Οι καταναλωτικές συνήθειες, κύρια αιτία της μικρής διείσδυσης του e-εμπορίου

Οι καταναλωτικές συνήθειες, κύρια αιτία της μικρής διείσδυσης του e-εμπορίου

1' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου παρουσίασαν στο α΄ τρίμηνο του 2006 οι αγορές μέσω Διαδικτύου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ). Το 8,9% των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα της ΕΣΥΕ απάντησε θετικά στο ερώτημα αν έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, ενώ το 2004 το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 4%. Πάντως, το 82,9% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ αγορές μέσω του Internet, ενώ η πλειοψηφία όσων προτιμούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα προέρχεται από τις ηλικίες μεταξύ 16 – 34 ετών. Το 61% των ηλεκτρονικών αγορών πραγματοποιείται από άτομα ηλικίας 16 – 34 ετών, ενώ οι περισσότεροι από τους επισκέπτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι απόφοιτοι ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης (61,5%) και μισθωτοί (55%).

Κύρια αίτια της μικρή διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στον πληθυσμό αποτελούν οι καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών (58%), αλλά και η εντύπωση ότι υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια των προσωπικών στοιχείων (44,9%). Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το Διαδίκτυο, για προσωπική χρήση, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2005 – Μαρτίου 2006, είναι, κατά το πλείστον, βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (35%), λογισμικό για ηλεκτρονικούς υπολογιστές (31%) και DVDs, CDs, βιντεοκασέτες κ.λπ. (28,3%).

Το ποσοστό των χρηστών που προέβησαν σε αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών κατά τους τελευταίους 12 μήνες και αντιμετώπισαν προβλήματα είναι πολύ μικρό, 4,8%. Τα κυριότερα προβλήματα που δήλωσαν είναι ο μεγαλύτερος, από τον αναφερόμενο, χρόνος παράδοσης (47,6%), η δυσκολία ή μη ικανοποιητική ανταπόκριση σε τυχόν παράπονα ή αποζημιώσεις (25,4%).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή