Κερδίζει έδαφος η σύζευξη τουρισμού – νέων τεχνολογιών

Κερδίζει έδαφος η σύζευξη τουρισμού – νέων τεχνολογιών

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 36% του συνολικού όγκου του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσωπεύει ο χώρος του τουρισμού. Αυτό αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια σεμιναρίου με θέμα «Πρακτικές εφαρμογές τεχνολογιών στη διοίκηση ξενοδοχειακών μονάδων», το οποίο διοργανώθηκε από την Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών και Μελετών σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων. O πρόεδρος της Ακαδημίας κ. Μάριος Βασιλόπουλος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι τα τουριστικά γραφεία και τα λοιπά κανάλια διανομής του τουριστικού προϊόντος είναι απόλυτοι χρήστες των νέων τεχνολογιών και τα ξενοδοχεία πρέπει να είναι έτοιμα να αποδεχθούν και να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την ογκώδη αυτή διαδικτυακή πελατεία. O τ. υπουργός και γενικός γραμματέας Τουρισμού και νυν διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας NSA, Νίκος Σκουλάς, μεταξύ άλλων υπογράμμισε πως η χρήση νέων τεχνολογιών αποτελεί όρο επιβίωσης για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ψηφιακή τεχνολογία

Οπως χαρακτηριστικά επεσήμανε, η αξιοποίηση των εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας διευκολύνει την απ’ ευθείας επαφή με δυνητικούς πελάτες στα πέρατα του κόσμου, διευρύνει το μέγεθος της αγοράς, επιτρέπει σε ενδιαφερόμενους πελάτες να επικοινωνήσουν απ’ ευθείας με τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φιλοξενίας, επιτρέπει μεγαλύτερη εξειδίκευση στο marketing του εναλλακτικού τουρισμού και μειώνει την εξάρτηση από τους μεγάλους tour operators του μαζικού τουρισμού. Σύμφωνα με τον κ. Σκουλά, οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν πολλά να ωφεληθούν από τις εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας και ιδιαίτερα του Internet, έχοντας τη δυνατότητα να παρακάμψουν το κατεστημένο κύκλωμα προσέγγισης τουριστών, παρουσιάζοντας την ιδιαίτερη προσφορά τους απ’ ευθείας στον μεμονωμένο τουρίστα στον δικό τους ψηφιακό τόπο, και, απαντώντας στα ερωτήματα των ενδιαφερομένων πελατών και πραγματοποιώντας συναλλαγές, επιτυγχάνουν πολύ καλύτερες τιμές από αυτές που τους δίνουν οι «χονδρέμποροι».

Ελληνικές εταιρείες

Ο κ. Σκουλάς σημειώνει ότι υπάρχουν λίγα έστω καλά δείγματα ελληνικών εταιρειών που έχουν δημιουργήσει ενημερωτικές κυρίως ιστοσελίδες με ικανοποιητική επισκεψιμότητα, αλλά χρειάζονται νέες και πιο σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές, όπως σύγχρονες ηλεκτρονικές πύλες που θα προσφέρουν τη δυνατότητα για κλείσιμο συμφωνιών και πραγματοποίηση συναλλαγών. O πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Κανόνης, από την πλευρά του αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού Ισπανίας, η οποία έχει προχωρήσει στη σύνταξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ξενοδοχειακή βιομηχανία με τη δημιουργία oline συστημάτων ποιότητας για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, την υιοθέτηση oline marketing και την e-εκπαίδευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή