ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ΑΕΓΕΚ τρεις σταθμοί μετρό

Ο προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή των τριών «ορφανών» σταθμών του μετρό στον Χολαργό, το Νομισματοκοπείο και την Αγία Παρασκευή αναδείχθηκε χθες από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Το έργο θα αναλάβει ο όμιλος ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO S. p. A. – ALSTOM Transport S.A. και εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2007 και θα ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα. Για την κατασκευή του σταθμού Αγίας Παρασκευής θα απαιτηθεί η διακοπή λειτουργίας τμήματος της γραμμής του Μετρό για μισό έτος, καθώς δεν είχε κατασκευαστεί το «κέλυφος» του σταθμού.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οκτώ μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό (δύο κοινοπραξίες και μια τεχνική εταιρεία). Το έργο, το οποίο ανέλαβε ο όμιλος ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO S. p. A. – ALSTOM Transport S.A. έχει προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα (εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, προσφυγές κ.λπ.), οι εργασίες θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2007 και οι τρεις σταθμοί (που βρίσκονται ανάμεσα στους σταθμούς Εθνικής Αμυνας και Χαλανδρίου) θα παραδοθούν τμηματικά: στις αρχές του 2008 το Νομισματοκοπείο, το καλοκαίρι του ίδιου έτους ο Χολαργός και στις αρχές του 2009 η Αγία Παρασκευή. Η κατασκευή των τριών «ορφανών» σταθμών ήταν μέρος της επέκτασης της γραμμής 3 προς τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, ωστόσο ο ανάδοχος του έργου (Ακτωρ-ΑΕΓΕΚ-Seli) παρέδωσε μόνο τα κελύφη των σταθμών Χολαργού και Νομισματοκοπείου, ενώ δεν πραγματοποίησε καμία απολύτως κατασκευαστική εργασία στην Αγία Παρασκευή, καθώς οι τρεις σταθμοί δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση. Το γεγονός αποδόθηκε… στον «προολυμπιακό πανικό» να λειτουργήσει έγκαιρα η σύνδεση του Μετρό με το αεροδρόμιο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα για την κατασκευή του σταθμού της Αγίας Παρασκευής να απαιτείται η διακοπή της λειτουργίας ενός τμήματος της γραμμής 3 του Μετρό για μισό έτος. Η διακοπή θα γίνει περίπου ένα έτος μετά την υπογραφή της οριστικής σύμβασης και κατά το διάστημα αυτό πιθανότατα το υπόλοιπο της διαδρομής θα πραγματοποιείται με αστικά λεωφορεία.

Στον σταθμό Νομισματοκοπείου, επίσης, θα κατασκευαστεί και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 470 οχημάτων. Με την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 60.000 επιβάτες, ενώ η διαδρομή Αγ. Παρασκευή – Σύνταγμα θα πραγματοποιείται σε 12 λεπτά.