Σε 33 χρόνια θα παραδοθεί για εκμετάλλευση στο ελληνικό Δημόσιο η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

Σε 33 χρόνια θα παραδοθεί για εκμετάλλευση στο ελληνικό Δημόσιο η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

3' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θα εξαντλήσει ολόκληρο το χρονικό όριο των 33 ετών που της απομένουν η παραχωρησιούχος εταιρεία Γέφυρα Α.Ε. Σύμφωνα με τους εκτιμήσεις των υπευθύνων, η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου δεν θα παραδοθεί νωρίτερα στο ελληνικό Δημόσιο, καθώς τα περισσότερα φορτηγά, που καταβάλλουν και το υψηλότερο κόμιστρο στα διόδια, εξακολουθούν να προτιμούν τα φέρι μποτ για τη διαδρομή.

Η γέφυρα, πάντως, τιμήθηκε προχθές σε επιστημονικό συμπόσιο στη Βουδαπέστη με το 7ο διεθνές βραβείο της.

Χαμηλά τα έσοδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της «Γέφυρα Α.Ε.» (και αντιπρόεδρος της Vinci Νοτιοανατολικής Ευρώπης) κ. Κριστόφ Πελισιέ Ντι Ροζάς, η παραχωρησιούχος εταιρεία θα εξαντλήσει τα 33 χρόνια που της απομένουν. «Με τη σημερινή κίνηση και τα έσοδα, χρειάζεται να εξαντληθεί το χρονικό μας περιθώριο, προκειμένου να εξοφληθούν τα δάνεια και να μας αποδοθεί το κεφάλαιο της επένδυσης», ανέφερε. «Η κυκλοφορία είναι καλύτερη από την αναμενόμενη, ωστόσο τα έσοδα είναι χαμηλότερα καθώς τα φέρι μποτ προσελκύουν περισσότερα από τα μισά φορτηγά, τα οποία πληρώνουν και το υψηλότερο κόμιστρο». Σύμφωνα με τον κ. Πελισιέ, τη γέφυρα χρησιμοποιούν το 87% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 45% των φορτηγών για τη διαδρομή Ρίο – Αντίρριο.

Συνολικά, η λειτουργία της γέφυρας έχει αυξήσει τις μετακινήσεις: από 8.000 οχήματα/ημέρα πριν από την κατασκευή της έφθασαν σήμερα στα 12.000 οχήματα/ημέρα. Το 2005 τη γέφυρα διέσχισαν περίπου 4,5 εκατομμύρια οχήματα.

7ο βραβείο

Πάντως, η κατασκευή της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου εξακολουθεί να συγκινεί τον επιστημονικό και τεχνικό κόσμο. Προχθές, η γέφυρα τιμήθηκε με το 7ο κατά σειρά διεθνές βραβείο, αυτή τη φορά στο συμπόσιο της IABSE (International Association for Bridge & Structural Εngineering), το οποίο ολοκληρώνεται σήμερα στη Βουδαπέστη. Σύμφωνα με το σκεπτικό της βράβευσης, «η γέφυρα είναι ένα έργο με μνημειακό χαρακτήρα, μια κατασκευή που ξεχωρίζει χάρη στην πολυπλοκότητα, τη δύναμη και τη χάρη της». Το ίδιο βραβείο έλαβαν η γέφυρα στη Millau Viaduct στη Νότια Γαλλία και ο νέος σταθμός των λεωφορείων στο Αμβούργο της Γερμανίας.

«Το βραβείο αυτό μας δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση, καθώς προέρχεται από τους ανθρώπους που ασχολούνται με την κατασκευή γεφυρών», σχολίασε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Γέφυρα Α.Ε. κ. Ζαν Πολ Τεσαντιέ, ο οποίος ανακοίνωσε και την αποχώρησή του από την εταιρεία λόγω συνταξιοδότησης.

«Η γέφυρα αποτελεί κατά τις απόψεις των ειδικών ένα ιδιάζον έργο που κατασκευάστηκε σε ιδιάζουσες συνθήκες και ανοίγει νέους δρόμους στην κατασκευή», ανέφερε στην «Κ» ο κ. Ασκληπιός Δημόγλου, αναπληρωτής διευθυντής του έργου. «Υπάρχουν ορισμένοι ρομαντικοί που πιστεύουν ότι το σκυρόδεμα και το μέταλλο δεν αποτελούν έκφραση του πολιτισμού του αιώνα μας. Διαφωνώ πλήρως. Είμαι σίγουρος ότι ο αρχαιολόγος του 25ου αιώνα θα στραφεί στα σημερινά έργα από σκυρόδεμα με την ίδια τρυφερότητα».

Οι επικεφαλής της γέφυρας αναφέρθηκαν και στο συμβάν του περασμένου Ιανουαρίου, δηλώνοντας κατηγορηματικά την αντίθεσή τους στην έκθεση του καθηγητή Τεχνικών Υλικών στο ΕΜΠ κ. Αιμίλιου Κορωναίου (που απέδιδε την ανάφλεξη του καλωδίου σε αστοχία υλικού). «Πρόκειται για μια αστήρικτη ανοησία», σχολίασε ο κ. Ζακ Κομπό, ένας από τους σχεδιαστές της γέφυρας και νέος πρόεδρος της IABSE. «Τα υλικά αυτά χρησιμοποιούνται παντού στον κόσμο και έχουν αποδείξει την ανθεκτικότητά τους». «Η γέφυρα προστατευόταν ανεπαρκώς από κεραυνούς, αλλά αυτό δεν μπορούσαμε να το γνωρίζουμε εκ των προτέρων», σημείωσε ο κ. Τεσαντιέ. «Η γέφυρα θα αποκτήσει επιπρόσθετη προστασία με βάση τις νέες διεθνείς προδιαγραφές. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, θα προχωρήσουμε σε δημοσιεύσεις, προκειμένου να ενημερώσουμε τον επιστημονικό κόσμο, καθώς η γνώση για την επίδραση των κεραυνών στις γέφυρες είναι πολύ περιορισμένη».

Για Μαλιακό

Τέλος, σχολιάζοντας στην «Κ» το πρόσφατο κατασκευαστικό «συνοικέσιο» στον Μαλιακό, ο κ. Πελισιέ σημείωσε πως «θα οδηγήσει στην επιτυχή κατασκευή του έργου», τονίζοντας πως «στόχος της Vinci είναι να γίνει μακροπρόθεσμος εταίρος της ελληνικής κυβέρνησης». Ερωτώμενος δε για το ενδεχόμενο ανάλογης επιχειρηματικής συνεργασίας στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, σημείωσε πως «δεν έχει υπάρξει ακόμα ανάλογη σκέψη».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή