Το μετρό επεκτείνεται στο Ελληνικό

Το μετρό επεκτείνεται στο Ελληνικό

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην προκήρυξη της τέταρτης μεγάλης επέκτασης του μετρό προχώρησε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκεται για το τμήμα από τον σημερινό τερματικό σταθμό του Αγίου Δημητρίου μέχρι το Ελληνικό, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, η ανάθεση του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2005, ενώ η κατασκευή της νέας γραμμής θα έχει περαιωθεί στα τέλη του 2009.

Πρόκειται για την τέταρτη προκήρυξη στην οποία προχωρεί το τελευταίο διάστημα το ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς είχαν προηγηθεί τα τμήματα Αιγάλεω – Χαϊδάρι (Οκτώβριος 2004, προϋπολογισμός 200 εκατ. ευρώ), Αγιος Αντώνιος – Περιστέρι (Νοέμβριος 2004 – προϋπολογισμός 125 εκατομμύρια) και Εθνική Αμυνα – Δ. Πλακεντίας (Ιανουάριος 2005 – 3 ενδιάμεσοι σταθμοί – προϋπολογισμός 80 εκατ. ευρώ).

Τέσσερις νέοι σταθμοί

Το συγκεκριμένο έργο, από τον Αγιο Δημήτριο στο Ελληνικό, περιλαμβάνει 5,5 χλμ. υπόγειας σήραγγας και 4 νέους σταθμούς σε Ηλιούπολη, Αλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό, όλοι κατά μήκος της Λεωφ. Βουλιαγμένης, ενώ συμπεριλαμβάνει και την κατασκευή υπόγειου χώρου για τη στάθμευση 8 συρμών.

Το έργο δημοπρατήθηκε προεκλογικά, τον Φεβρουάριο του 2004, έχοντας υπέργεια και επίγεια χάραξη, ακολουθώντας την κεντρική νησίδα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Μάλιστα, οι δύο πρώτοι σταθμοί θα ήταν εναέριοι, ο τρίτος επιφανειακός και μόνον ο τερματικός σταθμός στο Ελληνικό θα ήταν υπόγειος.

Ωστόσο, η νέα ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ προχώρησε στην υπόγεια «χάραξη» της γραμμής ώστε να αποφευχθεί η καταστροφή του πρασίνου που σήμερα υπάρχει στη νησίδα της Βουλιαγμένης, αλλά και να αμβλυνθούν οι συνέπειες (ηχητική και οπτική ρύπανση) τόσο στη φάση κατασκευής όσο κυρίως στη φάση λειτουργίας της γραμμής.

80.000 επιβάτες

Η επιβατική κίνηση του μετρό μετά τη λειτουργία των 4 νέων σταθμών προς Ελληνικό αναμένεται να αυξηθεί κατά 80.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση και η απόσταση από τον τερματικό σταθμό έως το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) θα διανύεται μόλις σε 14 λεπτά, ενώ με το αυτοκίνητο σήμερα σε ώρες αιχμής χρειάζονται περισσότερα από 50 λεπτά! Ταυτόχρονα, σε συνδυασμό και με την εκμετάλλευση της έκτασης στο παλαιό αεροδρόμιο, αναμένεται να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη οικιστικών και επαγγελματικών οικοδομικών σχεδίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή