Ολλανδική γαλακτοκομική επίθεση

Ολλανδική γαλακτοκομική επίθεση

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τυριά και φρέσκο γάλα βρίσκονται στο «στόχαστρο» της Friesland Hellas, η μητρική της οποίας, η ολλανδική Friesland Foods, έχει αποφασίσει να επενδύσει περαιτέρω στην ελληνική αγορά με στόχο την πρώτη θέση στο σύνολο των γαλακτοκομικών προϊόντων. Προς τούτο εξετάζει όλες τις προτάσεις για συνεργασίες ή εξαγορές με την προϋπόθεση μεσοπρόθεσμα να είναι κερδοφόρες.

Μετά την απόκτηση παραγωγικής δραστηριότητας στη γιαούρτη, το επόμενο βήμα θα είναι στα τυριά, που αντιπροσωπεύουν περί το 50% της συνολικής αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων που ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ. Σε πρώτη φάση σχεδιάζεται η εισαγωγή στην εγχώρια αγορά ολλανδικών κίτρινων τυριών, δεδομένου ότι η μητρική εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά τυροκομικών προϊόντων. Από τα 5,2 εκατ. τόνους γάλα που επεξεργάζεται ετησίως, η μισή ποσότητα χρησιμοποιείται για την παραγωγή μιας μεγάλης ποικιλίας τυριών. H διάθεση από τη Friesland Hellas μιας γκάμας τεσσάρων-πέντε κατηγοριών κίτρινου τυριού θα αρχίσει στις αρχές του 2006 και όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ιω. Σιαμπάνης προβλέπεται ότι στην τριετία ο τζίρος της εταιρείας θα ενισχυθεί από τις πωλήσεις τυροκομικών προϊόντων κατά 100 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον της εταιρείας και για τη φέτα, καθώς θεωρεί ότι με την κατοχύρωσή της θα φέρει κέρδη μετά το 2007. Ηδη έχει καταρτισθεί πλάνο ανάπτυξης στη φέτα με βασικό άξονα τις εξαγωγές, αφού η μητρική εταιρεία διαθέτει στο εξωτερικό ένα τεράστιο δίκτυο διανομής. H είσοδος στο προϊόν αυτό πιθανότατα θα γίνει μέσω εξαγοράς τυροκομικής ή τυροκομικών μονάδων. Υπό την προϋπόθεση πάντα της μεσοπρόθεσμης κερδοφορίας, αφού «πρόθεσή μας δεν είναι να γίνει μια κίνηση μόνο για να γίνει» όπως λέει ο διευθυντής μάρκετινγκ κ. K. Μαγγιώρος.

Παστεριωμένο γάλα

Η διοίκηση της Friesland Hellas ενδιαφέρεται όμως και για το παστεριωμένο γάλα στο οποίο σήμερα δεν έχει παρουσία. «Εχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για τυχόν ευκαιρίες κερδοφόρας δραστηριοποίησης στην αγορά του παστεριωμένου γάλακτος», δηλώνει ο κ. Ιω. Σιαμπάνης προσθέτοντας ότι εξετάζουν μια προς μια όλες τις γαλακτοκομικές επιχειρήσεις. H Friesland Hellas, έχοντας από το 1983 μόνον εμπορική δραστηριότητα, εισήλθε στον χώρο της παραγωγής (γιαούρτι) πριν από ένα χρόνο περίπου, διατηρώντας σήμερα μερίδιο πλέον του 10% με στόχο το διπλασιασμό του έως το 2007. Κατέχει την πρώτη θέση σε σύνολο λευκού γάλακτος με 24,3%, ενώ τα μερίδια της στο εβαπορέ είναι 64,7%, στο λευκό γάλα RTD 11%, στις βρεφικές κρέμες 42,4% και στην κρέμα γάλακτος 32,4%. O τζίρος της ξεπερνά τα 210 εκατ. ευρώ. H μητρική Friesland Foods, ανήκει σε συνεταιρισμό 11.000 γαλακτοπαραγωγών και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων γαλακτοβιομηχανιών διεθνώς με τζίρο 4,5 δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή