Γιατί η «Πλαίσιο» δεν έδειξε σημάδια «κόπωσης»

Γιατί η «Πλαίσιο» δεν έδειξε σημάδια «κόπωσης»

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η φράση «το χρήμα είναι η ταπεινότερη έκφραση του πλούτου» είναι η αγαπημένη του κ. Γιώργου Γεράρδου, ιδρυτή και μεγαλομετόχου της «Πλαίσιο Α.Ε.», της κυρίαρχης εταιρείας στην Ελλάδα στην πώληση προϊόντων τεχνολογίας και πληροφορικής σε επιχειρήσεις και απλούς ιδιώτες. Γι’ αυτό και εργάζεται σε ένα απλό γραφείο, χωρίς καμιά πολυτέλεια, ενώ κυκλοφορεί κατά σύστημα με τη μοτοσικλέτα του, κερδίζοντας ακόμη περισσότερο χρόνο και… χρήμα.

Ο κ. Γεράρδος ξεκίνησε τη δημιουργία της εταιρείας «Πλαίσιο» από μια τυχαία συγκυρία. Σπουδάζοντας πολιτικός μηχανικός παρατήρησε τις μεγάλες διαφορες τιμών στα είδη για σχέδιο ανάμεσα στις ελληνικές πόλεις αλλά και έναντι του εξωτερικού. Ετσι, αποφάσισε να κάνει μια ανεξάρτητη εισαγωγή ειδικών γραφείων σχεδίου για τον ίδιο και μερικούς συμφοιτητές του προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Με το know how της διαδικασίας εισαγωγής, με 80.000 δραχμές δανεικά και πληρώνοντας ενοίκιο 2.200 δραχμές μηνιαίως, φοιτητής ων, άνοιξε το 1969 το πρώτο «Πλαίσιο» στην οδό Στουρνάρη 24, σε χώρο μόλις 12 τετραγωνικών μέτρων. Μετ’ ου πολύ το κατάστημα άρχισε να επεκτείνεται… εσωτερικά και ήδη από το 1973 αριθμούσε 9 υπαλλήλους.

Οπως εξηγεί πρόθυμα ο ίδιος ο κ. Γεράρδος, προερχόμενος από όχι πλούσια οικογένεια, επιδίωξε να αποκτήσει πρωτίστως γνώση. Γι’ αυτό και σπούδασε στο Κολλέγιο Αθηνών (με υποτροφία) και συνέχισε -τελικά- στο Πολυτεχνείο. Αμέσως μετά, το μικρόβιο των επιχειρήσεων τον κατέκτησε ολοκληρωτικά.

Σήμερα ηγείται μιας επιχείρησης περίπου 1.050 υπαλλήλων, εκ των οποίων μόνο οι 550 είναι πωλητές. Πίσω από τη βιτρίνα υπάρχει μια τεράστια υποδομή: το call center και η ομάδα εκτέλεσης παραγγελιών φροντίζουν να ικανοποιούνται οι παραγγελίες χιλιάδων επιχειρήσεων που ανήκουν στο πελατολόγιο της «Πλαίσιο». Το ίδιο και για τους ιδιώτες πελάτες. Παράλληλα, περίπου 200 διοικητικοί υπάλληλοι φροντίζουν για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης με χιλιάδες κωδικούς προϊόντων και εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες.

Σημαντικό φόρτο εργασίας (που δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά) δημιουργεί η διαχείριση όλων των πρωτοποριακών στοιχείων που έχει εισαγάγει η «Πλαίσιο» στην αγορά. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που χτίζονται στα μέτρα του κάθε πελάτη, η διαχείριση των πωλήσεων από καταλόγους, οι πωλήσεις μέσω Ιnternet, αλλά και η διαχείριση του εμπορίου Β2Β (business to business) απαιτεί ανθρώπινο δυναμικό υψηλής αποτελεσματικότητας, αλλά και υποδομή μεγάλου κόστους.

Ο κ. Γεράρδος, ο «κύριος Γιώργος» για τους εργαζομένους στα κεντρικά γραφεία και τα καταστήματα «Πλαίσιο», έχει από νωρίς δώσει έμφαση σε αυτά. Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι συνεχής, ενώ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που εξυπηρετούν την ίδια την εταιρεία εξοπλίζουν εύκολα μια… πτέρυγα της NASA. Μέχρι και ραδιοφωνικό σταθμό στο Διαδίκτυο έχει ιδρύσει, προκειμένου να επενδύει μουσικά τα καταστήματα της αλυσίδας. Ισως γι’ αυτό η «Πλαίσιο» δεν έδειξε σημαδια «κόπωσης» όταν εισήλθαν στην ελληνική αγορά και άλλοι παίκτες από το εξωτερικό.

Η επιμονή, λοιπόν, στην ανταγωνιστικότητα αποδίδει: Η «Πλαίσιο» ανήκει στις 500 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις με την υψηλότερη ανάπτυξη για επτά συνεχείς χρονιές, από το 1999 ως και το 2005.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή