Στην εκκίνηση νομοθετικού λαβυρίνθου η Νέα Ολυμπιακή

Στην εκκίνηση νομοθετικού λαβυρίνθου η Νέα Ολυμπιακή

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις αμέσως προσεχείς ημέρες (αν δεν υπάρξουν δραματικές κυβερνητικές ανατροπές) ξεκινάει ο νομοθετικός Γολγοθάς για μια Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία. Ολα δείχνουν ότι σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη σύσταση της Νέας O.A., που χωράει 1.500 περίπου εργαζόμενους, οι οποίοι θα μεταφερθούν στη νέα εταιρεία με ατομικές συμβάσεις, νέους κανονισμούς απασχόλησης, χαμηλότερους μισθούς και υποβαθμισμένα ασφαλιστικά δικαιώματα. O πτητικός κλάδος της O.A., της Αεροπλοΐας και των Μακεδονικών Αερογραμμών θα αποτελέσει τη νέα αεροπορική εταιρεία, για τη σύσταση της οποίας, εκτός των άλλων, απαιτούνται δαιδαλώδεις και χρονοβόρες διαδικασίες. Πρόκειται κατ’ ουσίαν για ένα κρατικοδίαιτο μοντέλο ανασύστασης της O.A. με κεφάλαια από τον κρατικό προϋπολογισμό και από κρατικά, ελεγχόμενες τράπεζες, με το οποίο η υφιστάμενη Ολυμπιακή Αεροπορία που θα εξακολουθήσει να υφίσταται θα πάψει να είναι αερομεταφορέας. Θα μετατραπεί σε μηχανισμό διατήρησης του πλεονάζοντος προσωπικού, αλλά και σε εταιρεία παρεπόμενων αεροπορικών δραστηριοτήτων.

Κυρίως, όμως, σε κρατικό ταμείο από το οποίο θα εκταμιευθούν δεκάδες δισ. δρχ. για τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων πρόωρης συνταξιοδότησης ιπτάμενου προσωπικού. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κρατική επιδότηση της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ και μόνο για το στάδιο της απόσχισης του πτητικού κλάδου από την O.A. και για τα κίνητρα πρόωρης συνταξιοδότησης.

Ηδη έχει αποσαφηνισθεί ότι το μοντέλο επανίδρυσης της O.A. θα ακουμπάει στο Π.Δ. 178 (4/7/2002) όπως αυτό προσαρμόσθηκε στην οδηγία 98/50 E.K. Αυτήν τη στιγμή το υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται σε διαβούλευση με την ΕΙΣΦ (φροντιστές-συνοδοί της O.A.) στοχεύοντας στην επίτευξη συμφωνίας για τη συνταξιοδότηση 226 εργαζομένων του κλάδου αρχικά με μέσο κόστος μόνο για το εφάπαξ εκάστου τα 50.000 ευρώ και για τον περιορισμό των ετήσιων δαπανών μισθοδοσίας (του ιδίου κλάδου) στα 14,6 εκατ. ευρώ από τα 35 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα. Ηδη οι «παρενέργειες» στο έδαφος άρχισαν να εκδηλώνονται από τα τεχνικά σωματεία της O.A. και χθες σημειώθηκαν πολύωρες καθυστερήσεις σε πτήσεις της εταιρείας.

Ο κλάδος αυτός έχει απομειωθεί επικίνδυνα, συζητείται η απόσχισή του και η συνένωσή του με τον αντίστοιχο της EAB για τα πολιτικά αεροσκάφη με τη σύμπραξη και ξένου επενδυτή. H διοίκηση της O.A. αντί άλλων λύσεων επέλεξε τη μίσθωση ξένων αεροσκαφών με μελαψά πληρώματα (N. Αφρικής) με αποτέλεσμα οι επιβάτες να διερωτώνται με ποια εταιρεία πετούσαν χθες. Και έπεται συνέχεια καθώς πληροφορίες ανέφεραν ότι έρχονται και άλλες wet lease μισθώσεις…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή