Φρένο στην επέκταση του μετρό από E.E.

Φρένο στην επέκταση του μετρό από E.E.

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπλόκο στην υπογραφή συμβάσεων για τις επεκτάσεις του μετρό Αθηνών βάζει η Ευρωπαϊκή Ενωση, έπειτα από τέσσερις προσφυγές εταιρειών που θεωρούν ότι αδίκως αποκλείσθηκαν σε δύο από τους τέσσερις διαγωνισμούς. Σε επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς που έχει ήδη λάβει η Αττικό Μετρό και το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, με ημερομηνία 19 Σεπτεμβρίου, αναφέρεται ότι «προκύπτουν σοβαρές ενδείξεις παραβίασης του κοινοτικού δικαίου δημοσίων συμβάσεων και, δη, της οδηγίας 93/37/EOK, καθώς και των γενικών αρχών της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας».

Οι καταγγελίες που έγιναν από τις εταιρείες ABB, Μηχανική, Zschokke Construction Ltd. και Zagope-Construcoes E Engeharia, αφορούν τον αποκλεισμό τους από τη δεύτερη φάση των διαγωνισμών για τα τμήματα «Αγ. Δημήτριος – Ελληνικό» (προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ) και «Αιγάλεω – Χαϊδάρι» (προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ). Με βάση τις καταγγελίες, η επιτροπή αξιολόγησης της Αττικό Μετρό απέρριψε τις προσφορές του, με διάφορα νομικά ή διαδικαστικά τεχνάσματα, προκειμένου να προεπιλεγούν οι ίδιες τέσσερις κοινοπραξίες και στους δύο διαγωνισμούς.

Εδώ και αρκετούς μήνες κυκλοφορούν στα γραφεία των τεχνικών εταιρειών πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες και οι τέσσερις διαγωνισμοί για επεκτάσεις του μετρό Αθηνών θα ανατεθούν στις συγκεκριμένες τέσσερις κοινοπραξίες. H διοίκηση της Αττικό Μετρό και το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι η απόρριψη των υπόλοιπων προσφορών είναι νόμιμη, άποψη την οποία φαίνεται ότι δεν δέχεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς παραδέχθηκε την ύπαρξη της επιστολής που αποκαλύπτει σήμερα η «K». O κ. Σουφλιάς, δήλωσε, όμως, ότι υπάρχουν μόνο δύο προσφυγές για το τμήμα Αγ. Δημήτριος – Ελληνικό, παραλείποντας να αναφέρει την προσφυγή της ελβετικής ABB. Στην επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της E.E. αναφέρεται ότι, με βάση τις καταγγελίες, η Αττικό Μετρό χρησιμοποίησε δύο μέτρα και δύο σταθμά κατά την αξιολόγηση των προσφορών.

Για παράδειγμα, απερρίφθη η προσφορά των Μηχανική και ABB επειδή θεωρήθηκε ότι η τελευταία δεν διαθέτει εμπειρία στα συγκεκριμένα έργα (κατέθεσε προσφορά μέσω θυγατρικής εταιρείας). Στην περίπτωση των Πορτογάλων της Zagope, η επιτροπή απέρριψε συμφωνητικό υπεργολαβίας επειδή θεώρησε ότι δεν αρκούσε η βεβαίωση που κατετέθη. Αναφέρεται, επίσης, ότι η επιτροπή αξιολόγησης έκρινε κατά το δοκούν και ζήτησε διευκρινίσεις μόνο από ορισμένες κοινοπραξίες, ενώ απέκλεισε τις υπόλοιπες χωρίς να τους δώσει την ίδια δυνατότητα διευκρινίσεων.

Στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ αντιμετωπίζουν την κατάσταση με μεγαλύτερο σκεπτικισμό σε σύγκριση με το παρελθόν καθώς οι προσφυγνές δεν περιορίζονται στο «συνήθη ύποπτο», δηλαδή τη Μηχανική. Εχουν γίνει από γνωστά διεθνή ονόματα όπως η ABB και η Zagope, η οποία κατασκεύασε το μετρό της Λισσαβώνας την περίοδο που πρωθυπουργός της Πορτογαλίας ήταν ο X. Μπαρόζο, ο σημερινός πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Γι’ αυτόν τον λόγο δεν ανατέθηκε, όπως είχε προγραμματιστεί, το τμήμα Αγ. Δημήτριος – Ελληνικό, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει από την Αττικό Μετρό «να μην προβεί στην υπογραφή τής εν λόγω συμβάσεως, καθώς και σε κάθε περαιτέρω διαγωνιστική πράξη (…) μέχρις ότου οι υπηρεσίες της Επιτροπής λάβουν σαφή και οριστική θέση έναντι αυτού του θέματος».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή