Σχέδιο «ΑΕΚ» για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

Σχέδιο «ΑΕΚ» για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα τροπή λαμβάνει η υπόθεση της Ολυμπιακής μετά την απόφαση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης να αναζητήσει την ύστατη λύση επιβίωσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών (εκτελεί μόνο το πτητικό έργο) μέσα από το άρθρο 44 του νόμου 1892/1990 που εξασφαλίζει εξυγίανση της επιχείρησης διά της απαλλαγής της από χρέη έπειτα από συμφωνία πιστωτών και οφειλέτη. Πληροφορίες της «K» αναφέρουν ότι ήδη έχει εκπονηθεί η νομική φόρμουλα με την οποία θα επιχειρηθεί να διασωθούν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, καθώς υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον από τη μια ενώ όσοι διερεύνησαν το ενδεχόμενο συμμετοχής τους στη νέα εταιρεία, την Pantheon, κατέληξαν στην εκτίμηση του υψηλού ρίσκου αλλά και της μεγάλης πιθανότητας απώλειας μεριδίου αγοράς και υπεραξιών από ένα λουκέτο των Ολυμπιακών Αερογραμμών και μια αρχή από το μηδέν.

Ετσι, τώρα μελετάται με λεπτομέρειες η κατάθεση αίτησης στο Εφετείο για την υπαγωγή των Ολυμπιακών Αερογραμμών στο άρθρο 44, κάτι που απαιτεί τη συμφωνία των πιστωτών της εταιρείας, που εκπροσωπούν το 60% του συνόλου των απαιτήσεων στο οποίο πρέπει να περιλαμβάνονται και το 40% των ενυπόθηκων υποχρεώσεων. Νομικοί εκτιμούν ότι μια τέτοια ρύθμιση που είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο, θα προστατεύσει την εταιρεία. Απαιτείται όμως οι Ολυμπιακές Αερογραμμές να αντιμετωπίσουν με επιτυχία την «ποινή» της E.E. για την επιστροφή παράνομων κρατικων ενισχύσεων ύψους 40 εκατ. ευρώ, αλλά και η κυβέρνηση να διαχειρισθεί στιβαρά την τύχη της εταιρείας, η οποία στο τέλος του 2005 εμφανίζει συσσωρευμένες ζημίες 230 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, ο μεγάλος πιστωτής είναι το Δημόσιο (Σπατόσημο, IKA, Εφορία, κ.ά.), οι εταιρείες καυσίμων, τράπεζες, αλλά και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών που έχει αδιαμφισβήτητο συμφέρον να διατηρηθεί εν ζωή ο μεγαλύτερος πελάτης του.

Για την παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία το εναλλακτικό σχέδιο προβλέπει μια ακόμα προσπάθεια πώλησης μεμονωμένων δραστηριοτήτων της (Galileo, ground handling κ.ά.) και υπαγωγής της σε καθεστώς εκκαθάρισης. Το τελευταίο μοιραία θα συμβεί αν δεν τελεσφορήσει έστω και εν μέρει η προσπάθεια συμψηφισμού των απαιτήσεων για την επιστροφή 560 εκατ. ευρώ στο κρατικό ταμείο με τις αποζημιώσεις 1 δισ. ευρώ που η ίδια διεκδικεί με τρεις αγωγές κατά του Δημοσίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή