Περισσότεροι τουρίστες φέτος

Περισσότεροι τουρίστες φέτος

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση κατά 8% αναμένεται να παρουσιάσει τη φετινή σεζόν η εισερχόμενη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα, ενώ η αύξηση του εισρέοντος συναλλάγματος θα είναι ακόμη μεγαλύτερη σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων.

Την εκτίμηση αυτή στηρίζει το Ινστιτούτο σε μελέτη που δημοσιοποίησε χθες – κυρίως σε επτά λόγους, οι οποίοι αφορούν την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, τη βελτίωση ειδικότερα των οικονομικών προοπτικών της Ευρωζώνης, την αυξημένη προβολή και διαφήμιση της χώρας, τη δραστηριοποίηση της τουριστικής πολιτικής σε αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές, τη συγκράτηση των τιμών στα καταλύματα, τη διαφαινόμενη αναζωογόνηση της αμερικανικής αγοράς και το γεγονός ότι η απειλή από τυχόντα τρομοκρατικά επεισόδια εμφανίζεται πολύ εξασθενημένη.

Διανυκτερεύσεις

Σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς του ΙΤΕΠ την περίοδο 2000-2004 που σημειώθηκε μείωση της τουριστικής κίνησης, γεγονός που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στις επιλογές των τότε τουριστικών ηγεσιών, σημειώθηκε απώλεια τουριστικών συναλλαγματικών εισροών, η οποία υπερβαίνει κατά πολύ τα 2 δισ. ευρώ. Μεταξύ 2000 και 2004, και κατά μέσον όρο, ο αριθμός των ξένων τουριστών στην Ελλάδα παρέμεινε κατ’ ουσίαν αμετάβλητος, αλλά με εμφανή μείωση του αριθμού διανυκτερεύσεων ανά άφιξη. Η μείωση του αριθμού των διανυκτερεύσεων αντανακλάται στο εισρεύσαν συνάλλαγμα, το οποίο από 10.061 εκατ. ευρώ το 2000 μειώθηκε σε 9.495 εκατ. ευρώ το 2003. Η κατά το 2004 μεγάλη αύξηση δεν συνδέεται με κάποιου είδους τάση, είναι αμιγώς συγκυριακή και οφείλεται στις υψηλές τιμές που απήλαυσε η τουριστική Αθήνα λόγω της Ολυμπιάδας.

Εξάλλου, το ΙΤΕΠ επισημαίνει ότι το 2005 μπορεί να χαρακτηριστεί, χωρίς καμιά υπερβολή, ως αφετηρία για μια νέα ανοδική και κερδοφόρο πορεία για τον τουρισμό και τη γενικότερη οικονομική ανάπτυξη, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό «στην πρωτοφανή κινητοποίηση της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού με διαφήμιση και άλλα συναφή μέσα προβολής της χώρας».

Εσωτερικός τουρισμός

Οσον αφορά τον εσωτερικό τουρισμό τονίζει ότι έχει αποκτήσει μια νέα δυναμική, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων τα εξής: «Η τουριστική πολιτική στη διαφημιστική της διάσταση περιέλαβε και τον εσωτερικό τουρισμό, με ένα πρωτοφανές για τα ελληνικά πράγματα τηλεοπτικό πρόγραμμα. Αν και δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, με βάση τα οποία να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα του εν λόγω προγράμματος, οι πληροφορίες από την ξενοδοχειακή κοινότητα είναι περισσότερο από θετικές. Το πρόγραμμα «Μένουμε Ελλάδα» κρίνεται ότι είχε μεγάλη επιτυχία. Φαίνεται ότι προκάλεσε ευρύτερη ευαισθητοποίηση και υπέθαλψε τουριστικό ενδιαφέρον με καθαρά εσωτερικό προσανατολισμό, αποτρέποντας τοιουτοτρόπως σημαντικό, ενδεχομένως, τμήμα δυνητικών τουριστών να αναζητήσει αναψυχή στο εξωτερικό». Σύμφωνα με το ΙΤΕΠ ο ανταγωνισμός απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση, συνεχή βελτίωση της ολικής ποιότητας, συνεχή προσπάθεια μειώσεως του κόστους για δεδομένη ποιότητα και συνεχή και «επαρκούς μεγέθους» προβολή και διαφήμιση. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών υπόκεινται σε μεταβολές υπό την επίδραση της ανόδου του βιοτικού επιπέδου αλλά και της τουριστικής εμπειρίας. Η τουριστική πολιτική οφείλει να προηγείται της εμφάνισης των αλλαγών στις προτιμήσεις και να εναρμονίζεται συνεχώς προς τις ανάγκες που δημιουργεί ο διεθνής ανταγωνισμός.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή