Πρόστιμα σε Μotor Oil και ΕΛΠΕ για εναρμόνιση τιμών

Πρόστιμα σε Μotor Oil και ΕΛΠΕ για εναρμόνιση τιμών

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Καμπάνα» σε ΕΛΠΕ και Motor Oil από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία τους επέβαλε τσουχτερό πρόστιμο συνολικού ύψους 8,935 εκατ. ευρώ για εναρμονισμένη τιμολογιακή πολιτική ως προς την πώληση των αεροπορικών καυσίμων. H απόφασή της, μια από τις σημαντικότερες μέχρι σήμερα, έχει θορυβήσει την αγορά καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή πρόκειται σύντομα να οριστικοποιήσει σειρά διαρθρωτικών μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά των καυσίμων γενικότερα οπου έχει διαπιστώσει σειρά στρεβλώσεων σε όλα τα στάδια διακίνησης. Παράλληλα εκκρεμεί και η υπόθεση των BP-Shell όπου αρχικώς έχει προταθεί το εντυπωσιακό πρόστιμο των περίπου 108 εκατ. ευρώ συνολικά.

Ειδικότερα, με χθεσινή της απόφαση η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο ύψους 4.890.609 ευρώ στην εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια A. E., 2.453.812 ευρώ στην Πετρόλα Ελλάς και 1.591.219 ευρώ στην εταιρεία Μότορ Οϊλ Ελλας-Διυλιστήρια Κορίνθου A. E. Δεδομένου ότι η Πετρόλα έχει απορροφηθεί από τα ΕΛΠΕ, η τελευταία καθίσταται υπεύθυνση για την πληρωμή του προστίμου. Τα πρόστιμα έχουν υπολογισθεί με βάση τον κύκλο εργασιών των εταιρειών στην εγχώρια αγορά αεροπορικών καυσίμων και δεν υπερβαίνουν το ανώτατο ύψους (15%) που προβλέπει ο νόμος. Σύμφωνα με την απόφαση οι καταγγελλόμενες «εναρμόνισαν την τιμολογιακή τους πολιτική ως προς την πώληση των αεροπορικών καυσίμων με σκοπό την κάλυψη του κόστους τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας κατά παράβαση του άρθρου 1 του ν. 703/77 όπως ισχύει». H ΕΛΠΕ A. E. σε χθεσινή της ανακοίνωση, αφού αναφέρει ότι η Επιτροπή δεν έλαβε υπόψη της «κρίσιμα στοιχεία και ζητήματα που είχαν τεθεί από την εταιρεία», εκφράζει τη διαφωνία της με την εκδοθείσα απόφαση, την οποία και θα προσβάλει ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

Η καταγγελία είχε γίνει από τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών Προσώπων (IATA) στη PAE, η οποία τον Μάιο του 2003 παρέπεμψε την υπόθεση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. H έκδοση της απόφασης καθυστέρησε μερικούς μήνες, εξαιτίας του σκανδάλου εκβιασμού της Μεβγάλ, που είχε ως αποτέλεσμα να επανεξετασθεί σειρά υποθέσεων. Σημειώνεται ότι στην εισήγησή της, η οποία δεν είναι δεσμευτική, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού είχε προτείνει πρόστιμο 6,7 εκατ. ευρώ στα ΕΛΠΕ και 3,47 εκατ. ευρώ στη Μότορ Οϊλ.

Μεταξύ των υποθέσεων που επανεξετάσθηκαν και οσονούπω αναμένεται η τελική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι και αυτή των BP-Shell που εγκαλούνται για «κοινή εκπτωτική πολιτική μέσω της οποίας συντηρείται μια σταθερή μεταξύ τους μη ανταγωνιστική σχέση στη διαμόρφωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης». Βεβαίως, η ενασχόληση της Ανεξάρτητης Αρχής με τα καύσιμα δεν είναι τωρινή. Κατόπιν υπουργικού αιτήματος το 1999 είχε διεξάγει έρευνα, η οποία σκιαγραφούσε στον τομέα της διύλισης την ύπαρξη ολιγοπωλίου. Τον περασμένο Αύγουστο μετά από αίτημα του υπουργού Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφα διεξάγει εκ νέου έρευνα σε όλο το φάσμα της αγοράς των καυσίμων. Αρχές του χρόνου κοινοποιεί το πόρισμά της, στο οποίο διαπιστώνει σειρά στρεβλώσεων σε όλα τα στάδια της διακίνησης πετρελαιοειδών τα αποτελέσματα των οποίων μεταφέρονται στις τιμές και κατά συνέπεια στην τσέπη των καταναλωτών. H διαβούλευση επί του πορίσματος έληξε χθες και στις επόμενες εβδομάδες αναμένονται τα οριστικά μέτρα της Επιτροπής προς ενίσχυση του ανταγωνισμού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή