O ΔΗΚΤΗΣ

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μαλιακός: Κίνδυνος ακύρωσης του διαγωνισμού

Τα δυστυχήματα στον άξονα του Μαλιακού μπορεί να δίνουν και να παίρνουν. Η χώρα μας μπορεί να χάνει δεκάδες και εκατοντάδες εκατομμύρια από τους κοινοτικούς πόρους λόγω καθυστερήσεων στην κατακύρωση διαγωνισμών και στην εκτέλεση έργων. Οι υπηρεσίες, όμως, του ΥΠΕΧΩΔΕ τον… χαβά τους. Στον αέρα κινδυνεύει τώρα να τιναχτεί όλο το συγχρηματοδοτούμενο έργο Μαλιακός – Κλειδί, καθώς ορισμένοι μέσα στο υπουργείο αντιδρούν στην επιλογή του πρώτου επιλαχόντος και μεθοδεύουν -προφανώς ερήμην του υπουργού- την ακύρωση του διαγωνισμού. Ηδη, υπάλληλοι έλαβαν την εντολή να ετοιμάσουν νέα τεύχη δημοπράτησης… Στον διαγωνισμό, η κοινοπραξία Aegean Motorways προσέφερε 230 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη επιλαχούσα (κοινοπραξία «Ολύμπια Οδός» (ΑΚΤΩΡ, VINCI, Ελληνική Τεχνοδομική, J&P – ΑΒΑΞ) Παράλληλα τα διόδια που θα επιβάλει, κατά την προσφορά της η Aegean θα είναι κατά μέσον όρο 40% φτηνότερα απ’ αυτά που θα χρεώνει η δεύτερη κοινοπραξία. Ο διαγωνισμός έμπλεξε με προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι υπηρεσίες του υπουργείου άργησαν να απαντήσουν – τελικά όμως το έκαναν. Τώρα καθυστερεί η απάντηση της Επιτροπής – αλλά στο υπουργείο δηλώνουν πως οι ενστάσεις απορρίπτονται. Ο διαγωνισμός, όμως, οδεύει προς ακύρωση…

Ρέντα με την ΑΤΕ

Το… κοκαλάκι της νυχτερίδας είχε το υπουργείο Οικονομίας, καθώς κατόρθωσε να ολοκληρώσει την πώληση του 7,5% των μετοχών της Αγροτικής Τράπεζας λίγες μόνο… ώρες πριν από τη θεαματική βύθιση της Σοφοκλέους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πακέτο της Αγροτικής πωλήθηκε στους ξένους στην τιμή των 5,05 ευρώ ανά μετοχή και η μετοχή της τράπεζας έκλεισε χθες στα 4,16 ευρώ, καταγράφοντας δηλαδή απώλειες της τάξης του 18% μέσα σε λίγες μόνο ημέρες. Το οικονομικό επιτελείο μπορεί να γλίτωσε τα χειρότερα, ωστόσο η ρέντα της προηγούμενης εβδομάδας μικρή αξία θα έχει αν οι ξένες αγορές κινηθούν τους επόμενους μήνες πτωτικά. Γιατί πολλά από αυτά που σχεδιάζονται, όπως η είσοδος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, η αποκρατικοποίηση της Εμπορικής αλλά και πολλά άλλα, «χρειάζονται» ένα καλό χρηματιστήριο.

Προτεραιότητες του ΕΣΟΑΒ

Ο Πανευρωπαϊκός Διάδρομος Χ που θα διασχίζει την ΠΓΔΜ και τη Σερβία-Μαυροβούνιο, ο οδικός άξονας σύνδεσης Σαγιάδα-Κονίσπολη-Αγιοι Σαράντα στην Αλβανία, νοσοκομειακές εγκαταστάσεις και ιατρικός εξοπλισμός στη Βουλγαρία και Ρουμανία είναι τα έργα που τίθενται άμεσα προς αξιολόγηση για χρηματοδότηση από το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ). Αυτό επιβεβαιώθηκε στη χθεσινή σύσκεψη της επιτροπής παρακολούθησης του ΕΣΟΑΒ υπό την προεδρία του υφυπουργού Εξωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη. Ειδικά το πρώτο έργο όταν ολοκληρωθεί θα μειώσει τον χρόνο σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Βελιγραδίου σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και θα φέρει «κοντύτερα» τη χώρα μας στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη. Το πολύπαθο ΕΣΟΑΒ -ύψους 550 εκατ. ευρώ- φαίνεται να «ξεκολλάει» και η απορροφητικότητά του βελτιώθηκε από το 2% στις αρχές του 2004 στο 11% τώρα.Είναι προφανές ότι θα χρειαστεί να βρεθεί φόρμουλα παράτασης της ισχύος του.

Αισιοδοξία για Alpha Βank

Επιβεβαίωσε την τιμή-στόχο των 28 ευρώ και τη σύσταση «αγορά» (buy) για τη μετοχή της Alpha Bank η UBS με χθεσινή έκθεση που σχολίασε τα αποτελέσματα τριμήνου της ελληνικής τράπεζας. «Τα καλύτερα από τις προσδοκίες μας αποτελέσματα του τριμήνου ενισχύουν την εκτίμησή μας ότι οι προβλέψεις μας για τα κέρδη (σ.σ. της Alpha Bank) μπορούν να διαψευστούν θετικά» αναφέρει η έκθεση της UBS και διευκρινίζει ότι η τιμή-στόχος προσδιορίστηκε με συντελεστή 14 επί των προβλεπόμενων κερδών του 2008.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή