Επαφές MSC – ΑΕΓΕΚ για συνεργασία στον Αστακό

Επαφές MSC – ΑΕΓΕΚ για συνεργασία στον Αστακό

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC (Mediterranean Shipping Company) συζητά το τελευταίο διάστημα η ΑΕΓΕΚ, αναφορικά με την πιθανότητα εισόδου της πρώτης στη ΝΑΒΙΠΕ Αστακού Αιτωλοακαρνανίας όπου φιλοξενείται, μεταξύ άλλων, και το μοναδικό ιδιωτικό λιμάνι της χώρας. Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης της ΑΕΓΕΚ, η MSC διερευνά το ενδεχόμενο λειτουργίας του λιμανιού, αλλά και συμμετοχής στην επένδυση, που είναι και το κυρίως ζητούμενο για την κατασκευαστική εταιρεία. Παράλληλα, οι ίδιες πηγές διέψευσαν κατηγορηματικά το σενάριο που είδε το φως της δημοσιότητας περί πιθανής πώλησης της ΝΑΒΙΠΕ στον επιχειρηματία κ. Βασίλη Κούτση, που συμμετέχει σήμερα στην επένδυση κατά 10%, μέσω της εταιρείας ΣΥΜΕΤ.

Η MSC ιδρύθηκε το 1970 κι εδρεύει στη Γενεύη. Πέραν της λειτουργίας λιμενικών εγκαταστάσεων σε διάφορες χώρες παγκοσμίως, λειτουργεί ένα στόλο 340 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με συνολική δυναμικότητα 1.113.000 κοντέινερ.

Η ναυτιλιακή και βιομηχανική περιοχή ελεύθερης ζώνης του Αστακού (περιοχή Πλατυγυάλι), εκτείνεται σε έκταση 1.600 στρεμμάτων και διαθέτει αρκετά πλεονεκτήματα, με κυριότερα εξ αυτών την τοποθεσία του (στα δυτικά της χώρας) και το βάθος του λιμανιού, που επιτρέπει τον ελλιμενισμό ακόμα και των μεγαλύτερων σήμερα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ετσι ερμηνεύεται και το όψιμο ενδιαφέρον της MSC, η οποία αντιμετωπίζει εσχάτως προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά, μετά την καταγγελία χρηστών για προνομιακούς όρους που περιλαμβάνονται στη σύμβαση που έχει υπογράψει με τον ΟΛΠ. Το λιμάνι του Αστακού προσφέρει δυνατότητα διαχείρισης 850.000 κοντέινερ ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στο 1,5 εκατ. κοντέινερ, ενώ η επένδυση που υλοποιείται ανέρχεται σε 126 εκατ. ευρώ.

Η ΑΕΓΕΚ επιχειρεί τη μεταβίβαση των συμφερόντων της στη ΝΑΒΙΠΕ αντί ενός ποσού τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ. Εφόσον η προσπάθεια αυτή στεφθεί με επιτυχία, η εταιρεία θα έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό βήμα για να απαγκιστρωθεί από τον έλεγχο των πιστωτριών τραπεζών. Το δεύτερο σκέλος της προσπάθειας έγκειται στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 64,8 εκατ. ευρώ, που ξεκινά σήμερα και θα διαρκέσει έως τις 19 Ιουνίου. Ποσό 50 εκατ. ευρώ από την αύξηση θα διοχετευθεί για την αποπληρωμή βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, κυρίως προς την Τράπεζα Πειραιώς και την Alpha Bank, οι οποίες προτίθενται ν’ αναλάβουν τις τυχόν αδιάθετες μετοχές της αύξησης.

Σήμερα η ΑΕΓΕΚ διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ, ενώ είναι και ο κύριος ανάδοχος για το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, όπου πάντως καλείται να ξεπεράσει αντιδράσεις τοπικών φορέων σε συγκεκριμένα σημεία της γραμμής, χωρίς πάντως να εκφράζεται ανησυχία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή