Εφοπλιστές: «δήμευση» η εσπευσμένη απόσυρση πλοίων μονού τοιχώματος

Εφοπλιστές: «δήμευση» η εσπευσμένη απόσυρση πλοίων μονού τοιχώματος

3' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκπληξη για τη στάση της Ελλάδος αλλά και για την άγνοια της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας και δη της κυβερνήσεως γύρω από τα θέματα της εμπορικής Ναυτιλίας εξέφρασε χθες ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Νίκος Ευθυμίου, με αφορμή τις τελευταίες ρυθμίσεις που αφορούν στην εσπευσμένη απόσυρση των πετρελαιοφόρων μονού τοιχώματος.

Ο κ. Ευθυμίου εξέφρασε τη θλίψη του κλάδου για το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός, κατά τη συζήτηση στη Βουλή σε επίπεδο αρχηγών, μίλησε για «ορισμένα εφοπλιστικά συμφέροντα» τα οποία αντιτίθενται στις αποφάσεις της Ε.Ε., διευκρινίζοντας ότι με την πρόσφατη ρύθμιση της Ευρωπαϊκής Ενωσης επισπεύδεται η απόσυρση από ένα έως πέντε έτη για 321 από τα 770 συνολικά ελληνόκτητα πετρελαιοφόρα, δηλαδή για το 41,68% του ελληνικών συμφερόντων στόλου!

Υπογράμμισε ακόμη ότι αρχικά είχε προταθεί να ισχύσει το μέτρο και για πλοία κάτω των 5.000 τόννων. «Αν γινόταν αυτό, θα έμενε το Αιγαίο χωρίς πετρέλαιο! Επειδή, όμως, επρόκειτο για «ψήφους», η διάταξη αυτή εξηφανίσθη! Ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι η υπόθεση της αποσύρσεως των δεξαμενοπλοίων μονού τοιχώματος, ένα θέμα το οποίο είχε ουσιαστικώς λήξει, ανασύρθηκε αίφνης από κάποια πολιτικά κέντρα και ενεφανίσθη νύκτωρ ο κ. Χυτήρης να ομιλεί για «διπύθμενα» πλοία!

«Είναι τουλάχιστον ασέβεια προς την πρώτη βιομηχανία της χώρας να μη γνωρίζει ο εκπρόσωπος της κυβερνήσεως ότι δεν υπάρχουν «διπύθμενα» ή «μονοπύθμενα» δεξαμενόπλοια, αλλά πλοία μονού ή διπλού τοιχώματος. Αν το θέμα δεν είχε αναχθεί σε μοχλό πόλιτικής αντιπαραθέσεως, ίσως να είχαν ρωτήσει να μάθουν περί τίνος ομιλούσαν», τόνισε ο κ. Ευθυμίου. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναφέρθηκε όμως και στη στάση της Ν.Δ. στο θέμα, τονίζοντας ότι ο μεν κ. Καραμανλής μίλησε σωστά στη Βουλή, αλλά οι ευρωβουλευτές του κόμματός του πολύ αργά αποφάσισαν να απόσχουν από τη σχετική ψηφοφορία. «Θα έπρεπε να είχαν εκφράσει τη θέση τους με τροπολογίες και όχι να απέχουν την τελευταία στιγμή», τόνισε ο κ. Ευθυμίου, αφήνοντας εκτεθειμένους τους ευρωβουλευτές της Ν.Δ.

Εκφράζοντας την αποδοκιμασία του κλάδου στους κυβερνητικούς χειρισμούς σχετικά με το θέμα, το οποίο πλήττει καίρια την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, ο κ. Ευθυμίου διευκρίνισε ότι:

– Ολα τα δεξαμενόπλοια που κατασκευάζονται μετά το 1995 είναι διπλού τοιχώματος.

– Οι Ελληνες εφοπλιστές δεν ζήτησαν ποτέ να παραμείνουν τα πλοία με μονό τοίχωμα. Ζήτησαν απλώς να επιμηκυνθεί το χρονοδιάγραμμα αποσύρσεώς τους.

– Μετά το ναυάγιο του Erica (όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, ο κ. Σημίτης είχε την εντύπωση ότι ήταν… ελληνικό) η Ε.Ε. αποφάσισε να αποσυρθούν τα πλοία μονού τοιχώματος στο διάστημα μεταξύ 2007-2015. Μετά το ναυάγιο του Prestige, για το οποίο κατά τον κ. Ευθυμίου ευθύνονται απολύτως οι ισπανικές αρχές, αποφασίσθηκε να επίσπευση του χρονοδιαγράμματος (2005-2010).

– Κακώς η ελληνική κυβέρνηση ταυτίσθηκε με τις ασπόψεις του κ. Σιράκ. «Αν η Γαλλία διέθετε εμπορικό στόλο, δεν θα μιλούσε έτσι ο κ. Σιράκ. Η Ελλάς, όμως, έχει εμπροτικό στόλο» είπε ο κ. Ευθυμίου.

– Η απόφαση ήταν ειλημμένη από τη σύνοδο της Κοπεγχάγης, παρά τα όσα καθησυχαστικά έλεγε ο κ. Ανωμερίτης, ενώ η στάση της ελληνικής κυβέρνησης είχε δημιουργήσει βαρύ κλίμα στην ελληνική αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες.

– Για το διάστημα μέχρι το 2005 έχουν παραγγελθεί από Ελληνες εφοπλιστές 120 πλοία, όλα σε ναυπηγεία της Απω Ανατολής.

– Η Ενωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών έχει δηλώσει ότι «δεν υπήρχε λόγος για μια τέτοια κίνηση».

«Είναι δυνατόν, όταν αναφερόμαστε σε 480 πλοία που θίγονται από τα μέτρα της Ε.Ε., να μιλάμε για οργανωμένα εφοπλιστικά συμφέροντα; Και τι θα γίνει αν ναυαγήσει αύριο άλλο ένα πλοίο με μονό τοίχωμα; Θα αποσυρθούν όλα τα πλοία αυτού του είδους εν μια νυκτί;» διερωτήθη ο κ. Ευθυμίου.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι ο κλάδος σέβεται τους θεσμούς και υπακούει στις αποφάσεις τους, διευκρίνισε όμως ότι ελπίζει στον ΙΜΟ, όπου μπορεί κάτι να αλλάξει ως προς το χρονοδιάγραμμα, αφού υπάρχει ανοιχτό νομικό θέμα. Επίσης τόνισε ότι σε επιστολή που έχει στείλει στον πρωθυπουργό, αναφέρεται σε «δήμευση» της περιουσίας της πλοιοκτησίας και άφησε ανοιχτό το θέμα της διεκδικήσεως αποζημιώσεων κατά μόνας, αλλά με τη στήριξη της ΕΕΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή