Σε ρήξη Δημόσιο και διοίκηση Σκαραμαγκά

Σε ρήξη Δημόσιο και διοίκηση Σκαραμαγκά

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πλήρη διάσταση φαίνεται ότι έχουν έρθει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και η γερμανική εταιρεία Thyssen Krupp η οποία έχει τον έλεγχό τους. Κομβικό σημείο στις σχέσεις των δύο πλευρών αποτέλεσε το υποβρύχιο «Παπανικολής» και τα τεχνικά προβλήματα που διαπιστώθηκαν στη διαδικασία των δοκιμών. O «Παπανικολής» άνοιξε σειρά θεμάτων που σχετίζονται με την ανάθεση του εξοπλιστικού προγράμματος που συνόδευσε την πώληση του Ναυπηγείου στη γερμανική εταιρεία HDW και τα σχετικά συμβόλαια. Οι διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη από πέρυσι τον Οκτώβριο έχουν φτάσει σε οριακό σημείο με τις δύο πλευρές να σκληραίνουν τη στάση τους, αξιοποιώντας όλα τα μέσα που διαθέτουν.

Και ενώ σε διάστημα δύο εβδομάδων έχει οριστεί συνάντηση υψηλού επιπέδου στην Αθήνα για την επίλυση των επίμαχων θεμάτων, η διοίκηση του Σκαραμαγκά προχώρησε σε απολύσεις 12 εργαζομένων. O διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων κ. Ράινχαρτ Κούλμαν σε χθεσινή ανεπίσημη συνομιλία του με δημοσιογράφους, εμφάνισε τις απολύσεις των 12 εργαζομένων μέρος ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού των Ναυπηγείων, το οποίο περιλαμβάνει 25 προσλήψεις το αμέσως επόμενο διάστημα εργαζομένων υψηλού επιπέδου που θα προσθέσουν στον Σκαραμαγκά σημαντική τεχνογνωσία στο θέμα του ελέγχου και των δοκιμών, διαδικασία που σήμερα γίνεται μόνο στο Κίελο.

Ο κ. Κούλμαν μετέφερε το ενδιαφέρον της Thyssen Krupp για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλά και τον στόχο της, να τα καταστήσει τα πλέον ανταγωνιστικά ναυπηγεία της Μεσογείου. Για να γίνει αυτό είπε χρειάζονται και σκληρά μέτρα και παρέπεμψε στις 12 απολύσεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιπλέον αριθμό απολύσεων.

Ο ίδιος εμφανίστηκε δυσαρεστημένος από τους χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης στα εκκρεμή θέματα με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και εμφάνισε το Πολεμικό Ναυτικό ως αφερέγγυο πελάτη. Τόνισε ότι αρνείται να καταβάλει οφειλόμενο ποσό 230-240 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο υπολειπόμενο κόστος κατασκευής των τριών προγραμμάτων που εκτελεί το Ναυπηγείο για λογαριασμό του (νέα υποβρύχια, εκσυγχρονισμός παλαιών υποβρυχίων και παλαιών φρεγατών). Το ποσό αυτό υποστήριξε ότι τον προσεχή Σεπτέμβριο θα ανέλθει σε 460 εκατ. ευρώ και όπως χαρακτηριστικά τόνισε «μπορεί για την ελληνική κυβέρνηση να μην είναι σημαντικό, για την εταιρεία όμως είναι πέντε φορές οι μισθοί των εργαζομένων σε ετήσια βάση». Τάχθηκε υπέρ μιας φιλικής λύσης και πρόθυμος να βοηθήσει, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, το ελληνικό Δημόσιο να ξεπεράσει το πρόβλημα διάθεσης άμεσης καταβολής των οφειλόμενων ποσών, προτείνοντάς του ένα νέο χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής.

Ο κ. Κούλμαν δεν έδωσε πάντως σαφείς απαντήσεις για τη στάση και τα επιχειρήματα του ελληνικού Δημοσίου, ενώ επιχείρησε να αμφισβητήσει ακόμη και τα διαπιστωμένα τεχνικά προβλήματα στο υποβρύχιο «Παπανικολής». Μεταξύ πολλών αντιφάσεων διατύπωσε την άποψη ότι το Πολεμικό Ναυτικό εκ των υστέρων ζήτησε συμπληρωματικές τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες η εταιρεία αποδέχθηκε. Ταυτοχρόνως όμως, όπως είπε, η ελληνική πλευρά έθεσε θέμα τροποποίησης και των οικονομικών όρων του συμβολαίου, κάτι που δεν πρόκειται να αποδεχθεί η Thyssen Krupp. «Αν αλλάξουν οι κανόνες του συμβολαίου, τότε η οικονομική βάση για το Ναυπηγείο καταργείται» τόνισε ο κ. Κούλμαν, ενώ μίλησε για «πολλούς ανοιχτούς λογαριασμούς» και ένιωσε την ανάγκη να τονίσει πολλές φορές τη φράση «δεν εκβιάζουμε και δεν απειλούμε».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή