Πετρελαϊκοί φόβοι και χάσμα μικρών – μεγάλων ακτοπλόων

Πετρελαϊκοί φόβοι και χάσμα μικρών – μεγάλων ακτοπλόων

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντονος προβληματισμός επικρατεί στο σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων, καθώς εκτιμάται ότι το κόστος λειτουργίας των πλοίων μπορεί να αυξηθεί έως και 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονιά. Επιπλέον, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες που έχουν σχέση με την «αποτελεσματικότητα της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (EEA) στην προώθηση των αιτημάτων του κλάδου», καθώς εντοπίζονται σοβαρές διαφωνίες στην ακολουθούμενη πολιτική κυρίως από τις μικρές μη εισηγμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του Αιγαίου.

Κύκλοι της ακτοπλοΐας σημείωσαν στην «K» ότι οι υψηλές τιμές στα καύσιμα υποχρεώνουν τις εταιρείες να εξετάσουν διάφορα «σενάρια» σχετικά με ενδεχόμενες συνεργασίες κλίμακας ή αναδιατάξεις στόλων προκειμένου να περιορισθεί το υψηλό λειτουργικό κόστος.

«Οι υψηλές τιμές στα καύσιμα συμπαρασύρουν μαζί τους και τις τιμές των λιπαντικών, των ανταλλακτικών των διαφόρων υπηρεσιών», ανέφεραν στην «K» οι ίδιοι κύκλοι και συμπλήρωσαν: «Σε αυτήν την περίπτωση, η μοναδική λύση είναι η πλήρης απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ώστε οι εταιρείες να μπορούν σε ένα ξεκάθαρο περιβάλλον να αξιολογήσουν τα δεδομένα και να χαράξουν την πολιτική τους ώστε να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις υποχρεώσεις τους».

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, παρασκηνιακά φαίνεται να υπάρχουν διεργασίες μεταξύ διαφόρων μικρών ακτοπλοϊκών εταιρειών -οι περισσότερες είναι μη εισηγμένες- προκειμένου να εξασφαλίσουν ενιαία έκφραση και ανάδειξη των αιτημάτων τους είτε μέσα στην EEA είτε προχωρώντας στη δημιουργία νέου φορέα, καθώς οι στρατηγικές τους και οι στόχοι τους διαφοροποιούνται από των μεγαλυτέρων και εισηγμένων εταιρειών.

«Ισως η αιτία για να ξεκινήσουν οι παρασκηνιακές διεργασίες μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών να είναι το θέμα των επιδοτήσεων και η τροπολογία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με την οποία εισάγεται και το λεγόμενο ποιοτικό κριτήριο», αναφέρθηκε στην «Κ».

Το συνολικό κόστος των επιδοτήσεων για την περίοδο 2005 – 2006 θα ανέλθει στα 43 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται ότι με τις νέες ρυθμίσεις Κεφαλογιάννη -συμβάσεις για πέντε έτη, από ένα που ίσχυε μέχρι σήμερα και ποιοτικά κριτήρια πλοίων- θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός, καθώς υπάρχει «ζεστό χρήμα» που επιθυμούν τόσο οι μεγάλες όσο και οι μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Επίσης, εκτιμάται ότι αναμένεται να αυξηθεί ο ανταγωνισμός των εταιρειών και προς τις γραμμές του Ανατολικού Αιγαίου όπου μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται η εταιρεία ΝΕΛ. Ηδη ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει η εταιρεία Hellenic Seaways η οποία προτίθεται να δρομολογήσει ένα νεότευκτο επιβατηγό πλοίο με το οποίο θα εκτελεί δρομολόγια από τον Πειραιά με προορισμό τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη. Επίσης, για την ίδια γραμμή ενδιαφέρεται και η εταιρεία ΣΑΟΣ, η οποία προφάτως αγόρασε ένα οχηματαγωγό και ένα επιβατηγό – οχηματαγωγό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή