Μέρισμα 92,6 εκατ. από Αττική Οδό Α.Ε. για τη χρήση του 2019

Μέρισμα 92,6 εκατ. από Αττική Οδό Α.Ε. για τη χρήση του 2019

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολύτιμο οικονομικό «στήριγμα» σε χαλεπούς καιρούς για τον κατασκευαστικό κλάδο αποδεικνύεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για τους ομίλους Ελλάκτωρ και Αβαξ, που ελέγχουν το 65,74% και 34,2%, αντίστοιχα, στην εταιρεία εκμετάλλευσης του οδικού άξονα. Με βάση την ετήσια έκθεση για τη χρήση του 2019, η Αττική Οδός Α.Ε. θα διανείμει συνολικό μέρισμα 92,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 40 εκατ. ευρώ διανεμήθηκαν ως προμέρισμα νωρίτερα εντός του έτους.

Συνολικά, από το 2016 μέχρι και το 2019, η Αττική Οδός έχει διανείμει συνολικά μερίσματα της τάξεως των 318,7 εκατ. ευρώ. Το 2018, το σχετικό μέρισμα ήταν 82,6 εκατ. ευρώ, ενώ το 2017 είχε διαμορφωθεί σε 75 εκατ. ευρώ και το 2016 σε 68,4 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται βέβαια ότι κατά τα πρώτα 12 χρόνια λειτουργίας της Αττικής Οδού, οι μέτοχοι δεν έλαβαν κανένα μέρισμα από την εκμετάλλευσή της, καθώς όλα τα έσοδα κατευθύνθηκαν για την αποπληρωμή των δανείων και την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας του οδικού άξονα.

Κατά το 2019, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 192,7 εκατ. ευρώ, από 185,7 εκατ. ευρώ το 2018, σημειώνοντας άνοδο κατά 3,7%. Μικρή άνοδο κατέγραψαν και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 72 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα ο δείκτης καθαρού κέρδους, ως ποσοστό επί του τζίρου, να διατηρηθεί στο εντυπωσιακό επίπεδο του 37,35%. Σημειωτέον ότι νωρίτερα εντός του 2020, η εταιρεία προχώρησε και στην ολική αποπληρωμή του ποσού του δανείου που εκκρεμούσε προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ανερχόταν σε 13,1 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα πλέον να μην υφίσταται κάποια άλλη οφειλή. Αυτό θα επιτρέψει ακόμα υψηλότερη κερδοφορία στο μέλλον και ασφαλώς και υψηλότερα μερίσματα μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης το 2024.

Ωστόσο, η πανδημία και οι συνέπειες των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, ειδικά κατά την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου, είναι πιθανό να οδηγήσουν την κοινοπραξία της Αττικής Οδού στην αναζήτηση αποζημίωσης από το Δημόσιο.

Οπως αναφέρει η διοίκηση στον ετήσιο απολογισμό της, «η πτώση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, ιδίως μετά τα απαγορευτικά μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, έχει μειώσει σημαντικά τα έσοδα εκ διοδίων». Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εξετάζει μέτρα διαχείρισης των επιπτώσεων, μεταξύ των οποίων και τη δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων αποζημίωσης που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης. Πάντως, για το ζήτημα αυτό, πιο ξεκάθαρη εικόνα θα υπάρξει μόλις ολοκληρωθεί το 2020 και γίνει η επεξεργασία των τελικών στοιχείων με τον κυκλοφοριακό όγκο και τις τυχόν απώλειες εσόδων.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία πάντως, τον Απρίλιο σημειώθηκε πτώση της κυκλοφορίας κατά 70%, ενώ κατά τον μήνα Μάιο και συγκεκριμένα μέχρι και το τέλος της τρίτης εβδομάδας, όταν και η κυβέρνηση ήρε τα μέτρα, η μείωση άγγιξε το 41,6%. Από τις αρχές του έτους μέχρι και το τέλος Μαΐου υπολογίζεται ότι η πτώση της κυκλοφορίας προσέγγισε το 29%. Είναι λοιπόν σαφές ότι το 2020 θα κλείσει με σημαντική πτώση των εσόδων για την Αττική Οδό, καθώς η επαναλειτουργία της οικονομίας έκτοτε δεν επαρκεί για να αναπληρώσει τις απώλειες που καταγράφηκαν κατά τους πρώτους μήνες του έτους, ιδίως από τη στιγμή που η οικονομία βρίσκεται σε υφεσιακή τροχιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή