Αδιαφορία των επενδυτών στην ενημέρωση του X.A.

Αδιαφορία των επενδυτών στην ενημέρωση του X.A.

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περιορισμένη είναι η ανταπόκριση των επενδυτών, στις πρωτοβουλίες ενημέρωσης που αναλαμβάνει το Χρηματιστήριο, μέσω του τμήματος υποστήριξης επενδυτικού κοινού. O απολογισμός των δραστηριοτήτων του τμήματος υποστήριξης των επενδυτών κατά το α΄ εξάμηνο είναι μάλλον απογοητευτική, γεγονός που ερμηνεύεται τόσο από την ποιότητα και το ειδικό βάρος των υπηρεσιών που προσφέρονται όσο και από την «απόσταση» που υπάρχει μεταξύ Χρηματιστηρίου και επενδυτών.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής 800-11.56.789 του X.A., η οποία παρέχει στους επενδυτές τη δυνατότητα να επικοινωνούν με το Χρηματιστήριο και να ενημερώνονται για θέματα που τους απασχολούν και αφορούν τη λειτουργία της χρηματιστηριακής αγοράς.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το X.A., στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2003 έγιναν 21.540 κλήσεις στη «γραμμή βοήθειας» του Χρηματιστηρίου, ενώ σε 500 ακόμη περιπτώσεις οι επενδυτές απευθύνθηκαν στο X.A. είτε μέσω mails είτε μέσω fax και επιστολών.

Ποσοστό 53,4% των τηλεφωνικών κλήσεων προς την τηλεφωνική γραμμή 800-11.56.789 αφορούσε την επαρχία και το υπόλοιπο 46,6% την Αθήνα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτημάτων (77%) που απευθύνθηκαν στο τμήμα υποστήριξης του επενδυτικού κοινού αφορούσε πληροφορίες για τιμές κλεισίματος μετοχών, δεικτών, όγκους συναλλαγών κ.λπ., πληροφορίες για αποκοπές δικαιωμάτων, γενικές συνελεύσεις και ερωτήσεις για εισηγμένες εταιρείες (ανακοινώσεις από το Ημερήσιο Δελτίο Τιμών).

Αυτό το γεγονός δημιουργεί εύλογο προβληματισμό, καθώς -όπως προκύπτει από τα στοιχεία του X.A.- επτά στους δέκα επενδυτές που απευθύνονται στη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή ζητούν πληροφορίες που είναι διαθέσιμες καθημερινά σε πάρα πολλά μέσα και με μεγάλη ευκολία πρόσβασης.

Από την άλλη πλευρά προκύπτει ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις οι επενδυτές απευθύνονται στο X.A. για σοβαρότερα θέματα για τα οποία έχουν αντικειμενικά την ανάγκη αξιόπιστης βοήθειας. Π.χ. οι κλήσεις που αφορούν πληροφορίες για το margiaccount και το short selling αφορούσαν μόνο το 0,11%, πληροφορίες διαδικασιών για κληρονομιές – μεταβιβάσεις μετοχών 0,50% κ.λπ.

Επίσης κατά το α΄ εξάμηνο του 2003 το τμήμα υποστήριξης επενδυτικού κοινού διοργάνωσε 11 τρίωρα εκπαιδευτικά σεμινάρια (6 στην Αθήνα και 5 στην επαρχία), που παρακολούθησαν συνολικά περίπου 1.800 άτομα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή