Ο αθλητικός τουρισμός, πεδίο ανάπτυξης για την ελληνική αγορά

Ο αθλητικός τουρισμός, πεδίο ανάπτυξης για την ελληνική αγορά

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο «αθλητικός τουρισμός» είναι μια μορφή λίγο παρεξηγημένη, γιατί κυρίως έχει προωθηθεί ως τουρισμός μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, με την εμπειρία βέβαια των Ολυμπιακών Αγώνων, και έχει σχετικά παραβλεφθεί η αρκετά εκτεταμένη δυνατότητά του σε όλες του τις μορφές, κυρίως σε σχέση με αυτό που πουλάνε οι Τουριστικοί Οργανισμοί.

Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε μελέτη-έκθεση για τον αθλητικό τουρισμό των κ. Χρήστου Πετρέα, οικονομολόγου, σύμβουλου τουριστικής ανάπτυξης και marketing, και κ. Αχιλλέα Τζίμα, ιδρυτή της Rhodes Windsurfing Academy, η οποία παρουσιάσθηκε στο πλαίσιο της Εκθεσης Τουρισμού International Tourism Salon Athens 2006. Οπως αναφέρεται στη μελέτη, οι πλέον γνωστές μορφές αθλητικού τουρισμού αφορούν διοργανώσεις πρωταθλητικών και αθλητικών γεγονότων, επαναλαμβανόμενων και μη, προπονητική αθλητική δραστηριότητα (βασισμένη σε σύγχρονα προπονητικά κέντρα), θέαση αθλητικών γεγονότων – Μουσεία Αθλητισμού, ενασχόληση και συμμετοχή σε αθλήματα και άλλα σπορ που βρίσκουν οι τουρίστες στον προορισμό, εκπαίδευση στο άθλημα (για ατομική ευχαρίστηση) – animation / training. Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των «νέων εναλλακτικών μορφών» τουρισμού έχει οδηγήσει την πολιτεία και τις τουριστικές επιχειρήσεις στην αναζήτηση νέων δραστηριοτήτων για τη δημιουργία είτε συμπληρωματικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών είτε για την προσέλκυση νέων τμημάτων της ευρύτερης τουριστικής αγοράς.

Το ότι ο αθλητικός τουρισμός έχει γίνει διεθνώς αποδεκτός και αποτελεί ενασχόληση αποδεικνύεται από τα εξής:

– Tour operators πουλάνε πακέτα που συνδυάζουν διακοπές και sport.

– Ετησίως ταξιδεύουν εκατομμύρια άτομα για αθλητικό τουρισμό.

– Γίνονται ειδικές παρουσιάσεις σε εξειδικευμένες εκθέσεις για αθλητικές, ναυταθλητικές και άλλες «ενεργητικές» δραστηριότητες.

– Ολο το χρόνο αθλητές (συν συνοδοί) ταξιδεύουν για να πάρουν μέρος σε διεθνείς διοργανώσεις σε πολλές χώρες.

– Αυτοί που αγαπούν τα ενεργητικά σπορ ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν ή και να ασχοληθούν με τον αθλητικό τουρισμό.

Σήμερα, η στρατηγική μάρκετινγκ σχετικά με τον αθλητικό τουρισμό βρίσκεται σε εμβρυακή κατάσταση, παρά το γεγονός ότι τελευταία παρατηρείται συμμετοχή σε μερικές διεθνείς εκθέσεις που επικεντρώνονται σε «σπορ» και όχι καθαρά στον τουρισμό. Οι ελληνικοί προορισμοί που ήδη δραστηριοποιούνται στην προσπάθεια ανάπτυξης ορισμένων μορφών αθλητικού τουρισμού ενεργούν αποσπασματικά και μεμονωμένα.

Αθλήματα που συνδέονται με το τουριστικό προϊόν είναι τα εξής: Mountain bike, Racing bicycle, Ορειβασία, Περιήγηση trekking, Rafting, Kanoe, Καγιάκ, Αναρρίχηση, Σπηλαιολογία, Ψάρεμα, Ιστιοπλοΐα, Κωπηλασία, Γκολφ, Ιππασία, Snow boarding, Σκι χιονιού, Windsurfing, Kitesurfing, Καταδύσεις, Κολύμβηση, Θαλάσσιο Σκι, Μηχανοκίνητα Σπορ. Σε αυτά προστίθενται τα animation σπορ και σπορ με μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, που θα βρει ο τουρίστας, και είναι εξίσου δημοφιλή στους ξένους όπως π.χ. τα darts (βελάκια) που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σπορ για τους Αγγλους. Ολα αυτά τα αθλήματα μπορούν και να αποτελέσουν αντικείμενο διοργάνωσης αγώνων, απλών ή πρωταθλητικών για μερικά (που είναι και διεθνώς ανεγνωρισμένα).

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν αθλητικές διοργανώσεις, οι οποίες έχουν από μικρές έως μηδενικές απαιτήσεις σε πάγιες εγκαταστάσεις. Αυτές οι διοργανώσεις μπορούν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη, παρόμοια με αυτά των γνωστών μας διοργανώσεων που έχουμε τα τελευταία χρόνια, και ως μία τέτοια περίπτωση παρουσιάζεται στη μελέτη η διοργάνωση ενός αθλητικού γεγονότος, που σχετίζεται με τη θάλασσα, του πρωταθλήματος windsurfing στη Ρόδο, και των σημαντικών έμμεσων οφελών που τα τελευταία χρόνια έχει προσφέρει στη Ρόδο το άθλημα του Windsurfing.

Μεγάλες διοργανώσεις Windsurfing έχουν φιλοξενηθεί στην παραλία της Ιαλυσού στη Ρόδο από το 1992. Φέτος στη Ρόδο σημειώθηκε αύξηση 10% σε σχέση με το 2005 στις αφίξεις τουριστών που ενεργά ασχολήθηκαν με το windsurfing, φθάνοντας σε αριθμό τις 22.000. Κατανεμήθηκαν περίπου 65% στην περιοχή του Δήμου Ιαλυσού, 20% στο Πρασονήσι, και από 5% στον Θεολόγο, στις Φάνες και στην Κρεμαστή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή