Η Αθήνα πρώτος σταθμός στην ευρωπαϊκή επέκταση των τουρκικών εταιρειών

Η Αθήνα πρώτος σταθμός στην ευρωπαϊκή επέκταση των τουρκικών εταιρειών

3' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν πριν από περίπου έναν χρόνο τέσσερις τουρκικές εταιρείες ένδυσης και υπόδησης εγκαινίασαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, πολλά ειπώθηκαν για τις επιπτώσεις που θα είχε η δραστηριοποίησή τους για τις ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης, αλλά και για τη δυνατότητα ανάπτυξής τους σε μια αγορά με πληθώρα επιλογών στη μεσαία κατηγορία. Οι εταιρείες ένδυσης Ipekyol, Mavi, Koton και η εταιρεία υπόδησης Ιnci είναι μεταξύ των περίπου 10 συνολικά τουρκικων εταιρειών από διαφορετικούς κλάδους που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, βλέποντας την Αθήνα ως τον πρώτο σταθμό στην προσπάθειά τους να εισέλθουν στις απαιτητικές αγορές των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.

Ακριβώς πριν από έναν χρόνο ο κ. Yalcin Ayaydin, πρόεδρος της τουρκικής εταιρείας γυναικείας ένδυσης Ipekyol, περιέγραφε στην «Κ» τους στόχους του για την είσοδο των σημάτων που η εταιρεία διαχειρίζεται (Ipekyol, Machka και Twist) στην ευρωπαϊκή αγορά, με πρώτο σταθμό την Αθήνα. Σήμερα, σύμφωνα με τον ίδιο, η Ipekyol θα επιτύχει τον στόχο της για πωλήσεις της τάξεως των 2 εκατ ευρώ στο τέλος του έτους, από τα δύο καταστήματα που λειτουργεί -Ipekyol και Machka- στο The Mall και παράλληλα προωθεί τη διεθνή επέκταση της πέρα από την Ευρώπη, στις αγορές της Αμερικής και της Ασίας. «Η Ipekyol έχει βρει τη θέση της στην ελληνική αγορά και σταδιακά επεκτείνει την πελατειακή της βάση. Ετσι, τον Φεβρουάριο θα αποκτήσουμε ακόμη δύο σημεία πώλησης shop-in-shops στο Attica, The Department Store, ενώ στα άμεσα σχέδια μας είναι το άνοιγμα καταστημάτων στην Κηφισιά, τη Γλυφάδα και τη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, η λειτουργία τους εκτιμάται ότι θα έχει ξεκινήσει μέσα στο β΄ εξάμηνο του 2007» επισημαίνει ο κ. Αyaydin.

Η εταιρεία επένδυσε τον τελευταίο χρόνο περί τα 250.000 ευρώ σε διαφημιστικές δαπάνες στην ελληνική αγορά, προκειμένου να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της και στους φιλόδοξους στόχους της είναι κάθε Ελληνίδα να έχει τουλάχιστον ένα ρούχο με την υπογραφή της στην ντουλάπα της. Κι αφού οι επιδόσεις της εταιρείας στην ελληνική αγορά κρίνονται ικανοποιητικές, ο κ. Ayaydin δίνει το στίγμα των διεθνών δραστηριοτήτων της Ipekyol. «Εχοντας επιτύχει ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης στην τουρκική αγορά της τάξεως του 20%, καθώς και κερδοφορία σε ποσοστό 15%, προωθούμε τη διεθνή μας επέκταση. Ηδη βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής της Ιαπωνίας, σχετικά με τη σειρά pret-a-porter Machka και παράλληλα προετοιμάζουμε το έδαφος για την παρουσίαση της Ipekyol στην αμερικανική αγορά. Εκτιμούμε ότι από αυτές τις δύο αγορές θα έχουμε ταχύτατη απόδοση των επενδύσεών μας και πωλήσεις άνω των 100 εκατ. δολαρίων, σε διάστημα 3ετίας». Ταυτόχρονα, η εταιρεία προωθεί το άνοιγμα δύο ακόμη καταστημάτων, στη Γαλλία και τη Βρετανία.

Σημαντικός παράγοντας για την υλοποίηση όλων αυτών των αναπτυξιακών σχεδίων είναι η λειτουργία της νέας παραγωγικής μονάδας της Ipekyol στην περιοχή Edirne, η οποία της δίνει τη δυνατότητα να αγγίξει τα 1.250.000 τεμάχια, σε ετήσια παραγωγή, μέχρι το 2007. Ετσι, στην τουρκική αγορά σχεδιάζεται το άνοιγμα 16 νέων καταστημάτων μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2007 και η διατήρηση αυτού του ρυθμού ανάπτυξης, ώστε η εταιρεία να αυξάνει τις επιδόσεις της κατά 20% σε ετήσια βάση.

Ακόμη μια εταιρεία ένδυσης, η Koton, επένδυσε πέρυσι στην Ελλάδα περί τα 950.000 ευρώ και εκτιμά ότι θα πετύχει πωλήσεις ύψους 1,5-2 εκατ. ευρώ φέτος. Διαθέτει ήδη δίκτυο 136 καταστημάτων σε διεθνές επίπεδο, ενώ στα επενδυτικά της σχέδια περιλαμβάνεται το άνοιγμα 20 συνολικά σημείων στην Ελλάδα. Επίσης, η εταιρεία παραγωγής τζιν ενδυμάτων Mavi συμπληρώνει αυτές τις ημέρες έναν χρόνο λειτουρίας στην Αθήνα. Οι πωλήσεις της εκτιμάται ότι θα αγγίξουν το 1 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση για τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος ανήλθε σε 300.000 ευρώ. Στους στόχους της εταιρείας είναι και η χονδρική πώληση, πέρα από τη λιανική. Η εταιρεία αποτελεί πρότυπο διεθνώς, έχοντας επιτύχει σε μία 15ετία να εισέλθει σε 50 χώρες, μέσα από 4.600 καταστήματα και shop-in-shops σε πολυκαταστήματα. Πραγματοποιεί πωλήσεις ύψους 250 εκατ. δολαρίων παγκοσμίως, σημαντικό ποσοστό εκ των οποίων στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αμερικανική αγορά, που θεωρείται πατρίδα του blue jean.

Η Αθήνα αποτελεί τον πρώτο σταθμό και για την τουρκική εταιρεία υπόδησης Inci, η οποία λειτουργεί ένα κατάστημα στο εμπορικό κέντρο The Mall τους τελευταίους δώδεκα μήνες, υλοποιώντας επένδυση της τάξεως περίπου των 250.000 ευρώ. Η εταιρεία αναμένει πωλήσεις ύψους 1,1 εκατ. ευρώ έως το 2007 και, στη βάση των θετικών επιδόσεών της, σχεδιάζει την περαιτέρω επέκτασή της με δύο ακόμη καταστήματα. Μετά την Αθήνα, σειρά έχει η ευρωπαϊκή αγορά και συγκεκριμένα η Γερμανία, η Αυστρία, η Ελβετία και η Ρουμανία. Η εταιρεία αναμένει πωλήσεις ύψους 37 εκατ. δολαρίων για την τρέχουσα οικονομική χρήση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή