Τα επεκτατικά σχέδια του ομίλου Σαράντη

Τα επεκτατικά σχέδια του ομίλου Σαράντη

4' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Και μέσω εξαγορών θα επιδιώξει την επέκταση των εργασιών του στην περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης ο όμιλος Σαράντη, στόχος του οποίου είναι μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια να προέρχεται από τις χώρες του εξωτερικού το 70% του τζίρου του. Ηδη η δραστηριότητά του στο εξωτερικό καλύπτει το 52% του κύκλου εργασιών και τη φετινή χρονιά ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων εκτός συνόρων «τρέχει» με 30% περίπου.

Ο όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά εταιρειών παρεμφερούς δραστηριότητας, με παραγωγική υποδομή και ηγετικά μερίδια στις αγορές τους, σε τέσσερις χώρες. Την Πολωνία, την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. «Εκτιμούμε ότι τους επόμενους 2-3 μήνες θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο», αναφέρει ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής κ. Νίκος Ευαγγέλου, συμπληρώνοντας πως «εάν η τιμή είναι συμφέρουσα θα προχωρήσουμε και στις τέσσερις χώρες». Στις χώρες αυτές, οι οποίες ανήκουν στην ομάδα των «παλαιών» -όπως τις ονομάζει ο όμιλος με βάση τα έτη δραστηριότητας- η παρουσία της Σαράντης είναι ήδη ισχυρή. «Στις παλαιές χώρες βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις απο άποψη μεριδίων αγορών. Εχουμε προσπαθήσει και προσπαθούμε πολύ η παρουσία των προϊόντων μας στα ράφια των καταστημάτων να είναι κυρίαρχη. Εχουμε «χτίσει» καλές ομάδες στελεχών και καλές σχέσεις με το λιανεμπόριο».

Σε ό,τι αφορά τις «νέες» χώρες (Τουρκία, Ουκρανία, Ρωσία) που σχετικά πρόσφατα εισήλθε ο όμιλος, ο κ. Ευαγγέλου αναφέρει πως στις βασικές προτεραιότητες είναι «η ανατροπή της υπάρχουσας κατάστασης που συνίσταται σε υψηλά πάγια έξοδα λειτουργίας. Με αυτόν τον στόχο η στρατηγική γεωγραφικής ανάπτυξης θα επιτευχθεί μέσω ενός νέου μοντέλου διείσδυσης το οποίο βασίζεται στην εκχώρηση της διανομής και ανάπτυξης των πωλήσεων μέσω τοπικού εθνικού διανομέα. Εγκαταλείποντας λοιπόν την επιλογή της αυτόνομης ανάπτυξης και με την εφαρμογή του νέου μοντέλου πιστεύουμε ότι οι αγορές αυτές θα έχουν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό και πιθανόν κερδοφορία απο το 2008».

Ηδη στην Ουκρανία ο όμιλος Σαράντη προχώρησε σε συμφωνία συνεργασίας για τη διανομή των προϊόντων του με την εταιρεία Conril, ενώ το διάστημα αυτό «βρισκόμαστε σε συζητήσεις με σημαντικό διανομέα στην Τουρκία και τις επόμενες ημέρες επαφές θα έχουμε και στην αγορά της Ρωσίας».

Χαρακτηριστικό της πορείας του ομίλου στο εξωτερικό, σύμφωνα με όσα αναφερει ο κ. Ευαγγέλου, είναι ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2007 οι πωλήσεις στις παλαιές χώρες εμφανίζουν ανάπτυξη 28,85% και στις νέες κατά 14,55%. Συνολικά η δραστηριότητα στην Ανατολική Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 51,86% (ήτοι 28,20 εκατ. ευρώ) του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 48,14% αφορά τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά.

Οι σχεδιασμοί για το εξωτερικό, απ’ όπου ο όμιλος Σαράντη «βλέπει το μέλλον της ανάπτυξής του», δεν αποκλείουν και την επέκταση των συνεργασιών για διανομή προϊόντων τρίτων εταιρειών, αν και σε αυτό το κομμάτι «έχουμε γίνει επιλεκτικοί», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγέλου. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος διανέμει σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και προϊόντα γνωστών πολυεθνικών εταιρειών. O αναπληρωτής γενικός διευθυντής διευκρινίζει επίσης πως εκτός των άλλων σχεδιασμών ο όμιλος μελετάει εξαγωγικά ανοίγματα και σε νέες περιοχές, οπως η Σαουδική Αραβία, η Σουηδία, η Αίγυπτος, η Νότια Αφρική, αλλά και η Αυστραλία.

Δύο βασικοί κλάδοι δραστηριότητας για τον όμιλο Σαράντη είναι τα καλλυντικά ευρείας διανομής και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, με κεντρικό άξονα τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα. Τα καλλυντικά ευρείας διανομής το πρώτο τρίμηνο παρουσίασαν αύξηση 20,76% φθάνοντας τα 39,72 εκατ. ευρώ, με τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα να παρουσιάζουν ανάπτυξη κατά 19,02% και με τη μεγαλύτερη συνεισφορά (26,48%) στις ενοποιημένες πωλήσεις. Τα οικιακής χρήσης αυξήθηκαν κατα 18,71%, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 21,92 εκατ. ευρώ. Σε αυτήν την κατηγορία τα ιδιοπαραγόμενα παρουσίασαν αύξηση το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς 19,91% με αυξημένη συνεισφορά κατά 37,93% από 35,23%.

Ιδιαίτερη σημασία για τον όμιλο έχει η διανομή στην αγορά των ΗΠΑ του αρωματικού προϊόντος Mustang, το οποίο έχει σχεδιάσει και παράγει η Σαράντης για λογαριασμό του ομίλου Estee Lauder. «Θα λανσαριστεί τον Ιούλιο και η πρώτη παραγγελία είναι περισσότερο απο 1 εκατ. τεμάχια, ενώ η Estee Lauder μελετάει το ενδεχόμενο να το διανείμει επίσης σε Καναδά και Λατινική Αμερική. Πιστεύω ότι αν το προϊόν έχει την αποδοχή που περιμένουμε, τότε οι επιπτώσεις στα αποτελέσματά μας θα είναι σημαντικές. Πέραν τούτου, το προϊόν αυτό ανοίγει την «πόρτα» της αμερικανικής αγοράς ενδεχομένως και για άλλα αντίστοιχα προϊόντα», επισημαίνει ο κ. Ευαγγέλου.

Ο όμιλος Σαράντη με μια ματιά

Ο όμιλος Σαράντη «κατάγεται» από την Κωνσταντινούπολη, όπου ο Γρηγόρης Σαράντης ίδρυσε εταιρεία καλλυντικών το 1930. Το 1956 η έδρα της μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στη δεκαετία του ’60 δημιούργησε εργοστάσιο στο Μαρούσι. Τα πρώτα προϊόντα που παρήγαγε ήταν τα Prosar και Clochard. Στη δεκαετία του ’80 συνάπτει συνεργασίες αντιπροσώπευσης με σημαντικούς οίκους καλλυντικών του εξωτερικού. Σήμερα παράγει και διανέμει καταναλωτικά προϊόντα τα οποία κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες: καλλυντικά ευρείας διανομής, προϊόντα οικιακής χρήσης, προϊόντα υγείας και φροντίδας και προϊόντα λοιπών πωλήσεων (εδώ εντάσσονται τα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής). Δραστηριοποιείται σε 11 χώρες (Ελλάδα, Πολωνία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Τσεχία, FYROM, Ουκρανία, Ουγγαρία, Τουρκία, Ρωσία) και εξάγει σε περισσότερες από 30 χώρες. Απασχολεί 2.200 εργαζομένους και για τη φετινή χρήση προβλέπει ενοποιημένες πωλήσεις 242 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 12%, και καθαρά κέρδη 23,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 10%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή