O ΔΗΚΤΗΣ

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρεκόρ παραοικονομίας εισαγωγικών εξετάσεων

Εάν υπάρχει ένας ακόμη λόγος να αλλάξει άρδην το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια -εκτός από το γεγονός να μπαίνουν ολοένα και περισσότεροι αγράμματοι μαθητές- είναι ο περιορισμός της τεράστιας φοροδιαφυγής των καθηγητών και η μείωση του κόστους των φροντιστηρίων (γενικών και ιδιαίτερων) που ευνοεί σήμερα τα παιδιά μόνον των εύπορων τάξεων. Το επισημαίνουμε όχι προς ψόγον της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, αντιθέτως για να προσθέσουμε μία ακόμη παράμετρο υπέρ της υπουργού Μαριέττας Γιαννάκου, για ουσιαστική μεταρρύθμιση του σημερινού απαράδεκτου από κάθε άποψη συστήματος (το οποίο είναι δημιούργημα της κατ’ όνομα μόνο σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης Σημίτη, η οποία επέτεινε τις ταξικές διακρίσεις και φούντωσε την παραοικονομία). Για να κατανοήσει ο καθένας για τι πράγμα μιλάμε, απλά να σας αναφέρουμε ότι το κόστος των ιδιαίτερων μαθημάτων που κάνουν όλοι οι καλοί μαθητές με φιλοδοξία την εισαγωγή τους στο Πολυτεχνείο ή την Ιατρική, ανέρχεται σε 15.000 με 20.000 ευρώ τους τελευταίους 10 μήνες προετοιμασίας! Και όλα αυτά «μαύρα» χρήματα εννοείται…

Ο «μύθος» της καμπάνιας

Επειτα από την επιτυχημένη (εκ του αποτελέσματος, λόγω και της αύξησης της τουριστικής κίνησης) διαφημιστικής εκστρατείας για τον ελληνικό τουρισμό, ο διαγωνισμός για την «εκστρατεία» που στοχεύει στη νέα τουριστική σεζόν του 2006, προσέλκυσε μεγάλα ονόματα της διαφημιστικής αγοράς. Στον διαγωνισμό για το δημιουργικό της νέας διαφημιστικής καμπάνιας που διατηρείται η λέξη «μύθος» (από το περυσινό σλόγκαν) προκρίθηκαν από την πρώτη αξιολόγηση τρία σχήματα, τα οποία συγκεκριμένα είναι οι Ashley & Holmes – Publicitas – Karamela, FCB – McCann Erickson και MMP Advertising. Οσον αφορά τον διαγωνισμό για το πρόγραμμα των μέσων προβολής εξωτερικού, με προϋπολογισμό 37,4 εκατ. ευρώ (αυτό κι αν είναι πρόγραμμα), οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο προσφορές υποβλήθηκαν από την κοινοπραξία Ashley & Holmes- Publicitas- Karamela και την εταιρεία Fortune. Οι προτάσεις αφορούν και τις οκτώ ομάδες των 42 αγορών -στόχων. Πρόταση της εταιρείας Zenith αφορά δύο ομάδες αγορών και προτάσεις των FCB- McCann Erickson και DDB σε μία ομάδα αγορών η κάθε μία.

Για τις ελληνικές τράπεζες

Εξαιρετικά ενδιαφέρον και ιδιαίτερα κολακευτικό για τις ελληνικές τράπεζες είναι το βιβλίο της κ. Μάρης Πανοπούλου «Technological change and corporate strategy in the Greek banking industry», που εξέδωσε το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών. Από τη δεκαετία του 1980, αναφέρει εισαγωγικά το βιβλίο, σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές και χρηματοοικονομικές καινοτομίες έχουν πραγματοποιηθεί στον τραπεζικό τομέα. Οι μεταβολές αυτές άρχισαν στις ΗΠΑ και αργότερα επεκτάθηκαν στην Ευρώπη, όπου και επιταχύνθηκε ο ρυθμός διάχυσής τους λόγω της δημιουργίας της ενιαίας αγοράς και της εισαγωγής του ευρώ. H εν λόγω μελέτη εξετάζει την υιοθέτηση των διαδικασιών αυτών από την ελληνική τραπεζική βιομηχανία. Οπως προκύπτει από την έρευνα, οι ελληνικές τράπεζες προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα στην εισαγωγή και τώρα αντιμετωπίζουν την πρόκληση της γενικευμένης εφαρμογής των τεχνολογιών αυτών.

Με ολίγον… Χόλιγουντ

Ο ολλανδικός τραπεζικός όμιλος ABN Amro, ο οποίος μετά απο έναν μακρύ πόλεμο κατήγαγε ιστορική νίκη κερδίζοντας την πολυπόθητη Banca Antonveneta, είναι ο πρώτος ξένος τραπεζικός όμιλος που αποκτά ιταλική τράπεζα. O εύστοχος παρατηρητής θα μπορούσε να περιγράψει την όλη ιστορία σαν μια συνηθισμένη στην αρχή διαδικασία εξαγοράς, η οποία συνεχίσθηκε σαν κινηματογραφικό σίκουελ του «Νονού», με σκάνδαλα, εμπόδια, δικαστικές έρευνες κ.λπ., για να γραφτεί στο τέλος η υπόθεση με έναν αποδιοπομπαίο διοικητή κεντρικής τράπεζας και να σημειωθεί το χολιγουντιανό ο… «καλός» πάντα κερδίζει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή