ETAIPIKH ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην ελληνική αγορά η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αναπτύσσεται με αργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμη κερδίσει την αποδοχή του επενδυτικού και του καταναλωτικού κοινού, στο βαθμό που αυτό έχει επιτευχθεί σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης. Ωστόσο, το ενδιαφέρον τόσο της κοινής γνώμης όσο και των εμπλεκομένων φορέων για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση στο θέμα της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας, αυξάνεται σταθερά. Γεγονός που υποστηρίζει την αισιόδοξη πρόβλεψη που υπάρχει, ότι η ευαισθητοποίηση αυτή θα επαυξηθεί περαιτέρω και λόγω του γοργού ρυθμού των εξελίξεων σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εννοείται ότι έως σήμερα η ενημέρωση -ειδικότερα του ευρύτερου επενδυτικού και καταναλωτικού κοινού- είναι περιορισμένη. Και παρέχεται κυρίως μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ή -έστω μεμονωμένα- από εταιρείες και ειδικούς του κλάδου. Απέχει όμως από το να είναι σφαιρική, να παρέχει την πλήρη εκείνη γνώση που θα κάνει κατανοητή στις επιχειρήσεις την ανάγκη να προωθήσουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη τους.

Τα ανωτέρω είναι διαπιστώσεις που προέρχονται από τη MEDA Communication Α.Ε. Επικοινωνίας Κοινωνικής Διαχείρισης & Ανάπτυξης και ανακοινώνονται εν όψει του CSR Forum με θέμα «Από την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα στην επιχειρηματική ευκαιρία», που θα πραγματοποιηθεί σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας στις 20 και 21 Ιανουαρίου 2007. Συνδιοργανώνεται στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Money Shaw, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (πληροφορίες: 210-36.10.309 και 33.92.268).

Αλλη εξίσου σημαντική διαπίστωση της MEDA είναι ότι «η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης απουσιάζει από τη στρατηγική ατζέντα των περισσότερων επιχειρήσεων. Ενώ η έλλειψη καταρτισμένων στελεχών στα θέματα της επιχειρηματικής ηθικής κάνει την προσέγγιση αυτή ακόμη δυσκολότερη». Απουσιάζει επίσης ο ανοιχτός διάλογος των επιχειρήσεων με τα ενδιαφερόμενα μέρη – δηλαδή τους επενδυτές, τους προμηθευτές, τους κοινωνικούς φορείς, τους πελάτες κ.ά.

Η πιο σημαντική απουσία της ΕΚΕ όμως εντοπίζεται στην κουλτούρα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων – εκεί δηλαδή όπου η επαφή με τον πολίτη και τον καταναλωτή είναι άμεση. Και η έλλειψη αυτή αποτελεί έναν από τους βασικούς ανασταλτικούς παράγοντες στην ανάπτυξη της ΕΚΕ. Αυτό ακριβώς είναι το θέμα που θα απασχολήσει την 1η παράλληλη θεματική εκδήλωση του Forum και θα δώσει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα. Για παράδειγμα: Γιατί οι ΜΜΕ θα πρέπει να δώσουν έμφαση στην έννοια της ΕΚΕ, ποια είναι η χρησιμότητά της, πώς ενσωματώνεται και ποιος ο ρόλος του κράτους.

Η 2η παράλληλη θεματική εκδήλωση του Forum θα αναδείξει τη σημασία που έχει η συμμετοχή των εργαζομένων σε εθελοντικά προγράμματα που αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις σε συνεργασία με οργανώσεις και τα οφέλη που προκύπτουν. Η τρίτη θα έχει θέμα της τον διάλογο μεταξύ επιχειρήσεων και των stakeholders, και τι μπορεί να αποδώσει όταν ο διάλογος αυτός είναι εποικοδομητικός και βασίζεται σε δυναμικές συνεργασίες.

Στη διάρκεια του διήμερου Forum, εκπρόσωποι της Πολιτείας, της Κοινωνίας των Πολιτών, του ιδιωτικού τομέα θα τοποθετηθούν σε κρίσιμα θέματα που αφορούν την πορεία της ΕΚΕ στη χώρα μας, ενώ θα λειτουργήσει και έκθεση με περίπτερα για την προβολή των φορέων εκείνων που πραγματοποιούν κοινωνικά προγράμματα και κοινωνικό έργο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή