Παραγγελίες ακόμη 41 πλοίων

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε παραγγελίες 41 πλοίων, συνολικού κόστους 2.283. εκατ δολαρίων, προχώρησαν κατά τον μήνα Μάιο 2007 οι Ελληνες εφοπλιστές, σημειώνοντας όμως, μικρή κάμψη σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες… ελλείψει ναυπηγικών κλινών!

Από τις νέες παραγγελίες, σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου George Moundreas, τα 34 πλοία αφορούν bulk carrier με συνολική χωρητικότητα 3.606.400 dwt, τα πέντε αφορούν δεξαμενόπλοια με χωρητικότητα 298.000 dwt και τα δύο μεταφοράς υγραερίου (LPG) χωρητικότητας 44.000 κ.μ. Τα αντιστοίχως επενδυθέντα κεφάλαια είναι 1.937 εκατ. δολ. για τα πλοία ξηρού φορτίου, 242 εκατ. δολ. για τα δεξαμενόπλοια και 104 εκατ. δολ. για τα LΡGs.

Η μείωση των επενδυόμενων ποσών σε σύγκριση με τους προηγούμενους δύο μήνες, σύμφωνα με τα στελέχη του ναυλομεσιτικού οίκου George Moudreas, εκτιμάται ότι οφείλεται στο γεγονός ότι είναι δυσεύρευτες οι ελεύθερες ναυπηγικές κλίνες και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι σχεδόν οι ναυπηγοί στην εξασφάλιση μηχανών για τα πλοία.

Στα πλοία ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε ο ναυλομεσιτικός οίκος, νέες παραγγελίες τοποθέτησαν οι εταιρείες:

– Phoenix στα Hyundai για δύο cape 180.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2009-’10, αντί 172 εκατ. δολ.

– Quintana στα Mokpo Yard για τέσσερα cape, 180.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 312 εκατ. δολ.

– Centrofin στα New Times για τέσσερα cape 176.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010-’11, αντί 320 εκατ. δολ.

– Tsakos στα Sung Dong για τέσσερα cape 170.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 320 εκατ. δολ.

– Brave στα QJM China για τέσσερα post-panamax 92.100 dwt το ένα, με παράδοση το 2010-’11, αντί 192 εκατ. δολ.

– Enesel στα SPP για επτά supramax 59.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 294 εκατ. δολ.

– Union Mar στα STX Korea για δύο supramax 58.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2009-’10, αντί 82 εκατ. δολ.

– Metrostar στα SPP για επτά handymax 35.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 245 εκατ. δολ.

Στα δεξαμενόπλοια, νέες παραγγελίες τοποθέτησαν οι ναυτιλιακές εταιρείες:

– Liquimar στα ναυπηγεία Hyundai για ένα suezmax 168.000 dwt, εκτιμώμενης αξίας 82 εκατ. δολ.

– Ionia στα SLS για δύο πλοία μεταφοράς χημικών (chemical) 40.000 dwt το ένα, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 88 εκατ. δολ., με παράδοση το 2009-’10.

– NGM στα Dae Sun για δύο chemical 25.000 dwt το ένα, συνολικής αξίας 72 εκατ. δολ., με παράδοση το 2010.

– Naftomar στα Hyundai για δύο πλοία LPG 22.000 κ.μ. το ένα, συνολικής αξίας 104 εκατ. δολ., με παράδοση το 2010.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή