Ολυμπος και Βίγλα πολεμούν για την… τιμή του ονόματος

Ολυμπος και Βίγλα πολεμούν για την… τιμή του ονόματος

4' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δεν θα μας βλάψει ο πόλεμος που δεχόμαστε γιατί έχουμε καλό προϊόν. Τα σήματα δεν κρατάνε τον καταναλωτή», δηλώνει ο κ. Δημήτρης Σαράντης, διευθύνων σύμβουλος της Γαλακτοβιομηχανίας Λαρίσης – Ολυμπος, η οποία καλείται να δώσει μία από τις πιο κρίσιμες μάχες στην πρόσφατη ιστορία της. Να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη λέξη «Ολυμπος», όχι μόνο στις ετικέτες του παστεριωμένου γάλακτός της αλλά και ως διακριτικό τίτλο. O ανταγωνιστής της, η Βίγλα Ολύμπου AEBE, μέλος του ομίλου της ΔΕΛΤΑ, ζητεί να μην μπορεί πλέον να κάνει χρήση του τοπωνυμίου, διότι έτσι παραπλανά τον καταναλωτή, αφού το γάλα της σε μικρό βαθμό προέρχεται από την περιοχή του Ολύμπου. Οι νομικές διαδικασίες για το πολύπλοκο αυτό, είναι η αλήθεια, θέμα, έχουν κινηθεί και από τις δύο πλευρές και η απάντηση αναμένεται από τις αρμοδιες υπηρεσίες και τα δικαστήρια.

Ερευνα της MRB, σύμφωνα με τον ανταγωνιστή της, δείχνει ότι το 50% των καταναλωτών επιλέγει το γάλα «Ολυμπος» γιατί ξέρει από πού προέρχεται. Μήπως τελικά υπάρχει όντως στοιχείο παραπλάνησης; «Ποτέ μα ποτέ δεν ισχυρισθήκαμε ότι το γάλα μας προέρχεται αποκλειστικά από την περιοχή του Ολύμπου. Συνολικά συγκεντρώνουμε ετησίως 65.00 – 70.000 τόνους αγελαδινό γάλα από Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Γρεβενά, Κιλκίς, Σέρρες, Πιερία και Λάρισα. Από το νομό Λαρίσης συγκεντρώνουμε 18.000 τόνους», αναφέρει ο κ. Σαράντης και συνεχίζει «αλλά ακόμη και αν ισχυρισθεί κανείς ότι η συνολική εικόνα του προϊόντος, οδήγησε τον καταναλωτή να το επιλέξει, πιστεύετε ότι θα το ξαναγόραζε αν δεν έμενε ευχαριστημένος από το προϊον; Πόσω μάλλον όταν κοστίζει ακριβότερα σε σχέση με άλλα γάλατα».

Πιστεύει ότι θα ήταν έκπληξη πρώτου μεγέθους το ενδεχόμενο να υποχρεωθεί η εταιρεία να μη χρησιμοποιεί το «Ολυμπος» και αυτόματα θα σήμαινε αλλαγές για όλες τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τοπωνύμια.

«Δεν υπάρχει κίνδυνος για την επωνυμία Ολυμπος. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μείνει εταιρεία με τοπωνύμια και δεν είναι λίγες. Ωστόσο φαντάζομαι θα δυσκολευτούν να το εφαρμόσουν σε επιχειρήσεις όπως η συνεταιριστική Δωδώνη, η Ροδόπη ή το Μέλι Αττική. Εαν κριθεί ότι το Ολυμπος είναι ασύμβατο με την προέλευση της πρώτης ύλης, τότε τι θα γίνει με τη Χαλβαδοποιία Ολυμπος, που η πρώτη ύλη της, το σουσάμι, είναι Αιθιοπίας; Βεβαίως, αν αφαιρεθεί η χρήση τοπωνυμίων σε όλες τις επιχειρήσεις, εμείς θα πειθαρχήσουμε. Οπως θα συμμορφωθούμε με τις πρόσφατες υποδείξεις του ΕΦΕΤ, διότι σεβόμαστε το πλαίσιο των κανόνων της Πολιτείας. Εμείς θέλουμε και ζητάμε οι αρμόδιες αρχές να ελέγχουν τη νομιμότητα των επιχειρήσεων αλλά και όσα διαδίδουν οι ανταγωνιστές στην αγορά».

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) ζήτησε την εβδομάδα που πέρασε από τη γαλακτοβιομηχανία να αφαιρέσει την ένδειξη «θεσσαλικό» από γάλα που διακινεί στην περιοχή της Θεσσαλίας αλλά και την ένδειξη «επιλεγμένο» που αναγράφεται στη συσκευασία του γάλακτος «Φρέσκο Γάλα Επιλεγμένο Ολυμπος». H μεν πρώτη επισήμανση κρίθηκε ότι αποτελεί σαφή προσδιορισμό της γεωγραφικής προέλευσης και δημιουργεί την εντύπωση στον καταναλωτή ότι το προϊόν που φέρει τις ενδείξεις αυτές διαφοροποιείται από άλλα ομοειδή. H δεύτερη επισήμανση γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνον όταν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις που θέτει η Κοινότητα.

«Η εταιρεία λειτουργεί εδω και τέσσερις δεκαετίες, το «θεσσαλικό», λοιπόν, το βρήκαμε απο τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και δεν θέλαμε το αλλάξουμε διότι με αυτό το όνομα κυκλοφορεί χρόνια και είναι εδραιωμένο στην περιοχή. Αφού όμως ο ΕΦΕΤ θεωρεί ότι πρέπει να αφαιρεθεί θα συμμορφωθούμε. Το «Επιλεγμένο», το χαρακτηρίσαμε έτσι, διότι έχουμε θέσει ιδιαίτερες προϋποθέσεις στις μονάδες που συνεργαζόμαστε π.χ. για την τροφή των ζώων, αλλά και συγκεκριμένες προδιαγραφές παραγωγής. Πέντε χρόνια κυκλοφορεί εις γνώσιν του ΕΦΕΤ, χωρίς πρόβλημα και χωρίς κανείς να μας πει ή να μας υποδείξει κάτι… Τέλος πάντων, θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που προβλέπει η νομοθεσία και σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες πιστεύουμε ότι θα βρεθεί η κατάλληλη λύση».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπος κ. Δημήτρης Σαράντης δηλώνει πάντως ότι αιφνιδιάστηκε από την επίθεση του Ομίλου της ΔΕΛΤΑ, χαρακτηριζοντάς την «απρόκλητη». H γαλακτοβιομηχανία Ολυμπος έχει τζίρο 44 εκατ. ευρώ και κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ η δύναμη του ομίλου μετρείται στα 692 εκατ. ευρώ. «Η αντίθεσή μας, προσθέτει, είναι με την μεγάλη ΔΕΛΤΑ και όχι όπως εμφανίζεται με τη Βίγλα, η οποία συστάθηκε ακριβώς για να αποτελέσει όχημα εναντίον μας».

«Με τα μεγέθη που έχουμε και τα μερίδια αγοράς, δεν νομιζω ότι ανησυχήσαμε τη ΔΕΛΤΑ. Το μεριδιό μας, δεδομένου ότι δεν έχουμε διανομή πλην ελαχίστων εξαιρέσεων στα μικρά σημεία πώλησης, κυμαίνεται από 9% – 11% κατά μέσον όρο. Στα καταστήματα με δύο ταμειακές μηχανές και πάνω έχουμε μερίδιο 18%. H επίθεση ήρθε εντελώς απρόκλητα, δεν είχαμε πρόβλημα επικοινωνίας και οι σχέσεις μας δεν ήταν εχθρικές. Ισως όμως άλλες να είναι οι αφορμές και άλλα τα αίτια του πολέμου. Ισως η ΔΕΛΤΑ να αισθάνεται ανασφάλεια εξαιτίας της τάσης αναδιάρθρωσης που εμφανίζει ο κλάδος, στο οποίο, όπως ακούγεται, ενδέχεται και η είσοδος δύο νέων ξένων παικτών. Βγάζει επιθετικότητα στην πολιτική της που ακουμπά όχι μόνο εμάς αλλά και άλλες εταιρείες».

Δεν κρατάνε τα σήματα τον καταναλωτή

Η Γαλακτοβιομηχανία Λαρίσης – Ολυμπος εξαγοράσθηκε από τους αδελφούς Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη το 2000, με τις συσσωρευμένες ζημιές να ανέρχονται σε 1,8 δισ. δρχ. Εκτοτε, ο ρυθμός ανάπτυξης της κινείται στο 30% ετησίως. Το Δεκέμβριο του 2001, η εταιρεία τοποθέτησε το γάλα της για πρώτη φορά σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ και σταδιακά εξασφάλισε τη διανομή των προϊόντων της απ’ όλες τις μεγάλες αλυσίδες. «H ποιότητα και η εμπορική πολιτική νομίζω ότι ήταν δύο κρίσιμα μεγέθη για την πολύ καλή πορεία των προϊόντων μας. Το θέμα δεν είναι να πείσεις τον καταναλωτή να δοκιμάσει το προϊόν σου αλλά να το αγοράσει ξανά. Οι καταναλωτές έχουν συνδεθεί με τα προϊόντα μας γι’ αυτό και πιστεύω ότι η όλη αυτή η ιστορία δεν θα μας βλάψει. Δεν κρατάνε τα σήματα τον καταναλωτή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή