Μίνι και easy κρουαζιέρες στα λιμάνια του Αιγαίου

Μίνι και easy κρουαζιέρες στα λιμάνια του Αιγαίου

4' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μας αρέσει να τα βάζουμε με τους μεγάλους». Ετσι περιγράφει την easyGroup ο ιδρυτής της Στέλιος Χατζηιωάννου και γελά: «κάτι σαν τον Ρομπέν των Δασών». Εχει κάθε δικαίωμα να το λέει. Πριν από έντεκα χρόνια ξεκίνησε την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet και τα’ βαλε με πραγματικά «θηρία». Σήμερα η easyJet μετρά πάνω από 100 αεροσκάφη και είναι και αυτή πλέον μια μεγάλη εταιρεία. Αλλά από τότε μέχρι σήμερα ο όμιλος που λειτουργεί κάτω από το concept «easy» (συνοπτικά: υπηρεσίες value-for-money, για τους πολλούς και όχι για τους λίγους, με καινοτομικές ιδέες) διαθέτει 15 εταιρείες σε εντελώς διαφορετικούς κλάδους μεταξύ τους. Μεταξύ αυτών και η easy Cruise, που ξεκίνησε πέρυσι τις κρουαζιέρες με ένα καράβι στην ιταλική και γαλλική Ριβιέρα το καλοκαίρι και στην Καραϊβική τον χειμώνα.

Με το τελευταίο σχέδιο ο κ. Χατζηιωάννου μεταφέρει το πεδίο μάχης στο Αιγαίο με κρουαζιερόπλοια «τσέπης»: μόλις 100 μέτρα μήκος και 4,75 μέτρα βύθισμα που θα κτιστούν εξαρχής γι’ αυτόν τον σκοπό από τα ναυπηγεία Νεώριο (στις εγκαταστάσεις της Ελευσίνας ή της Σύρου), όπως προβλέπει η επιστολή προθέσεως που μόλις υπέγραψαν οι δύο επιχειρήσεις. Στόχος είναι να κατασκευαστούν έως τέσσερα κρουαζιερόπλοια αυτού του τύπου.

«Πρόκειται για ένα σχετικά μικρό κρουαζιερόπλοιο με καμπίνες για 500 επιβάτες, αλλά δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι μπορεί να δένει σε μικρότερα λιμάνια», εξηγεί ο κ. Στέλιος Χατζηιωάννου συμπληρώνοντας ότι η easyCruise θέλει να νιώθουν οι πελάτες «πιο πολύ μια ατμόσφαιρα που θυμίζει γιοτ παρά ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που όλο το βράδυ είναι στη θάλασσα και νιώθεις ουσιαστικά σαν να είσαι εγκλωβισμένος σε ένα ξενοδοχείο του Λας Βέγκας». Γι’ αυτόν τον λόγο τα κρουαζιερόπλοιά της θα ξεκινούν από το Φάληρο και όχι από τον Πειραιά και θα πραγματοποιούν κρουαζιέρες σαββατοκύριακου στη Μύκονο και τη Σύρο και μεσοβδόμαδα τετραήμερες προς τη Σαντορίνη με πιθανές προσεγγίσεις στην Πάρο, τη Νάξο, τη Μήλο ή τη Σέριφο. «Θέλουμε να προσφέρουμε πολύ μικρές κρουαζιέρες, οι οποίες λείπουν από τα ελληνικά νησιά. Οι περισσότερες κλασικές κρουαζιέρες πάνε μέχρι την Τουρκία, έχουν καζίνο, duty free και άλλα κριτήρια επιλογής δρομολογίων. Είσαι ώρες πολλές στη θάλασσα και οι περισσότεροι Ελληνες δεν το θεωρούν αυτό διακοπές», σχολιάζει. Το κόστος θα είναι κατά μέσο όρο 50 ευρώ ανά άτομο τη νύχτα και απευθύνεται σε κοινό με μέσο όρο ηλικίας τα 30-35. «Σκοπός μας δεν είναι να κρατούμε τον κόσμο πάνω στο πλοίο. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα αγορά και γι’ αυτό τα πλοία μας θα παραμένουν στο λιμάνι κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και όλη τη νύχτα. Θέλουμε να αφήσουμε τους πελάτες ελεύθερους να διαλέξουν αν θα μείνουν στο κρουαζιερόπλοιο ή στο νησί και να δούνε τη νυκτερινή ζωή, να πανε σε εστιατόριο και μπαρ της περιοχής», λέει ο εμπνευστής της easyGroup, που πιστεύει ότι γι’ αυτόν τον λόγο οι τοπικοί παράγοντες και επιχειρηματίες στο κάθε λιμάνι θα βλέπουν την easyCruise πιο φιλικά σε σχέση με τα άλλα κρουαζιερόπλοια.

Για να κατασκευαστούν αυτά τα πλοία θα χρειαστούν περίπου δυόμισι χρόνια. Το ύψος της επένδυσης -η τιμή των πλοίων- δεν είναι ανακοινώσιμο, καθώς βρίσκεται ακόμη υπό διαπραγμάτευση. Πρόκειται ίσως για το πρώτο σημαντικό εγχείρημα του κ. Χατζηιωάννου στη χώρα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε. Οι δραστηριότητες της easyGroup επικεντρώνονται κυρίως στη Βρετανία, όπου σπούδασε και ζει, και ορισμένες άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμη και η easyJet, με πολλές πτήσεις σε όλη την Ευρώπη, προσφέρει λίγα δρομολόγια από και προς την Αθήνα. Ποιος είναι ο λόγος, ρωτήσαμε τον κ. Χατζηιωάννου. «Για την easyJet είναι εύκολο να σας απαντήσω: το αεροδρόμιο των Σπάτων, εξαιτίας της Hochtief είναι το τρίτο ακριβότερο στην Ευρώπη για μας μετά τα δύο γαλλικά του Παρισιού, το Σαρλ ντε Γκωλ και το Ορλί. Και αυτό σίγουρα δεν βοηθάει να αναπτύξουμε περισσότερες πτήσεις».

«Αν άνοιγε είτε το αεροδρόμιο της Ελευσίνας είτε στη χειρότερη περίπτωση της Τανάγρας, μόνον εμείς θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε μέχρι 2,5 εκατ. επιβάτες τον χρόνο από και προς την Ευρώπη αλλά και στο εσωτερικό», συνεχίζει αναφέροντας ότι πρόσφατα έχει καταθέσει σχετική πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση. Βεβαίως, για να ανοίξει το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας θα πρέπει να αλλάξει η σύμβαση με τη Hochtief, ενώ για την επίσης στρατιωτική Τανάγρα, διευκρινίζει, απλώς θα πρέπει να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε να επιτραπεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς.

«Στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, αφήνοντας έξω την easyCruise που έχει την ιδιαιτερότητα να μπορείς να λειτουργείς στην Ελλάδα χωρίς να έχεις ελληνική επιχείρηση (π.χ. με κυπριακή σημαία), πάντα έψαχνα να βρω τοπικό συνεργάτη: κάποιον επιχειρηματία ο οποίος να θέλει το franchise». «Καλώς ή κακώς δεν θεωρώ ότι γνωρίζω την ελληνική πραγματικότητα ώστε να χειριστώ τα ελληνικά δεδομένα, όπως θα ήθελα. Ή, αν θέλετε, κάποιος που ζει εδώ το κάνει καλύτερα», επισημαίνει ο κ. Χατζηιωάννου.

«Πότε αποφασίζετε να εγκαταλείψετε ένα εγχείρημα που δεν αποδίδει;», ακολουθεί η τελευταία ερώτηση. «Δεν το έχω κάνει αυτό ακόμη», απαντά 39χρονος «κατά συρροήν επιχειρηματίας», όπως του αρέσει να συστήνεται. «Προσπαθώ να κάνω τις κατάλληλες αλλαγές, ώστε να παραμείνει σε λειτουργία», συνεχίζει για να καταλήξει «καμία επιχείρηση δεν είναι στατική ούτως ή άλλως. Δοκιμάζεις, βρίσκεις τα λάθη, τα διορθώνεις και προχωράς. Αν αρχίσουμε να κλείνουμε επιχειρήσεις του ομίλου, ο κόσμος δεν θα εμπιστεύεται πια το όνομά μας. Και αυτή η εμπιστοσύνη είναι πάρα πολύ σημαντική».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή