ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

O ΔΗΚΤΗΣ

Στην πρώτη λίστα του τουρισμού η Αθήνα

Η Αθήνα εντάσσεται πλέον στους δημοφιλέστερους προορισμούς του κόσμου με τη διαφημιστική προβολή που υλοποιήθηκε τη φετινή σεζόν και την αξιοποίηση της επιτυχούς διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων. Σύμφωνα με δύο έρευνες που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα, η ελληνική πρωτεύουσα καταλαμβάνει την 12η θέση μεταξύ 50 πόλεων που αξιολογήθηκαν σαν «επωνυμίες» (Cities as Brands) από 4.000 Βρετανούς καταναλωτές, ενώ εισήλθε και στην κορυφαία, παγκοσμίως, δεκάδα των πόλεων με τη μεγαλύτερη ζήτηση στον τομέα του επαγγελματικού ταξιδιού, όπως προκύπτει από τις διακυμάνσεις της μέσης τιμής δωματίου (Average Room Rate). H Αθήνα καταλαμβάνει τη 12η θέση στη λίστα των 50 πόλεων που ξεχώρισαν, μετά τη Βιέννη και πριν από το Χονγκ Κονγκ. Στις πρώτες πέντε θέσεις βρίσκονται η Νέα Υόρκη, το Σίδνεϊ, το Λονδίνο, η Βαρκελώνη και το Παρίσι.

Εμπειρικά για «γρηγορόσημο»

Μεταξύ σοβαρού και αστείου, οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον πρόεδρο του ΣΕΒ Οδ. Κυριακόπουλο, εάν ο ίδιος αναγκάσθηκε να δώσει ποτέ «γρηγορόσημο». Και αυτός είπε ότι εάν με ρωτούσατε πέντε χρόνια νωρίτερα, θα σας απαντούσα ευθέως. Σήμερα όμως, πρόσθεσε, έχοντας πέντε χρόνια στην προεδρία του ΣΕΒ, έχω την εμπειρία να μην το κάνω. Και ο νοών νοείτο… Εξίσου σαφής η απάντηση και σήμερα, θα προσθέταμε εμείς. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, ο κ. Κυριακόπουλος συμπλήρωσε πως και οι Ελληνες πολίτες, πάντως, έχουν εθισθεί σε αυτή τη διαδικασία, προκειμένου να εξυπηρετούνται ταχύτερα.

Κορεσμός κινηματογράφων

Η αγορά των κινηματογραφικών αιθουσών αγγίζει πλέον τα όρια του κορεσμού, ενώ με την ολοκλήρωση των 25 περίπου νέων αιθουσών στα υπό ανάπτυξη εμπορικά κέντρα σε Μαρούσι και Δέλτα Φαλήρου, από τη Lamda Developent και την Μπάμπης Βωβός αντίστοιχα, τα πλησιάζει επικίνδυνα, δεδομένου ότι η εγχώρια αγορά δεν έχει τη δυνατότητα να «κόβει» 20 εκατ. εισιτήρια ετησίως, εκτιμούν στελέχη της Village Roadshow. Αν η εκτίμηση αυτή επαληθευτεί, τότε οι εταιρείες ανάπτυξης εμπορικών ακινήτων και κυρίως εμπορικών κέντρων, θα κληθούν να αναζητήσουν έναν άλλο κλάδο, πέραν αυτού της βιομηχανίας του θεάματος, για να καλύψουν τον ρόλο του βασικού χρήστη και να τονώσουν τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα των μελλοντικών τους αναπτύξεων.

Το «μπουμ» των τραπεζών

Σε ύψη ρεκόρ για το διάστημα των τελευταίων 40 μηνών, έφθασαν οι μετοχές στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασε ο τραπεζικός τομέας, με πρώτη την αυστριακή Raiffeisen International που είναι και η τράπεζα που αναπτύσσεται πολύ γρήγορα στις νέες αγορές της Ευρώπης. Σημαντική άνοδο όμως καταγράφει και η γαλλική BNP Baribas, η οποία αναβαθμίσθηκε στην κατηγορία των εξαιρετικών επιδόσεων από την Goldman Sachs, ενώ ταυτόχρονα διαρρέουν φήμες για πιθανή συγχώνευσή της με τη Societe Generale. H αλήθεια είναι πως ο τραπεζικός τομέας στην Ευρώπη παρουσιάζει εντυπωσιακή κινητικότητα και οι προσδοκίες για επέκταση και νέες τραπεζικές εξαγορές – συγχωνεύσεις κατά το 2006, είναι μεγάλες και πυροδοτούν τις αγορές.

Εργαλεία της ανάπτυξης

Περισσότερα από 500 δισ. δολάρια έχουν ξοδέψει οι κυβερνήσεις της Ασίας, με στόχο να βοηθήσουν τον εγχώριο τραπεζικό τομέα, μετά την οικονομική κρίση του 1997 – 1998. Και κυρίως, για να προστατέψουν τις τράπεζες από ανάλογη κρίση στο μέλλον. Αυτό αναφέρεται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση του οίκου πιστοληπτικής ικανότητας Standard & Poors, ο οποίος επίσης υπογραμμίζει ότι, παρά τα λεγόμενα των κυβερνητικών στελεχών, οι τράπεζες εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από τις κυβερνήσεις ως βασικό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης.