Αναδιάταξη στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών

Αναδιάταξη στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών

3' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το δεύτερο μέρος της αναδιάταξης της αγοράς ηλεκτρικών συσκευών διαδραματίζεται τώρα, με τις προσπάθειες συμμαχιών και εξαγορών μεταξύ των μικρότερων επιχειρήσεων αλλά και τις επενδύσεις στο δίκτυο από τις μεγαλύτερες. Παράλληλα, διαμορφώνονται αλλαγές στα καταναλωτικά μοντέλα, τις προσφερόμενες υπηρεσίες και εν τέλει στις φθηνότερες τιμές προς τον τελικό καταναλωτή. Ολες οι παραπάνω διεργασίες συνοδεύονται από εκτεταμένες και πρωτοπόρες επικοινωνιακές καμπάνιες, οι οποίες δίνουν έμφαση στην επωνυμία, στις υπηρεσίες, αλλά και κυρίως στη φθηνότερη τιμή, γεγονός που θεωρείται σημείο αιχμής για τη στατική και εν πολλοίς συγκρατημένη κατανάλωση, αλλά και «πλεονέκτημα» των μεγάλων λιανικών ομίλων, οι οποίοι επαναπροσδιορίζουν την έννοια του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά.

Οι παράπλευρες επιδράσεις αυτής της κινητοποίησης είναι η ισχυρή ζήτηση για ακίνητα -που σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται να οδηγεί σε μετακίνηση εμπορικών αγορών, αναδιατάσσοντας τον ευρύτερο εμπορικό χάρτη των αστικών κέντρων-, καθώς οι μεγάλοι παίκτες αποδύονται σε αγώνα δρόμου για την κατοχύρωση ακινήτων ειδικής προβολής και υψηλής αποδοτικότητας.

Στο παρασκήνιο πραγματοποιούνται πυρετώδεις επαφές με στόχο την εξαγορά μεμονωμένων καταστημάτων ή μικρών αλυσίδων, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη των δικτύων των ισχυρών, αλλά και οι προσπάθειες διάσωσης και επιβίωσης εταιρειών που γονατίζουν υπό το βάρος των δανείων και αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας.

Οι εταιρείες

Η Συκάρης αναζητά σωσίβια λέμβο και διερευνά προς κάθε κατεύθυνση τις δυνατότητες συμμαχίας. Οι πιο σοβαρές συζητήσεις φαίνεται πως γίνονται αυτήν την περίοδο με την Expert, αλλά και με ακόμη έναν συνεταιρισμό. Ενα από τα σχέδια που εξετάζονται είναι η πώληση ορισμένων καταστημάτων του δικτύου της Συκάρης, τα οποία θα ενταχθούν στον όμιλο του αγοραστή, ενώ δεν αποκλείεται άλλα να κλείσουν. Τα αποτελέσματα των προσπαθειών αναμένονται το προσεχές διάστημα.

Στο άρμα της Expert προσδέθηκε προ διετίας η Εικόνα-Ηχος, πωλώντας το 40% του μετοχικού της κεφαλαίου και ενσωματώνοντας στο δίκτυο της πρώτης τα 7 καταστήματά της, τα οποία πλέον λειτουργούν με την επωνυμία Expert.

H εταιρεία θα προτείνει στους μετόχους της (στις 20 Ιουνίου) την αύξηση κεφαλαίου 400.000 ευρώ για την αντιστροφή των αρνητικών κεφαλαίων. Μέσω της αύξησης επιδιώκεται και η ενίσχυση της συμμετοχής του επιχειρηματία κ. Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου, ο οποίος ήδη ελέγχει το 5,014% της Εικόνας – Ηχος και στοχεύει στην απόκτηση ποσοστού άνω του 20%. Με την είσοδό του στο μετοχικό κεφάλαιο της Εικόνα -Ηχος ο Βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας στοχεύει τόσο στην εξυγίανση της εταιρείας όσο και στην ενίσχυση της συνεργασίας του με τον συνεταιρισμό Expert, τόσο στο πεδίο των ηλεκτρικών συσκευών, παρέχοντας τεχνογνωσία με στόχο την ανάπτυξη πωλήσεων και μείωση των λειτουργικών δαπανών, όσο και στην κάλυψη των αναγκών της σε logistics. Τα θέματα αυτά πρόκειται να συζητηθούν στην προσεχή γενική συνέλευση των μετόχων τον Ιούνιο.

Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για την υπαγωγή του χρεοκοπημένου ομίλου Κορασίδης στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου και οι σχετικές εξελίξεις αναμένονται εντός του μήνα. Το τελευταίο διάστημα η εταιρεία έχει δεχθεί τη βοήθεια μεγάλου προμηθευτή και αντιπροσώπου γνωστής εταιρείας συσκευών εικόνας και ήχου, υπό τη μορφή μετοχοποίησης των απαιτήσεων.

Η εταιρεία Σραφίδης κατέχει σημαντικό μερίδιο αγοράς στη Θεσσαλονίκη και κινείται σε κερδοφόρο τροχιά. Ωστόσο, στα σχέδια της περαιτέρω ανάπτυξής της εξετάζει το ενδεχόμενο για συμμαχία και συνένωση με μεγάλη εταιρεία. Ωστόσο, το ποσοστό 35% του μετοχικού της κεφαλαίου ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία έχει θέσει υψηλά τον πήχυ προκειμένου να ολοκληρωθεί μία τέτοια συμφωνία. Από την άλλη πλευρά, ο Ομιλος Κωτσόβολου εμφανίζει το «πολυεθνικό» του πρόσωπο, εκείνο του ηγετικού πανευρωπαϊκού ομίλου Dixon’s. Σε διάστημα δύο μηνών η Κωτσόβολος ιδρύει δύο νέα Megastores στη Θεσσαλονίκη. Το πρώτο εγκαινιάστηκε πριν από ένα μήνα, ενώ τα εγκαίνια του δεύτερου θα γίνουν τον Ιούνιο.

Η υγιής και κατέχουσα μερίδια Ηλεκτρονική Αθηνών κινείται με ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης, αποδεικνύοντας ότι μια ελληνική εταιρεία διαθέτει τα όπλα να ανταγωνιστεί ισότιμα διεθνείς κολοσσούς, όπως αυτοί της MediaMarkt και της Dixon’s. H εταιρεία δίδει έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου της στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Ηδη εγκαινίασε το νέο Megastore στην Αττική, ενώ τώρα προετοιμάζει τα καταστήματά της στη Σερβία. Παράλληλα, ως η μόνη πλέον εισηγμένη από τον κλάδο ηλεκτρικών συσκευών, η εταιρεία εφαρμόζει γενναιόδωρη μερισματική πολιτική προς τους μετόχους της.

Στο πλαίσιο αυτό οι μέτοχοι θα εισπράξουν υπό τη μορφή επιστροφής κεφαλαίου μισό ευρώ ανά μετοχή. Νέα καταστήματα αναμένεται να ανοίξει και η MediaMarkt στην Αττική αλλά και στην επαρχία. O μητρικός όμιλος Metro θα επιχειρήσει την ανάπτυξή του στην Ελλάδα μόνο μέσω της MediaMarkt και όχι και της άλλης θυγατρικής του «Saturn», όπως είχε αρχικώς ανακοινωθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή