«Πολιτική – διαφάνεια – παρακολούθηση» στην παροχή επενδυτικών υπηρεσιών

«Πολιτική – διαφάνεια – παρακολούθηση» στην παροχή επενδυτικών υπηρεσιών

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τέσσερις άξονες κινήθηκε η ελληνική προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σύμφωνα με τον απολογισμό της ελληνικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για τα πεπραγμένα του α΄ εξαμήνου οι οδηγίες που υιοθετήθηκαν ήταν: α) για τις επενδυτικές υπηρεσίες, β) για το ενημερωτικό δελτίο, γ) για τη διαφάνεια και δ) για της δημόσιες προτάσεις Αγοράς Εισηγμένων Τίτλων.

Οπως τονίσθηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, «τα πρόσφατα σκάνδαλα εταιρικής διακυβέρνησης, διεθνώς, έχουν δείξει ότι ακόμη και στις ανεπτυγμένες κεφαλαιαγορές, η έλλειψη επαρκούς διαφάνειας, μπορεί να έχει σημαντικές αρνητικές επιδράσεις. Είναι σημαντικό για τους επενδυτές και για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, οι εισηγμένες εταιρείες να παρουσιάζουν μια αληθινή εικόνα της εν γένει κατάστασής τους, της προοπτικής τους και των κινδύνων που αντιμετωπίζουν. Οι επενδυτές οφείλουν να απαιτούν αποτελεσματικές πρακτικές διακυβέρνησης και εταιρικού ελέγχου, καθώς και υψηλό επίπεδο αποκάλυψης πληροφοριών και διαφάνειας.

Σχετικά με τη νέα οδηγία για το ενημερωτικό δελτίο που πρέπει να δημοσιεύεται κατά τη δημόσια προσφορά κινητών αξιών, εισάγεται το ενιαίο διαβατήριο, για τους εκδότες. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που εγκρίνεται από την αρμόδια αρχή ενός μόνο κράτους – μέλους, το ενημερωτικό δελτίο θα είναι αποδεκτό σε όλα τα κράτη – μέλη της E.E.. Μόνη προϋπόθεση είναι η κοινοποίηση (notification) του πιστοποιητικού έγκρισης του ενημερωτικού δελτίου από τη μια αρμόδια αρχή στην άλλη.

Το σχέδιο οδηγίας για τη παροχή επενδυτικών υπηρεσιών, περιλαμβάνει το τρίπτυχο «πολιτική – διαφάνεια – παρακολούθηση». Πιο συγκεκριμένα κάθε επιχείριση επενδύσεων θα είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί τη δική της -αλλά γνωστή στους πελάτες και εποπτικές αρχές- πολιτική για τον τρόπο διοχέτευσης των εντολών στα ανταγωνιζόμενα μεταξύ τους συστήματα συναλλαγών, με την προϋπόθεση ότι ανάμεσα στα συστήματα θα συμπεριλαμβάνεται και εκείνο το οποίο παρέχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για τον πελάτη. Με τη διαφάνεια, την παρακολούθηση και την εποπτεία, επιτυγχάνεται ο διπλός στόχος της προστασίας της αποτελεσματικότητας των αγορών, αλλά και την προστασία των επενδυτών.

Επιπλέον διασφαλίζεται ότι οι ρυθμιζόμενες αγορές που κατά κανόνα παρέχουν συνθήκες βέλτιστης εκτέλεσης εντολών, θα συμπεριλαμβάνονται στις επιλογές των επιχειρήσεων επενδύσεων.

Το σχέδιο οδηγίας για τη διαφάνεια προβλέπει τη βελτίωση της περιοδικής γνωστοποίησης κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους, μέσω ενός ρεαλιστικού συνδυασμού περισσότερο λεπτομερών εξαμηνιαίων οικονομικών εκθέσεων και λιγότερο αυστηρών τριμηνιαίων οικονομικών εκθέσεων για το πρώτο και το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους. H λύση βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ακραίες θέσεις: η μία ακραία θέση θα ήταν η επιβολή υποχρέωσης γνωστοποίησης τριών πλήρων τριμηνιαίων εκθέσεων βάσει των αυστηρότερων διεθνών λογιστικών προτύπων (π.χ IAS 34), παρεμφερών με αυτά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. H άλλη ακραία θέση θα ήταν η παραμονή στο επίπεδο της εταιρικής διαφάνειας στο οποίο βρισκόταν η Ευρωπαϊκή Ενωση επί 20 χρόνια, αγνοώντας ότι οι κεφαλαιαγορές αλληλεπιδρούν πλέον ταχύτερα.

Για τις δημόσιες προτάσεις εξαγορών, οι νέες ρυθμίσεις αφορούν στην υποχρέωση παροχής κρίσιμων πληροφοριών, στη δυνατότητα επιβολής εξόδου των μετόχων της μειοψηφίας, στην αντίστροφη δυνατότητα εξαναγκασμού εξαγοράς των μετοχών τους από το νέο μέτοχο πλειοψηφίας μετά την επιτυχή έκβαση της δημόσιας πρότασης (sell out right, άρθρο 15), καθώς και στην προσφυγή στη διαδικασία της επιτροπολογίας σε περιορισμένες περιπτώσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή