Ικανοποιητικά κέρδη για 11 εισηγμένες μεταλλουργικές

Ικανοποιητικά κέρδη για 11 εισηγμένες μεταλλουργικές

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι 11 από τις 19 εισηγμένες μεταλλουργικές επιχειρήσεις της Σοφοκλέους καταγράφουν ικανοποιητικά κέρδη από την έναρξη του 2007. Η παρατεταμένη ευφορία στον κλάδο των μετάλλων αποδίδεται στο γεγονός ότι οι παγκόσμιοι «παίκτες» είναι πλέον αρκετοί (Κίνα, Ρωσία, Ινδία, Βραζιλία, Ευρώπη και Αμερική). Παράλληλα η κατασκευαστική φρενίτιδα σε Κίνα και Ινδία απορροφά μεγάλες ποσότητες χάλυβα, ενώ ταυτόχρονα έχουμε την τελευταία διετία μεγάλη συγκέντρωση του κλάδου διεθνώς με τους κυρίαρχους ομίλους (Arcelor, Mittal, Corus, Tata Steel) να καλύπτουν πάνω από το 20% της παγκόσμιας παραγωγής.

Το τμήμα αναλύσεων αγορών της Alpha Bank σε έκθεσή της τον Φεβρουάριο για την πορεία των εμπορευμάτων (νικέλιο, χαλκό και αλουμίνιο) υπογραμμίζει τα εξής:

Νικέλιο: η διαμόρφωση των διαθέσιμων αποθεμάτων παγκοσμίως σε οριακά επίπεδα αποτέλεσε ουσιαστικά τον κυρίαρχο λόγο που οδηγεί την τιμή νικελίου σε νέα ιστορικά υψηλά. Με τα παγκόσμια αποθέματα να κυμαίνονται σε λιγότερη της 1 ημέρας παγκόσμια ζήτηση, η τιμή του νικελίου κατέγραψε νέο ιστορικό υψηλό στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων του Λονδίνου (25/1/2007), στα 38.950 δολάρια ο τόνος.

Χαλκός: Η εταιρεία Codelco, μεγαλύτερη παραγωγός χαλκού στον κόσμο, δήλωσε ότι το 2007 θα προχωρήσει σε παραγωγή προϊόντος ισόποσης ποσότητας με το 2006 (1,8 εκατ. τόνους). Το ινστιτούτο μετάλων CRU προέβλεπε ότι θα υπάρξει πλεόνασμα αποθεμάτων περί τους 100.000 τόνους για το 2007. Κυριότερος λόγος θεωρείται ο «ήπιος» αναπτυξιακός ρυθμός της αμερικανικής οικονομίας και η εκτίμηση χαμηλότερης ζήτησης από την Κίνα (μεγαλύτερος καταναλωτής χαλκού παγκοσμίως).

Αλουμίνιο: Η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Κίνας ανέφερε ότι η παραγωγή αλουμινίου για το έτος 2007 αναμένεται να υπερβεί τη ζήτηση κατά 1 εκατ. τόνους, στοιχείο που αναμένεται να διατηρήσει τη χώρα ανάμεσα στους μεγαλύτερους εξαγωγείς του προϊόντος παγκοσμίως. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρόλο που πλήττεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, αναμένεται να γνωρίσει θετικούς αναπτυξιακούς ρυθμούς σε χώρες όπως η Ινδία. Η χρήση του αλουμινίου στα οχήματα αναμένεται στο 7,7% του βάρους τους και υπολογίζεται πως θα προσεγγίσει το 10% έως το 2010.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή