είμαστε ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες που μπορούν να εξελίξουν τις ζωές μας. Είναι μια φιλοσοφία ελπίδας και θετικής διάθεσης, που πιστεύω ότι μπορεί να βρει απήχηση σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Η συγκεκριμένη καμπάνια αντανακλά επίσης αυτό που εμείς -ως ηγέτες του επιχειρηματικού κόσμου- μάθαμε στη διάρκεια αυτής της κοινής, παγκοσμίως εμπειρίας. Μας έκανε όλους να σταματήσουμε και να αναλογιστούμε. Μεγέθυνε τους φόβους και τις ανεπάρκειές μας, ενίσχυσε όμως τις δυνάμεις μας. Στην αρχή αισθανθήκαμε εύθραυστοι και ευάλωτοι. Αν και αυτά τα συναισθήματα παραμένουν για πολλούς ανθρώπους, η πανδημία έριξε φως στις ευκαιρίες για προσωπική, κοινωνική και οργανωτική αλλαγή. Και όσον αφορά εμάς, θεωρούμε ότι αυτή είναι μια κρίση που δε πρέπει να αφήσουμε να πάει χαμένη.

Εστιάζοντας σε αυτά που έχουν μεγαλύτερη αξία

Καθώς οι κοινωνίες εισέρχονταν σε καθεστώς «lockdown», αυτές οι ευκαιρίες έγιναν γρήγορα ορατές. Ως εταιρία έπρεπε να δράσουμε γρήγορα και με αποφασιστικότητα εστιάζοντας ξεκάθαρα σε αυτά που είχαν μεγαλύτερη αξία. Αυτό το στάδιο αντίδρασης αφορούσε στο να θέσουμε τις σωστές προτεραιότητες: την ασφάλεια των ανθρώπων μας, τη λειτουργία της επιχείρησης και τη στήριξη των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Όλα αυτά δηλαδή που αποκαλούμε «σπίτι μας».

Άμεσες δράσεις ανελήφθησαν σε ολόκληρη την εταιρεία: μέτρα ασφαλείας στην παραγωγή και τη διανομή, εξ αποστάσεως εργασία για το προσωπικό γραφείου, κινήσεις για να προφυλαχθεί η ψυχική ευεξία των εργαζομένων μας, η διασφάλιση της τροφοδοσίας και της παραγωγής, η θέσπιση προτεραιοτήτων για τα προϊόντα μας και η επεξεργασία τρόπων ώστε να παραμείνουμε σε επαφή με τους συνεργάτες μας. Έπειτα, το πιο σημαντικό όλων ήταν η ανάληψη δράσης στις κοινωνίες. Προσφέραμε σημαντικό υγειονομικό εξοπλισμό, στηρίξαμε το υγειονομικό & νοσηλευτικό προσωπικό της πρώτης γραμμής με προϊόντα και επαναπροσδιορίσαμε την αλυσίδα τροφοδοσίας μας ώστε να παράγουμε απαραίτητο εξοπλισμό, όπως μάσκες και απολυμαντικά χεριών. Και ενώ αναστείλαμε τη διαφημιστική μας προβολή, διαθέσαμε τα κανάλια επικοινωνίας για να μεταδώσουμε δημόσια μηνύματα υγείας και πρόσφατα να στηρίξουμε τους πελάτες μας, που επλήγησαν περισσότερο: τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα ξενοδοχεία.

Όλα αυτά έγιναν υπερβολικά γρήγορα. Περισσότεροι από 23 εκατομμύρια ευάλωτοι πολίτες επωφελήθηκαν των δράσεών μας στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και προσωπικά νιώθω υπερήφανος για αυτό. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γιατί μάθαμε πολλά. Αποκτήσαμε νέες δεξιότητες και υιοθετήσαμε συμπεριφορές που μας βοήθησαν να προσαρμοστούμε δραστικά όχι μόνο στον Covid-19, αλλά και σε αυτό που επιχειρηματικές σχολές αποκαλούν ως μία απρόβλεπτη, ευμετάβλητη, σύνθετη και διφορούμενη πραγματικότητα.

«Soft skills», νέες συμπεριφορές

Εκτός από την ανάληψη δράσης μάθαμε τη μεγάλη σημασία που έχουν δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η ανθεκτικότητα και η προσαρμοστικότητα. Ικανότητες που είναι απαραίτητες για επιχειρήσεις και άτομα που θέλουν να αναδειχθούν στη νέα τάξη πραγμάτων.

Η πανδημία είναι πάνω από όλα μια ανθρώπινη τραγωδία. Πράγματι, πρέπει να τη διαχειριστούμε με αφοσίωση και με γνώμονα την επιστήμη. Απαιτείται όμως σε μεγάλο βαθμό και ενσυναίσθηση.

Η παρατήρηση, η συμπόνια και η ταπεινοφροσύνη ήταν απαραίτητες για να εξερευνήσουμε αυτό το άγνωστο έδαφος.

Ταυτόχρονα έπρεπε να είμαστε ανθεκτικοί για να αντέξουμε στον αγώνα- τολμηροί και πρόθυμοι να αναλάβουμε ρίσκα. Θαρραλέοι, αγκαλιάζοντας όμως τους φόβους μας και τα τρωτά μας σημεία.

Μάθαμε ακόμη ότι το να δεχόμαστε τα πράγματα όπως έρχονται είναι η απόλυτη νέα δεξιότητα: Όλοι μας γνωρίζουμε την αξία της πνευματικής και συναισθηματικής νοημοσύνης (IQ and EQ), αλλά θεωρώ ότι ο δείκτης προσαρμοστικότητας (AQ) είναι η νέα εξίσου σημαντική ικανότητα, που ήρθε στο προσκήνιο αυτή τη φορά, ως ένας ισχυρός δείκτης της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας και επιτυχίας.

Μια κληρονομιά για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων

Πιστεύω ότι τα «soft skills», σε συνδυασμό με συμπεριφορές που προωθούν την ανάπτυξη, όπως η περιέργεια, η συμμετοχικότητα και η ευελιξία, θα αποτελέσουν κληρονομιές για όλο τον επιχειρηματικό κόσμο καθώς «ανοικοδομούμαστε» μετά την πανδημία.

Οι φοιτητές που σπουδάζουν επιχειρηματικότητα με ρωτούν συχνά εάν η κρίση θα σφυρηλατήσει ένα νέο είδος επιχειρηματικού ηγέτη. Νομίζω πως ναι. Τα παλιά και δοκιμασμένα μοντέλα δεν αποδίδουν πλέον. Χρειάζεται να ξανασκεφτούμε και να επαναπροσδιορίσουμε τις συμπεριφορές μας και την προσέγγισή μας απέναντι στις επιχειρήσεις. Η πανδημία επιτάχυνε δραματικά την πορεία μας κατά μήκος αυτού του μονοπατιού.

Οι ομάδες είναι οι νέοι ήρωες στα ολοένα αυξανόμενα δίκτυα-οργανώσεις του μέλλοντος.

Δεν νομίζω ότι οι αναλυτικοί, στρατηγικοί στοχαστές θα τυγχάνουν της ίδιας εκτίμησης με το παρελθόν. Αντιθέτως, βλέπω να κερδίζουν έδαφος στο μέλλον όσοι προκαλούν ριζοσπαστικές αλλαγές, συνεργάζονται χωρίς αποκλεισμούς και διαθέτουν ευελιξία στην επίλυση προβλημάτων.

Για εμάς στην Coca-Cola, και όπως πολύ δυναμικά αποτυπώνεται στην καμπάνια μας «Open Like Never Before», αυτές οι αλλαγές μας βοηθούν να αποσαφηνίσουμε τις αξίες μας και να βγούμε πιο δυνατοί και καλύτερα εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουμε τις αβεβαιότητες και προκλήσεις που μας παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση.

Άλλωστε, αυτούς τους τελευταίους μήνες, δεν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μόνο τον Covid-19. Συνεχίσαμε να εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών απειλών και τηρήσαμε τη δέσμευσή μας απέναντι στην ατζέντα για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας. Και ασφαλώς μας συντάραξαν οι παράλογες δολοφονίες στις ΗΠΑ και η αύξηση της ρητορική μίσους και της αδικίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Όλοι μας αισθανθήκαμε λύπη, απογοήτευση και οργή.

Εταιρείες όπως η δική μας, που πιστεύει ότι η διαφορετικότητα και η ενσωμάτωση των ανθρώπων στις κοινωνίες είναι από τα πιο δυνατά μας σημεία, πρέπει να τοποθετηθεί δημοσίως και να υποστηρίξει την κοινωνική και φυλετική δικαιοσύνη. Είναι καθήκον μας. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τους πόρους και τις δυνάμεις μας, ώστε να μπει ένα τέλος στον κύκλο του συστημικού ρατσισμού και να αναλάβουμε δράση για να διαχειριστούμε τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση που την πυροδοτεί. Αυτός είναι και ο λόγος που σταματήσαμε κάθε δραστηριότητά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να επανεξετάσουμε τις πολιτικές μας σε αυτό το πεδίο και να απαιτήσουμε μεγαλύτερη διαφάνεια από τους συνεργάτες μας.

Και θα συνεχίσουμε να απέχουμε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέχρι οι πλατφόρμες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, να μας διαβεβαιώσουν ότι δε θα επιτρέψουν τη ρητορική μίσους στο περιβάλλον τους.

Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις. Δεν κάναμε πάντα τις «τέλειες επιλογές», καθώς προτιμάμε την πρόοδο από την τελειότητα. Ούτε έχουμε τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα. Αλλά δεν εφησυχάζουμε ποτέ. Καθοδηγούμενοι από τον εταιρικό μας σκοπό, τις αξίες μας και το πάθος των ανθρώπων μας και σε συνεργασία με τους επιχειρηματικούς μας εταίρους και τους  συνεργάτες μας, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά.

Έχοντας τη σωστή νοοτροπία, δεξιότητες, συμπεριφορές και πάνω απ 'όλα, τη φιλοδοξία και τη θετική πρόθεση μπορούμε να «δράσουμε όπως ποτέ ξανά» και να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο μέλλον, για το οποίο θα μπορούμε όλοι να είμαστε υπερήφανοι.

 

Από τον Νίκο Κουμέττη, Πρόεδρο της The Coca-Cola Company για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.

 

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή