ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι εκπτωτικές αλυσίδες αλλάζουν την αγορά

Οι εκπτωτικές αλυσίδες προστέθηκαν στη φαρέτρα της κυβέρνησης για τη συγκράτηση των τιμών στην αγορά. Χθες, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης είχε συνάντηση με εκπροσώπους των τριών μεγαλύτερων εκπτωτικών αλυσίδων στα τρόφιμα και στον οικιακό εξοπλισμό (Lidl, DIA, IKEA). O υπουργός Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Σιούφας ξεκαθάρισε ότι «δεν κάνουμε συμφωνίες κυρίων για τις τιμές σε μια ελεύθερη αγορά». Ωστόσο, συζητήθηκε να βρεθούν τρόποι ώστε να εισέλθουν περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των μεγάλων αυτών εκπτωτικών αλυσίδων, γεγονός που θα οξύνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπολοίπων εμπορικών αλυσίδων στην αγορά, πιέζοντας τις τιμές.

Η κίνηση αυτή χρονικά συμπίπτει και με τον ισχυρό ανταγωνισμό και την «απειλή» που δέχονται οι ελληνικές αλυσίδες από ξένες που πρόκειται να εισβάλουν στην εγχώρια αγορά. Ηδη, οι εκπτωτικές αλυσίδες, όπως Lidl και DIA στο χώρο των σούπερ μάρκετ και IKEA στον οικιακό εξοπλισμό, έχουν ψαλιδίσει σημαντικά μερίδια από παραδοσιακά μεγάλες ελληνικές αλυσίδες. O ανταγωνισμός πρόκειται να γίνει ακόμα πιο σκληρός με την έλευση της Aldi το 2006 και με δύο ακόμα νέους ευρωπαϊκούς ομίλους σούπερ μάρκετ: τον γερμανικό Τengelman(Ρlus) και τον βρετανικό Τesco.