ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H McDonald’s διαψεύδει τις φήμες περί αποχώρησης από την Ελλάδα

H McDonald’s δεν έχει πρόθεση να αποχωρήσει από την εγχώρια αγορά, απεναντίας επιθυμεί να αναπτύξει περαιτέρω τη δραστηριοτητά της σε υγιέστερη βάση. Τούτο δήλωσε χθες ο γενικός διευθυντής της McDonald’s Hellas κ. Ηλίας Μάλαμας όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τις φήμες που κυκλοφορούν τον τελευταίο καιρό και φέρουν την πολυεθνική να σχεδιάζει τη διακοπή των εργασιών της στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι δεν υφίσταται θέμα οποιασδήποτε μορφής συνεργασίας με την Goody’s, που επίσης είχε αποτελέσει αγαπημένο θέμα σεναρίων τα τελευταία δύο χρόνια. O κ. Μάλαμας ανέφερε ότι η εταιρεία πιστεύει πως υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης της θέσης της στην αγορά, υποστηρίζοντας ότι ο χρόνος παρουσίας στην Ελλάδα θεωρητικά είναι μικρός για να κριθεί αν αξίζει ή όχι να επιμείνει στην επιλογή της. «H εταιρεία, όπως έχει αποδείξει η τακτική της και σε άλλες χώρες, επενδύει σε μακροπρόθεσμη βάση και δεν περιμένει κέρδη από τον ένα χρόνο στον άλλο. Στο Βέλγιο, παραδείγματος χάριν, μετά 23 χρόνια παρουσίας θα μηδενίσει τις ζημίες της το 2005». Το χαμηλό μέχρι σήμερα μερίδιο αγοράς σε γενικές γραμμές το απέδωσε στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, σε λάθη στρατηγικής αλλά και στον ανεξήγητο, όπως είπε, αρνητισμό απέναντι στη φίρμα της εταιρείας. Το τελευταίο διάστημα η McDonald’s έχει αναθεωρήσει πολλά σημεία της πολιτικής της προκειμένου να πλησιάσει περισσότερο τη νοοτροπία του Ελληνα καταναλωτή. Κατ’ αρχάς η συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών της είναι Ελληνες, το μενού εμπλουτίστηκε με προϊόντα που πλησιάζουν περισσότερο τις γευστικές προτιμήσεις των καταναλωτών και εγκαταλείφθηκε η λογική της ανάπτυξης για την ανάπτυξη.

«Πλέον, στόχος είναι η δημιουργία κερδοφόρων καταστημάτων και η όσο το δυνατόν ελκυστική τιμολογιακή πολιτική», προσθέτει ο κ. Μάλαμας. H McDonald’s Hellas, η οποία φέτος θα δημιουργήσει τρία «ολυμπιακά καταστήματα» (OAKA, Ολυμπιακό Χωριό, Κέντρο Τύπου), λειτουργεί 60 καταστήματα εκ των οποίων τα 13 είναι ιδιόκτητα. Τα ακαθάριστα έσοδά της το 2003 εκτιμάται ότι θα κινηθούν στα επίπεδα του 2002 (περί τα 17 εκατ. ευρώ) ενώ οι πωλήσεις του συστήματος McDonald’s σε 44,9 εκατ. ευρώ από 44,5 εκατ. ευρώ.