ΣΕΤΕ: καταστρεπτικός για την ελληνική κρουαζιέρα αποδείχθηκε ο προστατευτισμός

ΣΕΤΕ: καταστρεπτικός για την ελληνική κρουαζιέρα αποδείχθηκε ο προστατευτισμός

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την κατάρρευση του κλάδου της ελληνικής κρουαζιέρας επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, που είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα από πρωτοπόρος, παγκοσμίως, στον χώρο αυτό τις δεκαετίες του ’70 και ’80, να είναι σήμερα ουραγός.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, η Ελλάδα πριν από δύο δεκαετίες διέθετε περισσότερα από 30 κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας και σημαντικό στόλο με σημαίες άλλων χώρων και το 2004 κινδυνεύει να μην έχει κανένα ελληνικής ή και ξένης σημαίας κρουαζιερόπλοιο, το οποίο θα πραγματοποιεί τακτικές κρουαζιέρες από τον Πειραιά παρά μόνο σποραδικές προσεγγίσεις. O Πειραιάς έπαψε να είναι κέντρο και αναδείχθηκαν ως κέντρα η Βενετία και η Κωνσταντινούπολη. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, οι κρουαζιέρες στην Καραϊβική έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 20 φορές. Οπως επισημαίνει ο ΣΕΤΕ, ο ελληνικός θαλάσσιος χώρος μέχρι και σήμερα βρισκόταν σε καθεστώς προστατευτισμού, που σταδιακά απελευθερώνεται. «Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε ούτε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα ούτε να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις που ν’ αντέχουν έναν όλο και πιο σκληρό διεθνή ανταγωνισμό. O προστατευτισμός αποδείχθηκε καταστρεπτικός για την ελληνική κρουαζιέρα, συνέβη και μία σειρά αρνητικών γεγονότων όπως η 11η Σεπτεμβρίου 2001, ο πόλεμος στο Ιράκ και έτσι επήλθε η κατάρρευση». O ΣΕΤΕ υπογραμμίζει ότι η βασική ευθύνη στη σημερινή εποχή ανήκει στην πολιτική ηγεσία, η οποία πρέπει να χαράζει στρατηγική, να καθορίζει στόχους και πολιτικές, να εκπαιδεύει και να κάνει τις αναγκαίες ρήξεις με θάρρος και όραμα. Και συνεχίζει: «Εν όψει της προεκλογικής περιόδου, πρέπει να ληφθούν υπόψη όλες αυτές οι εμπειρίες και η νέα κυβέρνηση, που θα προκύψει από τις εκλογές, να αναλάβει άμεσα και αποτελεσματικά τις ευθύνες της στα θέματα του τουρισμού, από τον οποίο εξαρτάται άμεσα το βιοτικό επίπεδο του λαού μας». Οι επιπτώσεις από την κατάρρευση του κλάδου των κρουαζιεροπλοίων είναι πολλές και, μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών, του προσωπικού γραφείων, της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, των συναφών επαγγελμάτων, η ανεργία σε τοπικές περιφερειακές κοινότητες αλλά και στα ξενοδοχεία της Αττικής, στα τουριστικά γραφεία, στους ξεναγούς και στους αρχαιολογικούς χώρους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή