ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προς άρση απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης

Επί τάπητος τέθηκε για πρώτη φορά και επισήμως η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα θέμα το οποίο έχει επανειλημμένως συζητηθεί στο παρελθόν. Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο υπουργός Μεταφορών κ. Μιχ. Λιάπης φέρεται να έλαβε το πράσινο φως από τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομίας για την έναρξη των διαδικασιών, που θα οδηγήσουν τελικώς στην άρση του απαρχαιωμένου μέτρου.

Απών ωστόσο από τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ήταν ο, άμεσα ενδιαφερόμενος, υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς ο οποίος έχει πολλάκις εκφράσει επιφυλάξεις για την άρση της συγκεκριμένης απαγόρευσης. Σε πρώτη φάση εγκρίθηκε η σύσταση επιτροπής υπό τον κ. Σιούφα με τη συμμετοχή των τεσσάρων υπουργείων (Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών, Οικονομίας) η οποία θα αναλάβει να εξετάσει, μεταξύ άλλων, τις περιβαλλοντικές συνέπειες καθώς επίσης και να θέσει ένα χρονοδιάγραμμα, βάσει του οποίου θα προχωρήσει η άρση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη μία πιέζουν καθώς προωθούν μοντέλα ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, το ίδιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι οι μοναδικές πόλεις στην Ε.Ε. όπου δεν επιτρέπεται η κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων, ενώ στην Ε.Ε. το 44,3% των οχημάτων κινούνται με ντίζελ), οι περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν βροντερό όχι και η επιστημονική κοινότητα εμφανίζεται διχασμένη όσον αφορά τις επιπτώσεις στην ατμόσφαιρα.

Ωστόσο, πολέμιοι και υπέρμαχοι συγκλίνουν στο γεγονός ότι οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτούς του παρελθόντος, αφού τα επίπεδα των εκλυόμενων ρύπων έχουν περιοριστεί έως και 10 φορές, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της Greenpeace.

Παράλληλα οι κινητήρες ντίζελ λειτουργούν με υψηλότερες πιέσεις στον θάλαμο καύσης, σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση καυσίμων να περιορίζεται κατά 10-30%.