Προσωρινοί ανάδοχοι σε δύο οδικά έργα συγχρηματοδοτούμενα

Προσωρινοί ανάδοχοι σε δύο οδικά έργα συγχρηματοδοτούμενα

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τους προσωρινούς αναδόχους σε δύο από τα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα, στην Ιόνια Οδό και τους άξονες Κορίνθου-Τρίπολης-Σπάρτης και Λεύκτρου-Σπάρτης ανακοίνωσε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι άξονες θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, βάσει της οποίας ο ιδιώτης κατασκευάζει, λειτουργεί και συντηρεί τους δρόμους, αποκτώντας δικαίωμα είσπραξης διοδίων για ορισμένο χρονικό διάστημα, στη συγκεκριμένη περίπτωση τριάντα χρόνια.

Για το πρώτο έργο, την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και τη βελτίωση τμημάτων της ΠΑΘΕ κατέθεσαν προσφορές δύο όμιλοι, οι Αίας (Vinci SA, J&P- ΑΒΑΞ Α.Ε., ΕΤΕΘ Α.Ε. κ.ά.) και Hellenic Autopistas (ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Cintra S.A., ΓΕΚ Α.Ε., Dragados S.A. κ.ά.) και αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος ο δεύτερος. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1,392 δισ. ευρώ, από τα οποία η χρηματική συμβολή Δημοσίου και Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι 330 εκατομμύρια. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων της Ιόνιας Οδού (383 χλμ.), τη «βελτίωση» του τμήματος Μεταμόρφωση-Σκάρφεια της Εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης (και την ανακατασκευή ενός μικρού τμήματός του). Με την ίδια σύμβαση παραχωρούνται στον ιδιώτη 58,8 χλμ. δρόμων της Ιόνιας και της ΠΑΘΕ που κατασκευάζονται σήμερα αποκλειστικά από το κράτος. Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 6 ετών από την υπογραφή της σύμβασης (με άμεση προτεραιότητα τα τμήματα της ΠΑΘΕ), ενώ ο παραχωρησιούχος για τριάντα χρόνια θα υποχρεούται να λειτουργεί και να συντηρεί τους δρόμους, έναντι της είσπραξης διοδίων.

Το δεύτερο έργο αφορά δύο αυτοκινητόδρομους στην Πελοπόννησο. Για το έργο κατέθεσαν προσφορές οι όμιλοι Ελληνικές Διαδρομές (Αττικάτ ΑΤΕ, Προοδευτική ΑΤΕ, FCC Construction S.A., Sacyr S.A., Somague Engenharia S.A. κ.ά.) και Μωρέας (Ελληνική Τεχνοδομική Α.Ε., Παντεχνική Α.Ε., Impregilo SpA κ.ά.) και αναδείχθηκε ανάδοχος ο δεύτερος. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1.044 δισ. ευρώ, από τα οποία Δημόσιο και Ευρωπαϊκή Ενωση θα καταβάλουν τα 330 εκατομμύρια. Το έργο (συνολικού μήκους 205 χλμ.) περιλαμβάνει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και Λεύκτρου-Σπάρτης. Τα 100 χλμ. είναι νέα τμήματα, ενώ θα «βελτιωθούν» ακόμα 82,5 χλμ. και θα παραχωρηθούν ακόμα 22,5 χλμ. Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή