Οι εξήντα πρωταθλητές στο εμπόριο

Οι εξήντα πρωταθλητές στο εμπόριο

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μείωση της βιομηχανικής παραγωγής, οι αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών, η υιοθέτηση προτύπων για τη διαμόρφωση των εμπορικών σημείων από το εξωτερικό αποτελούν μερικές από τις βασικές παραμέτρους όπου την τελευταία δεκαετία διαμόρφωσαν μια νέα εικόνα στο χώρο του ελληνικού εμπορίου. Ολο αυτό το διάστημα κάποιες εταιρείες κατόρθωσαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που τους δίνονταν ώστε να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν, ενώ αντίθετα κάποιες άλλες οδηγήθηκαν στο μαρασμό Σύμφωνα με έρευνα της StatBank η οποία βασίστηκε σε ένα δείγμα 1.500 εμπορικών επιχειρήσεων που λειτουργούσαν το 2000 και είχαν τη χρονιά εκείνη πωλήσεις τουλάχιστον 8 εκατ. ευρώ, μόλις 60 από αυτές κατόρθωσαν να έχουν μια αξιόλογη ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, από το δείγμα επελέγησαν οι εταιρείες, οι οποίες βάσει των στοιχείων του 2005 εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων που ξεπερνά το 100% (σύγκριση 2000 και 2005) και ταυτόχρονα στην οικονομική χρήση του 2005 εμφάνισαν προ φόρων κέρδη άνω του 1 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνονται επίσης και εμπορικές εταιρείες που το 2000 είχαν κύκλο εργασιών μεταξύ 2 και 8 εκατ. ευρώ αλλά εμφάνισαν το εξεταζόμενο διάστημα αύξηση του τζίρου που υπερβαίνει το 1.000% και κέρδη άνω του 1 εκατ. ευρώ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι εταιρείες του δείγματος αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους από 3,8 δισ. ευρώ στις αρχές της δεκαετίας σε 10,5 δισ. ευρώ (αύξηση 172%) το 2005 ενώ ταυτόχρονα τα προ φόρων κέρδη τους έφθασαν τα 526 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 120 εκατ. ευρώ το 2000. Η σύγκριση με τον μέσο όρο είναι καταλυτική: εξαιρώντας τις 60 επιχειρήσεις της έρευνας οι υπόλοιπες (που είχαν πωλήσεις άνω των 2 εκατ. ευρώ το 2000) είδαν τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά μέσο όρο μόνο 32%, ενώ τα προ φόρων κέρδη τους παρέμειναν στάσιμα.

Η ανάπτυξη

Στην κορυφή με βάση τον ρυθμό ανάπτυξης βρίσκονται ονόματα όπως η Ηouse Market (ΙΚΕΑ), η Γένεσις Φάρμα και η Νεοχημική. Πρόκειται για εταιρείες που το 2000 πραγματοποιούσαν τζίρο κάτω από 10 εκατ. ευρώ αλλά σήμερα είναι από τις μεγαλύτερες στον χώρο που δραστηριοποιούνται.

Υπάρχουν όμως και εταιρείες που ενώ είχαν καταφέρει ήδη από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας να ξεχωρίσουν συνέχισαν και μετά το 2000 να γιγαντώνονται. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Ιντραλότ, Πλαίσιο, Jumbo και Ηλεκτρονική Αθηνών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή