Δένουν τα πλοία οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Δένουν τα πλοία οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ακινητοποίηση όλων των πλοίων στις 16 Μαΐου αποφάσισαν οι ακτοπλόοι, προχωρώντας σε ευθεία αντιπαράθεση με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (YEN) το οποίο κατηγορούν για «ανακολουθία λόγων και έργων ως προς την εφαρμογή της πλήρους απελευθέρωσης των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών».

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως ανακοινώθηκε χθες, αποφάσισαν να προχωρήσουν μόνες τους από σήμερα στον ελεύθερο καθορισμό των ναύλων και της οικονομικής θέσης βάσει του κόστους των καυσίμων του κάθε σκάφους, εφαρμόζοντας η κάθε εταιρεία τη δική της τιμολογιακή πολιτική.

Πλήρης απελευθέρωση

«Η μοναδική λύση για την ακτοπλοΐα, η οποία θα της δώσει την ώθηση που χρειάζεται για να έρθουν επενδύσεις και νέα πλοία, είναι η εναρμόνιση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου 2932/2001 με τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/1992 που αναγνωρίζει την πλήρη απελευθέρωση», ανέφερε ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (EEA) Στέλιος Σαρρής και συμπλήρωσε: «Από την 1η Ιανουαρίου 2004 ισχύει ο Κοινοτικός Κανονισμός, που υπερτερεί του Εθνικού Δικαίου. Ομως το YEN και το Αιγαίου αν και γνωρίζουν πολύ καλά την υποχρέωσή τους εθελοτυφλούν και εφαρμόζουν ένα πλαίσιο που αναδεικνύει τον κρατικό παρεμβατισμό σε όλο το μεγαλείο του».

Οι ακτοπλόοι, ομόφωνα, αποφάσισαν κατά την διάρκεια της γενικής συνέλευσης που πραγματοποίησαν χθες να εφαρμόσουν από μόνοι τους τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/1992, θεωρώντας ότι με την εφαρμογή της πλήρους απελευθέρωσης θα επιτευχθεί η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται στους επιβάτες και θα βελτιωθεί η ποιότητα των πλοίων, όπως ισχύει στην αγορά της Αδριατικής. H εξέλιξη αυτή ίσως οδηγήσει σε ακραίες μορφές αντιπαράθεσης τις δύο πλευρές, καθώς οι ακτοπλόοι για πρώτη φορά, ύστερα από πολλά χρόνια, εμφανίζονται δυναμικοί διεκδικώντας λύσεις που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Ειδικότερα οι ακτοπλόοι ζητούν να αλλάξει:

– H υποχρέωση που έχουν σήμερα οι εταιρείες να υποβάλουν κάθε έτος αιτήσεις δρομολόγησης πλοίων, διότι κατά την άποψή τους αντιβαίνει τον κοινοτικό Κανονισμό και ενισχύει τον κρατικό παρεμβατισμό. Μέχρι σήμερα οι εταιρείες δεν έχουν υποβάλει δρομολόγια για την περίοδο 2006- 2007 που ξεκινάει από την 1η Νοεμβρίου 2006, διαμαρτυρόμενες με αυτό τον τρόπο για την καθυστέρηση, από πλευράς YEN, της πλήρους απελευθέρωσης.

– Να μην υπάρχει υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση πλοίων, αλλά ο χρόνος να καθορίζεται από τις ανάγκες που υπάρχουν.

– Να αλλάξει το όριο ηλικίας για την απόσυρση των συμβατικών ακτοπλοϊκών σκαφών, σήμερα είναι τα 35 έτη, με την εφαρμογή της Συμφωνίας της Στοκχόλμης που επιτρέπει και σε πλοία άνω των 35 ετών να εκτελούν δρομολόγια εφόσον έχουν προσαρμοσθεί σε συγκεκριμένα «στάνταρ» ασφαλείας. Το YEN καθυστερεί την εφαρμογή της Συμφωνίας με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνει χωρίς πλοία η ακτοπλοΐα, καθώς στη διετία 2007-2008 θα αποσυρθούν, λόγο ηλικίας, 22 συμβατικά σκάφη.

– Να καταργηθούν τα μη ανταποδοτικά τέλη υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τον ναύλο κατά 20%.

Η στάση του ΥΕΝ

Πάντως, από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης προωθεί για υπογραφή στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και Αιγαίου πρόταση σύμφωνα με την οποία θα απελευθερωθούν οι ακτοπλοϊκές δραστηριότητες και από τον Πειραιά υπό δύο προϋποθέσεις: να δραστηριοποιούνται τουλάχιστον δύο διαφορετικές εταιρείες σε κάθε γραμμή και ο ετήσιος όγκος μεταφοράς επιβατών να υπερβαίνει τα 150.000 άτομα. H εξέλιξη αυτή είχε κριθεί θετικά από τους ακτοπλόους, αλλά ακόμη, για άγνωστο λόγο, καθυστερεί…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή