Να προσελκύσουμε όλους τους τουρίστες

Να προσελκύσουμε όλους τους τουρίστες

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά γεωγραφικών ζωνών-στόχων για την «άντληση» τουριστών στην Ελλάδα, καθώς και οι μέθοδοι προσέλκυσης επισκεπτών με ειδικά χαρακτηριστικά, αναλύθηκαν μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης εργασίας, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη της στρατηγικής μάρκετινγκ και του συστήματος ταυτότητας του ελληνικού τουρισμού», που υλοποιείται από εξειδικευμένο στρατηγικό σύμβουλο για λογαριασμό του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

Στην πρώτη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία της υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνης Πάλλη-Πετραλιά, όλων των υψηλόβαθμων στελεχών του τουριστικού επιτελείου συμμετείχαν και εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων. Οι εκπρόσωποι του στρατηγικού συμβούλου έκαναν ειδική αναφορά σε δημογραφικά χαρακτηριστικά ευρύτερων περιοχών που αποτελούν στόχο για την προσέλκυση επισκεπτών, αλλά και σε άλλα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για την τελική διαμόρφωση του τουριστικού μάρκετινγκ του ελληνικού προορισμού.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ποσοστό 25% των Ευρωπαίων βρίσκεται σε ηλικία άνω των 65 ετών. Τα ενδιαφέροντα αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι διαφορετικά από άλλες ηλικιακές ομάδες και ανάλογα θα πρέπει να είναι τα μέσα προσέλκυσής τους σε έναν προορισμό. Επίσης, περίπου 46 εκατ. Ευρωπαίοι βρίσκονται σε νοικοκυριά ενός ατόμου. Ενα άλλο στοιχείο το οποίο αναφέρθηκε σε σχέση με τις ΗΠΑ είναι πως ποσοστό 46% Αμερικανών που εργάζεται δεν έχει παντρευτεί. Μια ομάδα 22 εκατ. Ευρωπαίων με ειδικές ανάγκες μπορεί, θέλει και έχει την οικονομική δυνατότητα να πραγματοποιήσει διακοπές.

Εξάλλου, όπως σημειώθηκε, το έτος 1990 ποσοστό μόλις 5% μπορούσε να κατηγοριοποιηθεί στα δημιουργικά επαγγέλματα όταν το 1980 το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 18% και σήμερα σε ποσοστό 30%. Μάλιστα, ποσοστό 50% των επαγγελμάτων αυτών υφίσταται ως δραστηριότητα στις μεγάλες πόλεις. Τα τρία στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δημιουργικά επαγγέλματα ως προς τη διαφορετικότητά τους είναι το ταλέντο, η τεχνολογία και η ανοχή. Οι επαγγελματίες αυτοί αποτελούν δυνητικούς επισκέπτες για κάθε προορισμό.

Επιπροσθέτως, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ο ανταγωνισμός που έχει ενταθεί μεταξύ των προορισμών. Για παράδειγμα, το 1950 το 97% της ταξιδιωτικής κίνησης κατευθυνόταν σε 15 τουριστικούς προορισμούς, όταν το 1999 το ποσοστό αυτό είχε μειωθεί στο 67%.

Στην Κίνα, την πλέον σημαντική γεωγραφική περιοχή άντλησης επισκεπτών, μελλοντικά, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται 800 εκατ. εσωτερικά ταξίδια. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον τρόπο που υλοποιούν το marketing για τον τουρισμό τους ως ανταγωνίστριες χώρες η Ισπανία, η Τουρκία, η Ιταλία και η Κροατία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή