Οι καταναλωτές δεν ξεχνούν τη φήμη που… πληγώνεται

Οι καταναλωτές δεν ξεχνούν τη φήμη που… πληγώνεται

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μνήμη «ελέφαντα» φαίνεται ότι έχουν οι Ελληνες καταναλωτές όσον αφορά τις εταιρείες που αντιμετώπισαν κάποιου είδους κρίσεις στο παρελθόν, καθώς στη συντριπτική τους πλειονότητα όχι μόνο δεν αγοράζουν το προϊόν της εταιρείας που αντιμετώπισε την κρίση, αλλά συμβουλεύουν κι άλλους να το αποφεύγουν. Αυτό, μεταξύ άλλων, προκύπτει από την 1η Ερευνα Κρίσεων Εταιρειών/Μαρκών για τις Επιπτώσεις στη Φήμη τους, που πραγματοποίησε η εταιρεία Tradelink Reputation Research & Consultancy, σε δείγμα 620 ατόμων, ηλικίας άνω των 18, τον περασμένο Ιούλιο.

Τρόφιμα – ποτά

Οι εταιρείες που ανήκουν στον κλάδο Τροφίμων/Ποτών αποτυπώνονται ευκολότερα στη μνήμη των καταναλωτών, οι οποίοι σε ποσοστό 41% θυμούνται τουλάχιστον ένα κρούσμα κρίσης εταιρείας αυτού του κλάδου. Ακολουθούν οι εταιρείες του κλάδου Retail και ο κλάδος της Ενδυσης. Τα προβληματικά προϊόντα αποτελούν την υπ’ αριθμόν ένα αιτία κρίσης για τις εταιρείες που ανήκουν στους κλάδους Τροφίμων/Ποτών, Αυτοκινήτων και Ηλεκτρικών Συσκευών, ενώ τα οικονομικά σκάνδαλα «ταλαιπωρούν» κυριότερα εταιρείες που προέρχονται από τους κλάδους του Retail, της Τεχνολογίας και της Κλωστοϋφαντουργίας.

Επίσης, βασική αιτία κρίσης αποτελεί το υψηλό ποσοστό για απόλυση εργαζομένων, ειδικότερα για τις εταιρείες του χώρου της Ενδυσης.

Ανεξαρτήτως πάντως της αιτίας της κρίσης, η έρευνα αποδεικνύει ότι περίπου ένας στους δύο καταναλωτές απέκτησε αρνητική άποψη για την εταιρεία μετά τη δημοσιοποίηση του προβλήματος, είτε επρόκειτο για κάποιο προβληματικό προϊόν, απόλυση εργαζομένων ή κάποιο οικονομικό σκάνδαλο. Ακόμη πιο ανησυχητικό για τις εταιρείες είναι το γεγονός ότι στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές κρίνουν ότι δεν χειρίστηκαν την κρίση με τον δέοντα τρόπο, ειδικότερα οι επιχειρήσεις στους κλάδους της Ενδυσης, του Retail, της Κλωστοϋφαντουργίας και των Τροφίμων/Ποτών.

Σημαντικό μερίδιο ευθύνης αποδίδουν οι καταναλωτές και στα καταστήματα που εμπορεύονται τα προϊόντα των εταιρειών που αντιμετωπίζουν κάποια κρίση, εκτιμώντας, σε ποσοστό 61%, ότι θα πρέπει να τα αποσύρουν, πριν ακόμη δοθεί εντολή από την αρμόδια εταιρεία. Τέλος, ποσοστό 84% των ερωτηθέντων δεν αγοράζει το προϊόν μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση, το 59% συμβουλεύει κι άλλους να κάνουν το ίδιο, το 53% κηρύσσει «εμπάργκο» σε όλα τα προϊόντα της εταιρείας, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό 34% αποφεύγει να αγοράζει προϊόντα κι από άλλες εταιρείες του ίδιου κλάδου, έως ότου ξεπεραστεί η κρίση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή